Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Köpråd Wii

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    18

    Köpråd Wii

    Hej på er!

    Jag hade tänkte kolla med er vad ni tycker de är värt att lägga på ett Nintendo Wii som saknar föjlande:
    -Sensor Bar
    -Wii Remote Control
    -Wii Nunchuk

    I övrigt så är Wii:et fullt fungerande. Så vad tycker ni de är värt att köpa de för?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    samma pris som vanliga begnade wii's minus priset för det som fattas? (begagnat)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    En ny omoddad wii ligger ju på runda 2.000 kr
    utan de viktigaste tillbehören skulle jag för en Wii med högt serienummer betala max 800 kr
    annars max 500 kr med mer garanti än runt hörnet om den inte fungerar.

    Inget kvitto = betydligt lägre pris.

    Du får räkna ned att lägga en tusenlapp för en komplett upsättning handkontroller samt Sensorbar minst. så fundera på om det ens är värt besväret.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    18
    Tackar för svar!

    Killen som jag fick förfrågan av har inget kvitto kvar och han sa även att jag skulle kunna få köpa de för 1000:- så kunde han fixa alla tillbehör som behövs. Tycker jag låter som en ganska vettig affär? De är ganska lågt serial nr på den, har det någon betydelse? Hade tänkt chippa/flasha(vet ej riktigt vad man gör) den så har lågt serial nr någon betydelse?

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Allealex Visa Inlägg
    Tackar för svar!

    Killen som jag fick förfrågan av har inget kvitto kvar och han sa även att jag skulle kunna få köpa de för 1000:- så kunde han fixa alla tillbehör som behövs. Tycker jag låter som en ganska vettig affär? De är ganska lågt serial nr på den, har det någon betydelse? Hade tänkt chippa/flasha(vet ej riktigt vad man gör) den så har lågt serial nr någon betydelse?
    vad anser du är "lågt serienummer" ? det finns flera olika serier... så tänk på det också... har du läst informationen som finns här?: http://www.psxcare.com/section.php?xSec=86&xPage=1
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    1000:- med FRÄSCHA ORIGINAL wiimote + nunchuck isåfall... finns skräpkopior som ser "exakt" ut som original...och begagnat kan ju vara hur ofräscht som helst. Alltid en chansning. Kan vara drabbad av misslyckade chippningsförsök t.ex. eller ha döende komponenter som är dyra att reparera.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Tänk dig att du får en ny med garanti o garanterat inte hämtad från någon som kommer sakna den om så är fallet för ynka 900 kr till
    Inga gamla insvettade handkontroller, inget strul o framförallt inget strul
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. det är möjligt att nergradera wii konsoll updaten
    By nimrath in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 51
    Senaste inlägg: 2009-04-03, 11:08
  2. Problem med att ansluta Wii trådlöst
    By MoFa in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-06-25, 09:15
  3. Hur gör jag för att lyckas bricka mitt Wii?
    By PrinsBertil in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-05-07, 13:00

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •