Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: min 360 "låser" sig :/

  1. #1
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    17

    min 360 "låser" sig :/

    Köpte mig en ny 360Elite (ej moddad) utav en polare för någon månad sen. Den är knappt ett år gammal och han har knappt spelat på den när den var i hans ägo.

    Saken är den att bilden låser sig helt efter olika lång tids spelande. Men det kan röra sig om mellan 2-4h spelande. Stänger jag av boxen och sätter på den igen så fungerar det felfritt i minst 2h till. Kan detta vara en varningsklocka för RROD tro eller är det något annat som spökar? Vad tror ni experter?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    är det i samma spel eller olika spel? hur ser skivorna ut?

    om det är olika spel och skivorna ser bra ut (inte allt för många repor) brukar det generellt vara RROD på g ja...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    17
    Har testat två spel. Red Dead Redemption och Final Fantasy XIII. Både orginal och ingen moddad konsol. Tycker bara det är märkligt att det tar flera timmar innan bilden låser sig. Och startar man om den igen efter så fungerar den i några timmar till, ibland låser den sig inte ens.. :S

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Klassiskt
    Får du även fel i bild som små små schackrutor är det grafikminnena som börjar lätta o sen är det bara en tidsfråga innan den felkodar

    Mitt o Swizzys tips, släng köp ny *skratt*
    Nej skämt o sido har du garanti kvar så kontakta Microsoft snabbt som ögat, om inte förösk reflowa den när du ruttnar på att den låser sig.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    17
    Aj då! Segt värre! Har inte sett några schackrutor när det låser sig dock. Spelet bara stannar upp i en o samma låst bild hela tiden.. Men men nu kan jag ju spela i några timmar innan den hänger sig så väntar nog till det blir värre innan jag skickar in den till MS

    För det borde väl gå på garantin? :S

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    nopp, grafikkortsproblem = 1.år
    Blinkar den rött = 3.år

    MEn dra en vit lögn "Den blinkar rött efter 2.timmars spelande, sen stänger man av den o slår igång efter 10.min då kan man spela 45 minuter till ungeför sen blinkar den rött igen.."
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Kolla så både boxen och nätdelen står så dom får luft och inte överhettar. Det är VARMT nu. Många missar att nätdelen har fläkt och vill få luft att kyla sig med.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    nopp, grafikkortsproblem = 1.år
    Blinkar den rött = 3.år

    MEn dra en vit lögn "Den blinkar rött efter 2.timmars spelande, sen stänger man av den o slår igång efter 10.min då kan man spela 45 minuter till ungeför sen blinkar den rött igen.."
    haha ja får väl göra så helt enkelt. Tack för tipset


    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Kolla så både boxen och nätdelen står så dom får luft och inte överhettar. Det är VARMT nu. Många missar att nätdelen har fläkt och vill få luft att kyla sig med.
    Boxen står i ett eget "hål" i bokhyllan med gott om utrymme runt sig. Det borde inte bli för varmt där iaf.. Men ska flytta ut o ställa den på golvet o se om det hjälper

Liknande diskussioner

  1. [Hjälp]XBOX 360 - hänger sig
    By Freddyman in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2009-04-06, 09:10
  2. Litet problem när jag flashar min 360!
    By ironhead in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 43
    Senaste inlägg: 2008-11-14, 19:45
  3. Bannad 360 hårddisk på ny obannad och oflashad 360 maskin?
    By Crisis Vision in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-07-02, 22:59
  4. Jag har köpt en andra 360 och har ett par frågor...
    By Gatubarn in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-05-29, 15:49
  5. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •