Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Jättestort Bränningsproblem - Need help!

  1. #1

    Jättestort Bränningsproblem - Need help!

    Jag försöker bränna ner en .ISO moddad GTA:episodes of liberty city då jag har bytt ut common.rpf och DLC.rpf mod modifierade. Jag stealthade o checkade filen innan moddet och efter sen bränner jag med imgburn och försöker installera på HDD'n problemet är att xboxet ger meddelandet "Can't read this disc. It may be scratched or dirty. Clean the disc.........". Meddelande t kommer alltid upp när jag når 97%.

    Vad gör jag för fel? Okej nu kommer ni väl att säga att man inte kan köra moddade .ISO's på xboxen eller till och med att det inte alls går att installera ett bränt spel på en oflashad xbox, båda går gick igenom steg för steg för en polare och det funkade perfekt för honom men inte för mig, brännaren jag använder mig av är den som sitter i en 2009 MacBook och yes den tar DL+R fast med windows XP.

    Filerna jag bytte i .ISO'n använde jag Modio för att komma in i .ISO'n

    Snälla jag behöver hjälp här!
    Last edited by 4everapple1; 2010-06-05 at 01:23.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Bränner du på Verbatim skivor? vad bränner du med för program?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Bränner du på Verbatim skivor? vad bränner du med för program?
    Jag använder Verbatim och bränner med IMGBurn

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Prova med en "riktig" brännare, dvs inget som är gjort för att sitta i en laptop.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Sist någon hade problem med att bränna hade han inte använty ABGX360 som skapat en .DVD fil o han försökte bränna .iso filen vilket blir fel o mman inte manuellt ställer Layerbreak
    så Prova ABGX360.net a den först o ladda .DVD filen i IMG*********
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #6
    Jag vet hur man bränner Pendragon... Yes jag drog igenom .ISO'n i ABGX360 och yes jag valde .DVD filen i IMG såkallad "*********".. ställde även in layerbreaken med de där siffrorna som ja förståås inte kan i huvudet men ni fattar.., -.- Ska pröva senare på min typ 8e skiva att bränna en helt orginalfil av GTA, .ISO'n fick jag förresten av en trollkarl
    Last edited by 4everapple1; 2010-06-07 at 18:43.

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Hmm, kanske är din brännare som håller på o ge upp då
    om den är +2 år gammal, kasta köp ny
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #8
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Hmm, kanske är din brännare som håller på o ge upp då
    om den är +2 år gammal, kasta köp ny
    *
    *HOST* läs gärna alla inlägg..... ny macbook, ny macbook

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Prova bränn på en riktig pc utan bilder av provsmakad frukt på, med en rejäl "full size" brännare...

    Vad du gjort för iso-patchar och varför dom skulle fungera på en oflashad xbox 360 hänger jag f.ö. inte alls med på, men jag har fullt upp med andra nöjen just nu :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av 4everapple1 Visa Inlägg
    *
    *HOST* läs gärna alla inlägg..... ny macbook, ny macbook
    Du menar en ny Crapbook
    iburn360 har strulat för så många fruktiga människor att det är tråkigt åt det...


    Skämt o sido, har man en kass brännare så har man.
    Prova bootcampa upp en Windowsinstallation eller Wina o kör imbgurn på den. Funkar inte det fastän du kör Verbatim bra mediakod på skivor så överväg o köpa en billig laptop till som kör Win-os på som klarar av att bränna 360 spel, fins gott om sådana bättre begagnade. Tom jag ahr annonser ute på sådana *skratt*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Du menar en ny Crapbook
    iburn360 har strulat för så många fruktiga människor att det är tråkigt åt det...


    Skämt o sido, har man en kass brännare så har man.
    Prova bootcampa upp en Windowsinstallation eller Wina o kör imbgurn på den. Funkar inte det fastän du kör Verbatim bra mediakod på skivor så överväg o köpa en billig laptop till som kör Win-os på som klarar av att bränna 360 spel, fins gott om sådana bättre begagnade. Tom jag ahr annonser ute på sådana *skratt*
    eller så köper man helt enkelt en billig extern brännare
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    eller så köper man helt enkelt en billig extern brännare
    Mata inte trollen :d
    Det är fortf en McInTrash vi pratar om
    Men det som Swizz skriver borde avhjälpa, om inte begär pengarna tillbaka!
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  13. #13
    Sluta upp med MacTrasheriet nu, MAC äger för vissa men suger för andra that's it.

    Löste problemet och kan man tänka sig det var Windows som ställde till det, OFC så körde jag bootcamp då det inte finns någon vettig .ISO explorer för mac. använde mig av WX360 för att byta ut lite tjafs i spelet och kan man tänka sig HURRA programmet rebuildade inte ens .ISO'n gjorde ett byte till XboxBackupCreator efter 7 skivor...

    HURRA jubel och applåder såklart det funkar dårå! hehe Funkar alldeles utmärkt nu och absolut inga problem att bränna med "CrapBook" brännaren.


  14. #14
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Sweet
    Nej jag äger Fruktprodukter själv o hatar vissa o tolererar andra *skratt* no worries

    Kul att du fick igång det iaf.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. TSOP48 test clip
    By hejhej20 in forum Fritt Forum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2009-09-07, 09:57
  2. Xbox 360 Ping 17 Test Disc
    By int21 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 08:41
  3. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-07-04, 10:25
  4. testing
    By EvilBoY in forum Test
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-10, 17:26

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •