Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Vilken version?

Registrerade
    May 2010
    Respekt
    15

Vilken version?

Hejsan, fick mitt 360 jtaggat av psxcare häromdagen. Jag undrar hur jag kollar vad för rebooter jag fick? På hemsidan står det att XBR installeras. Började undra för att jag skickade med ett usb-minne, på den ligger det både ett freeboot.bin och xbr.bin. Läste även lite på forumen här och såg "..på innan vi började med Freeboot 9199 kerneln.." i "Uppdatera XBR till FREEboot" guiden som fick mig att tveka lite. Är absolut inte missnöjd, bara nyfiken .

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Du har fått FreeBOOT, vi borde uppdatera den informationen egentligen, men ingen som riktigt orkat tänka på det tror jag

Vi kör alltid på den senaste stabila mjukvaran som vi själva testat, just nu är det FreeBOOT 0.032 med kernel 9199 som är den senaste/bästa

*edit:*

Kanske ska förklara varför det ligger en xbr.bin med också, det är nämligen så att vi kör in XBR först, för att på så vis få ut CPUKey samt testa att lödnignar och sådär fungerar som det ska, därefter uppdaterar vi till FreeBOOT enligt guiden jag skrev tidigare. dock uppdaterar vi Xell till Xellous först (för att det är lättare att läsa av CPUKey då...) vi sparar även på ALLA filerna vi använder till varje maskin utifall att något skulle gå fel under processen och vi behöver gå tillbaka till ett tidigare stadie då det fungerade
    Last edited by Swizzy; 2010-06-03 at 22:16.
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    May 2010
    Respekt
    15
    Ok, det var bra. Har en till fråga, har kollat runt lite och tittat på Dash Launch, hur använder man det?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    det använder du genom att lägga launch.xex eller vad nu den filen heter samt launch.ini på hdd1:\

det gör sedan att den startar upp direkt i t.ex. XEXMenu
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    May 2010
    Respekt
    15
    Jaså, är det allt? Tyckte det stod i nfon att man skulle greja med freeboot.bin filen och grejer. Då ska jag prova.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    jo, det är vad man behövde göra tidigare, men inte med den versionen du har, det är redan inbyggt där
    Google is your friend!

Registrerade
    May 2010
    Respekt
    15
    Vänta nu, var hittar jag Dash Launch v1.0? Letade på xbins men där fanns den inte..

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    dashlaunch ligger väl på 0.1 har jag för mig? anyhow, den finns där på xbins...
    Google is your friend!

Registrerade
    May 2010
    Respekt
    15
    Ah, där var den, under dashboards/xexmenu/. Står v1.0 readmen iaf.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    hehe ok, jag har inte så jätte bra koll på versioner hit och dit tyvär >_>
    Google is your friend!

Registrerade
    May 2010
    Respekt
    15
    Lade in launch.xex och launch.ini på hdd1:/. Nu fastnar den på 360 loggan när man bootar. Vad ska jag göra nu? Kan man boota xexmenu direkt från skiva på något vis?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Gfer Visa Inlägg
    Lade in launch.xex och launch.ini på hdd1:/. Nu fastnar den på 360 loggan när man bootar. Vad ska jag göra nu? Kan man boota xexmenu direkt från skiva på något vis?
    troligen på grund av att den inte hittar filerna den letar efter eller ngt sådant... ja, du kan kör XEXMenu från skiva, om du tar .iso versionen, eller XEX versionen, Live versionen fungerar INTE på det viset...
    Google is your friend!

Registrerade
    May 2010
    Respekt
    15
    Hur kan jag ta bort min launch.xex och launch.ini från hdd1 nu då? Om jag tar ur hårddisken kan jag boota till xexmenu med skiva, men så fort jag stoppar i den igen startar 360t om.

EDIT: Fixade det, plockade isär hårddisken, anslöt den till datorn och raderade launcher.xex och launcher.ini genom xplorer360.

Har bristande kunskap inom detta, så bör nog undvika dessa typer av modifikationer just nu :P
    Last edited by Gfer; 2010-06-04 at 18:33.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    du kan få mina filer annars, som fungerar skit bra för min del släng iväg ett mail till mig genom min hemsida så får du ett svar inom 24 timmar med filerna jag använder
    Google is your friend!

Liknande diskussioner

1. Vilken xbox360 version?
    By 360RFUN in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-10-13, 22:48
  2. Hur kan man veta vilken Xtreme version man har
    By wickedog in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-03-30, 23:14
  3. Ny basenhet, vilken firmware version?
    By weepy in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-03-09, 10:19
  4. Vilken version är bäst idag?
    By NordhNet in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2008-02-13, 23:04
  5. Vilken version har jag?
    By Blommah in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-02-07, 03:27

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner