Visar resultat 1 till 21 av 21

Diskussion: [JTAG] Funderingar å Frågor innan mitt köp

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    [JTAG] Funderingar å Frågor innan mitt köp

    Hejsan, Unkown här

    Som sagt, Jag funderar på att "JTAGA" min "x360" hos er,
    Men, Jag har lite saker jag undrar innan jag bestämer mig.

    Jag använder siffror så de blir lätt att hänga med.

    1. Går de att spela "Live" om jag spelar från CD (inte HDD) utan risk av "Ban"
    Gör inget om jag måste vara utan "Live".

    2. Hur stor HDD kan man använda, Har läst att man kan använda 1,5 TB!?
    har inte fått något rakt svar än.

    3. Vilka typer av program kan man använda?
    T.ex: Opperativ system, HEX å Minnes editors, emulatorer, Paint/gimp/Photoshop.

    4. Jag har också läst någonstans att man har lika stor.
    I alla fall nära intill lika stor frihet some "X-ettan", om de är sant, kan man ändra bakgrunder och så, menar såklart i "XEXMENYN" så de blir mer "Min" meny.

    Sen har jag lite funderingar gällande priset,de jag kan se är 700,-
    men jag vet inte vilken typ av, Lässare, Moderkort eller liknande, jag har noll koll,
    De jag vet är dock,
    D: 2.0.9199.0 K: 2.0.9199.0 (BK: 2.0.1888.0) (E: 0)
    När jag kollade på datumet när jag fick den stog de 2005 men jag vet inte hur jag kan kolla om detta är tillverknings året eller bara standard datumet.

    Varierar priset för de olika typerna av lässare å moderkort Etc. eller så?

    De jag skulle vilja göra med "x360" är att:

    5. Köra spel/film från "HDD" utan CD.

    6. Koppla in en extern "HDD" som funkar som en
    Primär eller Sekundär, spelar ingen roll, Primär skulle vara bäst dock, Tackvare temperaturen skall vara minimal.
    (blir de sata eller USB?)


    7. Äventuellt Hex moda spelen, för lite mer "Sandlåd" spelande,
    så de får lite sting i ett å lite sjysstare att spela igen.

    8. Spela regionfrit så man kan spela lite import spel.

    hehe, blev rätt mycket de dära

    bara så jag vet om de blir några extra kostnader och om de är något för mig.

    Tack för ni tog er tid och läst detta, och ha en bra dag


    PS: ursäkta min stavning, Men, Jag hoppas att ni förstod min poäng i alla fall
    Last edited by SomethingUnkown; 2010-06-06 at 07:43.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du har för ny kernel i den så vi kan inte jtagga den.

    Behåll den du har för att spela live och köp en ny jtaggad

    1: Vår erfarenhet är att jtaghackad box = instant ban. Har du bättre tur än så så är det bara att gratulera.

    2: Borde inte finnas någon direkt övre gräns, men 1.5TB låter ju lagom...

    3: Enda kravet är ju att någon fått det att fungera på 360, dvs portat/kompilerat så det passar 360. Den har ju inte mycket gemensamt med en PC, helt annan arkitektur i processorn.

    4: "Menysystemen"/dashboardsen/whatever utvecklas hela tiden. Finns det källkod och du orkar skaffa alla program för att kompilera en egen version så kan du ändra precis vad som helst...

    5: Går alldeles utmärkt att köra spel från hårddisk(arna)

    6: Enklaste externa blir ju USB då 360:n har 3st USB-portar. Kör du SATA så är det ju kontakten där man ansluter den "vanliga" hårddisken, men inget hindrar att du fixar en adapter så du kan köra en fet hårddisk i vanligt kabinett därifrån. Eller så köper du ett tomt "360-hårddisk-skal" och sätter i en stor 2.5" disk.

    7: Modda på hur mycket du vill, så länge du inte fått spelet att bugga ur pga moddarna så kommer det starta

    8: Japp det blir regionsfritt för spelen
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    4: XEXMenu är "skinable" om du kör XEX versionen med en quickboot genväg, detta gör att du kan ändra temat på den hur du vill, vanliga dashboarden är lite annorlunda, det går att göra skins till den också, men det har jag ingen koll på hur man gör, samma med freestyledashboard. så dom flesta går ju att ändra skins till, men som hansi säger kanske du får ändra temat direkt i källkoden för vissa grejer...

    6: Du kan dock bara använda 2 USB hårddiskar, även om du har 3st HDD's anslutna kommer enbart första och andra dyka upp i t.ex. XEXMenu...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Tack för svaren, lite synd att min "x360" är för ny.
    Har ni någon på lager? som ni kan "JTAGA" och sälja?

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av SomethingUnkown Visa Inlägg
    Tack för svaren, lite synd att min "x360" är för ny.
    Har ni någon på lager? som ni kan "JTAGA" och sälja?
    välj en:

    Begagnad UTAN HDMI (endast konsoll): http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1123&xSec=90 2995:-

    Ny Arcade med HDMI (inklusive alla tillbehören 256mb minneskort i vissa, inbyggt minne på andra...): http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1132&xSec=90 3995:-

    Ny Premium 60GB med HDMI (inklusive alla tillbehören och en 60gb HDD): http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1131&xSec=90 4995:-
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    blir till att vänta dock (pengar etc.)

    Jag har ett par frågor,
    Vilket är de man ska gå efter eller så när man ser sin System info?

    T.ex min: "D: 2.0.9199.0 K: 2.0.9199.0 (BK: 2.0.1888.0) (E: 0)"

    Vilka(en) bokstav är Maskinens uppdatering? jag antar at "BK" är bass kernel:en?
    bara litte info som kan vara bra att veta

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    D: står för dashboard version, K: står för Kernel version, titta på vilket som, båda brukar vara samma

    BK: har jag ingen aning om vad det står för... står 1888 även på äldre maskiner där, det vill säga maskiner som INTE haft 1888 som kernel/dashboard...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    hehe, sant

    Så de är NANDEN i slut ändan som säger om de går och inte går, men Icke-NXE är standard för att kunna "JTAGA" då? (Önska man viste vad JTAG var innan man fixa NXE och USB updaten)

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av SomethingUnkown Visa Inlägg
    hehe, sant

    Så de är NANDEN i slut ändan som säger om de går och inte går, men Icke-NXE är standard för att kunna "JTAGA" då? (Önska man viste vad JTAG var innan man fixa NXE och USB updaten)
    NXE går, om det inte är högre än 7371, NXE är 7xxx och uppåt, 6xxx är pre-NXE typ...

    men ja, det är nanden i sig som det i slutändan hänger på
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    oky, då funderar jag på denna:
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1123&xSec=90 2995:-

    Detta är vad jag undrar angånde Infon:

    Vill du spela spel direkt från hårddisk utan att ha skivan i är detta lösningen för dig. Med XeXMenu kan du köra spel som du installerat på din USB-hårddisk,antingen via Xbox 360 eller via din dator.
    är detta svårt att utföra? är de bara att lägga ISOn i rooten? lite info om denna proces hjälper mig att av göra om detta är något för mig och svaren kanske hjälper andra i samma sitts

    Vi flashar den även med senaste versionen av iXtreme som passar den befintliga DVD-läsaren i enheten.
    varför flasha när den blir regionfri av "JTAG" om man har en "USB HDD" kan väll lägga över spelen på de viset samt spara in litte cash?


    *Från och med 22/4-2010 lägger vi in systemmjukvara v.9199 som tillåter folk att skapa en 360 minnesenhet av valfritt USB-minneskort ( Max 16Gb ), detta så man slipper köpa ett 360 minne eller HDD man annars måste ha för att kunna skapa en spelprofil på.
    vad spelar de för roll vilken "Kernel" jag har om ni ändå uppdaterar den med en annan?

    Enheten är begagnad, därför lämnar vi bara sex månaders garanti på produkten. Enheten kan ha repor på skalet då det är en begagnad produkt. Enheten är inte heller kompatibel med Xbox-Live tjänsten, man är därför begränsad till att spela spel från maskinen utan att ha en nätverkssladd inkopplad!
    Mina funderingar här är en begagnad "x360" ligger på vadå? CA: 995-1600,- gammal detsutom blir den väll billigare än 2995,-
    (minus de 700 som installen kostar blir det 2295)
    consolé CA: 995-1600 + JTAG 700,- = 1695 - 2300 i mina ögon

    Detta är allt jag undrar över, funderar på att skaffa en "x360" för 995,- sen köppa er tjänst, efter ert svar vet jag vilket jag ska göra, allt av er eller bara köra en "JTAG" för 700,-

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det är inte speciellt svårt att utföra, det står på forumet hur du ska göra det (packa upp .iso filerna) eftersom hårddisken måste vara formaterad i FAT32 kan du inte köra på en .iso... dom är ju 7-8gb stora, max filstorlek för FAT32 är 4gb...

    Man flashar konsollen om man vill ha möjlighet att kopiera backups, alltså spel man kanske lånat av en polare? eller så...

    Den slutgiltiga kerneln (som ligger på konsollen efter JTAG-Hacket) spelar stor roll eftersom varje ny kernel har fler funktioner och massa bugfixar, om spelen utnyttjar nya funktioner som inte finns i en gammal kernel kommer spelet bugga rätt mycket kanske till och med inte fungera alls.

    Vad gäller priserna beror det på att vi inte har ett stort lager av dom här begagnade konsollerna som är JTAG-Hackbara plus att vi lämnar garanti på konsollen (6 månader), om vi då tar mindre betalt än vad du kan få begagnade konsoller för är vi ju dumma! vi tar betalt efter vad vi känner att vi kan få ut, många kunder har köpt sådana här konsoller av oss redan, just för att det är svårt att hitta konsoller det går på som fungerar... majoriteten av dom begagnade konsollerna du hittar på annonssidor är uppdaterade eller trasiga...

    *edit:*

    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=38215 <--- här hittar du lite information som psytroll skrev i början när han kände att han hade lite koll på hur allt fungerar och sådär, jag har inte orkat skriva en ny version ännu, men kommer göra det så småningom... när jag får tid ork och lust till det, fram tills dess får man googla och försöka hitta lite information själv eller fråga oss här på forumet så får vi svara så gott vi kan
    Last edited by Swizzy; 2010-06-06 at 23:19.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Jag har läst vad du skrev och håller med till 100%.
    De får dock vänta lite men de är bra att ha lite grund info så man vet vad man har och göra med å så.

    Ja att packa up en ISO är ju BUS enkelt, hehe, Jo vi får allt Hoppas allt går som planerat här hemma först

    Tack, Åter igen för raka, enkla svar, Ta hand om er och lycka till...


    PS: Ska kolla up lite [TUT´s] och se lite så man vet vad man kan göra tills de är dax.




    !!EDIT!!
    Jag Kommer antagligen använda denna post senare när/om jag fixar "JTAG".
    Med frågor och funderingar
    Last edited by SomethingUnkown; 2010-06-06 at 23:46.

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av SomethingUnkown Visa Inlägg
    Ja att packa up en ISO är ju BUS enkelt
    Fast en 360 ISO är inte lika lätt som en "vanlig" ISO... dessa innehåller en dold partition, som du inte kommer åt om du bara kör t.ex. iso buster eller winrar... kör du ngt av ovanstående får du bara ut video'n (där det står att du ska sätta skivan i en 360 typ)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    finns väll något som heter "360 image Browser" eller något sånt värkar hitta allt,
    enligt vad jag har testat hittar den allt

  15. #15
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Man hittar mycket info i vårt kära forum med
    t.ex här: http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=38647
    om inte så är det bara fråga vidare i den tråden *ler*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av SomethingUnkown Visa Inlägg
    finns väll något som heter "360 image Browser" eller något sånt värkar hitta allt,
    enligt vad jag har testat hittar den allt
    det finns många program, det jag testat själv heter just "Xbox Image Browser" och är kodat av redline99 (killen bakom xbox backup creator och xell/xellous)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Låter Najs, för slå mig en titt, coolt när man för "saker´å´ting" bekräftat

    Ha de gött

    EDIT: Tja, Pendragon *Smile*

  18. #18
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av SomethingUnkown Visa Inlägg
    EDIT: Tja, Pendragon *Smile*
    JA hej hej du okände parvel
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  19. #19
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Hej!

    Jag tar och knör in mig i denna tråd, då jag sitter och funderar på att köpa en begagnad jtag som ni har. Jag har några frågor:

    1. Hur stor chans är det att få RROD?

    2. Täcker garantin RROD?

    3. Kan man "bricka" den på nåt sätt, säg installera ett spel på fel sätt?

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Dr. V Visa Inlägg
    Hej!

    Jag tar och knör in mig i denna tråd, då jag sitter och funderar på att köpa en begagnad jtag som ni har. Jag har några frågor:

    1. Hur stor chans är det att få RROD?

    2. Täcker garantin RROD?

    3. Kan man "bricka" den på nåt sätt, säg installera ett spel på fel sätt?
    1. Chansen är lika stor som med alla andra Xenon maskinerna (dom utan HDMI) dock händer det att man får RROD utan anledning på JTAG maskiner, ibland kan man till och med får RROD även om konsollen går igång!

    2. Ja, garantin täcker RROD...

    3. Om du uppdaterar den själv brickar du den (om du inte uppdaterar genom guiden jag skrivit, XBR -> Freeboot eller motsvarande i framtiden...) skulle du råka göra det kan vi reparera det dock
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #21
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Najs, ja man får väll se vad framtiden har att ge då

Liknande diskussioner

  1. NHL 2K9 NTSC buggar på mitt PAL Wii
    By josundlo in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-09-28, 18:54
  2. mitt wii funkar inte
    By quaddern in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-31, 16:53
  3. tips och funderingar inför wii köp tack (=
    By Seka in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2007-11-23, 14:13
  4. Funderingar inför köp av swap magic.
    By Lintz in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-18, 16:08
  5. Får inte igång mitt NYA M3 LITE kit!!! :(
    By Gryglas in forum Nintendo DS
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-04, 11:23

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •