Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 36 av 36

Diskussion: Extern HDD problem.

  1. #31
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    jag har svårt att tänka mig att man kan öka både ström och spänning ...
    Jag minns ett spel där man hade generatorer på ett rymdskepp i omloppsbana och skickade den trådlöst ned till planeterna

    Bygg ni nått sånt... och bli mångmiljonärer
    Jag förstår inte den fortsatt dyngiga attityden du uppvisar när du fått tillsägelse rom att inte sprida reklam om din verksamhet i vårt forum?
    Sen förstår jag inte varför du har ( jag är en konkurrent till PSXCare ) som signatur heller...

    Har du verkligen så lite besökare på din egen sida att du måste fiska folk från oss?

    Och sluta jämför äpplen och päron hela tiden..
    Vi kom med ett förslag till förbättring, ta åt dig av den positiva kritiken ( för vi rackade inte ned på dina små adaptrar.. ) utan gör något kul av det medans folk fortfarande köper de gamla 360 enheterna nu är slim är på intågande. Jag tror säkert vi hade köpt lite sådana av dig för vidare försäljning till våra kunder om du hade skött dina kort rätt... men det har väl varit lite för mycket tjafs på sistone...

    Ps. jag sitter med just en USB till Ericssonladdkabel brevid mig som omvandlar 5 Volt till 9 Volt och ja jag är medveten om att den ligger på samma drivspänning... Sist jag gick El i skolan var det en Treårig El/Tele med Data inriktning och spe******ering på Ytmontering o Microprocessorteknik... gammalt men nyttigt...
    Last edited by Pendragon; 2010-06-17 at 11:19.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  2. #32
    dragonslayer Guest


    Signaturen har jag för att folk skall veta att jag inte är assosierad med PSXcare

  3. #33
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    vad menar du med den där bilden? det är massa matematiska formler... men jag fattar nada av innebörden av dom... liten förklaring till bilden vore trevligt...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #34
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    vad menar du med den där bilden? det är massa matematiska formler... men jag fattar nada av innebörden av dom... liten förklaring till bilden vore trevligt...
    det är Ohms lag.

    http://translate.google.com/translat...&sl=auto&tl=sv översatt från nåt språk till knagglig svenska.

  5. #35
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    det är Ohms lag.

    http://translate.google.com/translat...&sl=auto&tl=sv översatt från nåt språk till knagglig svenska.
    men vad har ohms lag att göra med att höja volten? ohms lag är ju vad jag förstår för MOTSTÅND, det vill säga för att SÄNKA volten... ok, jag kan erkänna att jag inte har någon som helst utbildning i hur elektronik etc. fungerar, men den förklaringen jag fick av Pendragon när han visade mig hur en USB -> Eriksson laddare såg ut känner jag att det GÅR att öka ström styrkan även om det kanske inte är skit enkelt...

    jag kan även säga att det finns universal billaddare för t.ex. Laptops, alla laptops går inte på samma volt styrka etc. en bil ger ut 12v i cigguttaget, om då en dator drar 13v måste man såklart höja strömen, det är självklart... och det måste helt enkelt gå att göra isåfall tänker jag eftersom det finns sådana här billaddare som klarar av att arbeta med olika datorer *jag kanske är helt ute och cyklar just nu, men som sagt, jag har ingen utbildning inom detta...*
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #36
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    men vad har ohms lag att göra med att höja volten? ohms lag är ju vad jag förstår för MOTSTÅND, det vill säga för att SÄNKA volten... ok, jag kan erkänna att jag inte har någon som helst utbildning i hur elektronik etc. fungerar, men den förklaringen jag fick av Pendragon när han visade mig hur en USB -> Eriksson laddare såg ut känner jag att det GÅR att öka ström styrkan även om det kanske inte är skit enkelt...

    jag kan även säga att det finns universal billaddare för t.ex. Laptops, alla laptops går inte på samma volt styrka etc. en bil ger ut 12v i cigguttaget, om då en dator drar 13v måste man såklart höja strömen, det är självklart... och det måste helt enkelt gå att göra isåfall tänker jag eftersom det finns sådana här billaddare som klarar av att arbeta med olika datorer *jag kanske är helt ute och cyklar just nu, men som sagt, jag har ingen utbildning inom detta...*

    http://en.wikipedia.org/wiki/Inverter_%28electrical%29
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. test
    By MaCRo in forum Test
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2010-05-09, 23:04
  2. Xbox 360 Ping 17 Test Disc
    By int21 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 08:41
  3. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-07-04, 10:25
  4. testing
    By EvilBoY in forum Test
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-10, 17:26

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •