HIttade inget om USB-XTA så jag tänkte dela med mig av vad jag vet
USB-XTA är ett smidigt program som UP-Dateras Ständigt
den nya v32 Beta 2 har nu enkel "Drag ´n Drop" Function och mycket simple design att komma in i.
Först rekomenderar jag att man använder minst en 2GB sticka, av många anledningar.
Oky starta din "x360" gå till System Settings > Memory, gå till USB-Stickan
och tryck på "A" (Grön) välja "Costumize" flytta den lilla bollen så långt åt höger som möjligt, när den nåt max minska 1GB, tryck nu på grön
*Detta extra utrymme kan användas till olika extra program som kan köras i XEXMENU, om du inte har "JTAGAD" maskin så kan detta extra utrymme vara bra till manuella updateringar av DVD, Hårdisken och andra updateringar man kan hitta på 360s hemsida eller varför inte moddade updates *
när du har bestämt dig hur mycket som ska användas (låsas till "x360" Bruk)
så är de bara att använda "A" (Grön)
Detta är vad jag kommer att gå över, jag "Dummar" ner den rätså mycket så alla kan hänga med.
*Allt Detta är på EGEN RISK!!! Jag gör allt För att vara tydlig med vad som görs, NEJ! jag spelar inte LIVE så jag vet inte vilka följder de får, !!!OBS!!! På Egen RISK!!!*
de jag kommer att gå över är hur man kan ändra sin Save på många olika sätt
Njut av friheten MS har Sent oss
Oky, De flesta vet redan vad "Save Edit" är, för er som inte vet så är det när man ändrar en spar fil så de blir fördelaktigt för spelaren så som,
MAX liv T.ex Final Fantasy XIII (13),
Starta med All Tunga eller vilka vapen du vill T.ex GTA IV (4),
999 i skada på dina vapen T.ex KUF: Circle Of Doom
Detta är de spel som man kan ändra och mycket mer, sök runder "Save Edits, för spel är program som ändrar spelen åt dig lite mindre krångel med HEX och programering och mer Hångel, Smidigt å lätt
Vid detta lagget har du nog skapat en "x360 Sticka" redan,
Backa och gå till din Hårdisk,
via: System Settings > Memory > Hard Drive > Games >
Välj de spel du vill ändra, Sök på Google efter Save Edits till spel du vill fuska på, jag stöder inte LIVE fusk, då du blir bannad inom en veckas tid.
Spel jag vet:
* Final Fantasy 13
* Tekken 6
* GTA 4
* KUF: Circle Of Doom
(OBS: om detta är ditt första försök, då rekumenderar jag att du "KOPIERAR" din save då du kan välja var spelet ska ladda din sparning ifrån )
när du valt de spel du vill ha tryck grön > Copy > USB > vänta sedan tryck Grön, ta nu ut din USB-Sticka.
skicka in den i din PC, och packa up "USBXTAFGUI_v32BETA2" som finns lite över allt, använd Google eller något
(Sök ORD: usb Xtaf Xplorer, usb Xplorer)
(jag packar alltid up med "Winrar" och drar den packade filen med höger klick "Extract To")
Sparka igång USB-XTA, med EXE filen som har "x360" logotypen på sig,
Clicka:
File > Open Drive > Data Partition > Content > E0000(Användar ID) > XXXXX(Spel ID) > 00000001(SPAR fils Map)
clicka en gång på "00000001" mappen så ser du en fil till höger "XXXX-00.dat"
skapa en map på skrivbordet eller var som, namn: Spelet-Save, i den gör du 2 mappar:
Ren (Aka, Clean)
Mod (Aka.MOD)
dra in ".Dat" filen från "USB-XTA" till både, Ren å Mod, öppna Mod mappen sparka igång din "Save Edit" jag kan inte hjälpa dig så mycket här.
Save Edits har 2 oskivna regler File > Oppen > "Din Save .Dat" som finns i Mod Mappen du skapade för en stund sedan,
gör de ändringar du vill utföra, som test gör en litten ändring, T.ex ge din save ett vapen du inte kan få vanligtvis, eller ändra dina pengar eller Liv
Clicka: File > Save
(OBS: Beroende på vem som gjort "Save Editen" så finns de dom some "Rehashar-Resignar" du kan se de som 2 låss, MS har för att göra de svårt att ändra dom
Om de inte kommer up T.ex Saved, Rehashed and Resigned eller om detta kommer up Dont Forget to resign and rehash.
så kan du lössa detta enkelt, Googla efter Modio, funkar typ som USB-XTA men är stellare och tar längre tid att ta in och ur filer, använder bara modio för "Rehash" och "Resign" saker
packa up som jag gjort med USB-XTA, Höger click drag "Extract To" öppna mappen öppna Modio, tar sin lila tid men på tanke på vad den gör så är de värt väntan
dra in din moddade fil direct in i Modio och tryck på en stor knapp längst ner i hörnet "Rehash & Resign" svårt att missa, sen är de bara att stäng Modio)
När den är rehashad & Resignad, så är de bra att tabort den som finns där och dra in den nya i USB-XTA, (Igen Mappen heter "00000001")
Ta ur Stickan från din PC och sätt in den i din "x360"
starta spelet, välj att ladda från "USB" gå till dina saves, och ha kul
OBS: Finns den inte där, då har de blivet fel vid rehash & Resign, detta kan bli åtgärdat med den
.Dat filen du lagt i Mappen "Ren", jag hade också kollat där jag laddat ner den, oftast så finns de en Beskrivning, kolla om han/hon nämner om den SKA eller inte "rehashas & Resignas" gör Save Editen de samtidigt som du trycker Save
så kan Modio strula till de.
PS: Ursäkta min stavning, den är lite rostig
Bookmarks