Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Uppdatera flash

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Uppdatera flash

    Hej

    Jag har köpt en xbox genom nätet. Den är flashad. Men nu när jag bränner nya spel till den som ex. fifa world cup så kommer det bara upp en stor xbox logo och play dvd. Jag misstänker att jag har gammal flash.

    Hur uppdaterar jag enklast min flash? Jag behöver inte ha den säker till live då jag aldrig använder mig utav det. Ju enklare desto bättre alltså. Jag har liteon spelare.

    Fungerar ppf-o-matic3 v14 v15 till nya spel? Behöver jag activate cd till det?

    Har ni några förslag?

    Tack på förhand

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av mega1 Visa Inlägg
    Hej

    Jag har köpt en xbox genom nätet. Den är flashad. Men nu när jag bränner nya spel till den som ex. fifa world cup så kommer det bara upp en stor xbox logo och play dvd. Jag misstänker att jag har gammal flash.

    Hur uppdaterar jag enklast min flash? Jag behöver inte ha den säker till live då jag aldrig använder mig utav det. Ju enklare desto bättre alltså. Jag har liteon spelare.

    Fungerar ppf-o-matic3 v14 v15 till nya spel? Behöver jag activate cd till det?

    Har ni några förslag?

    Tack på förhand
    Börja med o läsa lite i FAQ avdelningen, där får du tips om vad för läsare du har o hur du själv moddar den.
    Efter lite påläsning o utrustningsinköp ca: 1.500 kr så kan du börja flasha själv om du har tur o läst på ordentligt. )
    Vi tar mellan 400-600 kr för att flasha läsare i Sthlm.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    PPF-O-Matic3 ska fungera ja, du behöver activate skivan om du har iXtreme 1.6 och inte använder dig av PPF-O-Matic3 patchen...

    lättaste sättet är att uppdatera flashen bara...

    Innan du gör det dock, kolla att maskinen tar original spel, då vet du att den åtminstone fungerar, därefter kan du testa ett lite äldre spel... fungerar inte det heller finns det 2 alternativ:

    1. Dåliga skivor/Dålig brännare, felbrända skivor... kolla upp detta...
    2. Maskinen är inte flashad alls...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Tack för svaret.

    Maskinen fungerar med original spel samt gamla brända spel.

    Jag vet inte vilken flash jag har idag. Jag tror att det är 1,4.
    Det jag tänkte använda mig utav är PPF-O-Matic3 och v14-15 patcha iso spelet och bränna det på skiva. Stoppa in spelet i xboxen och då har jag 1,6 flash?
    Är jag ute och cyklar?

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av mega1 Visa Inlägg
    Tack för svaret.

    Maskinen fungerar med original spel samt gamla brända spel.

    Jag vet inte vilken flash jag har idag. Jag tror att det är 1,4.
    Det jag tänkte använda mig utav är PPF-O-Matic3 och v14-15 patcha iso spelet och bränna det på skiva. Stoppa in spelet i xboxen och då har jag 1,6 flash?
    Är jag ute och cyklar?
    Nej, då kommer spelen helt enkelt fungera... med den gamla flashen... men du måste då uppdatera manuellt (dashboarden)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Dashboarden har jag uppdaterat till den senaste versionen. Behöver jag köra PPF-O-Matic3 för alla nya spel jag bränner eller räcker det att jag gör det 1 gång. Och då blir min flash uppdaterad till 1,6?

    Behöver jag även activate iso skivan till PPF-O-Matic3 v14-15 eller klarar jag mig utan den?

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av mega1 Visa Inlägg
    Dashboarden har jag uppdaterat till den senaste versionen. Behöver jag köra PPF-O-Matic3 för alla nya spel jag bränner eller räcker det att jag gör det 1 gång. Och då blir min flash uppdaterad till 1,6?

    Behöver jag även activate iso skivan till PPF-O-Matic3 v14-15 eller klarar jag mig utan den?
    för att uppdatera flashen måste du öppna konsollen och flasha om den...

    PPF-O-Matic 3 v14-15 är enbart till för att ändra spelen från wave 3-6 till Wave 2... det vill säga, göra det möjligt att boota dom på en konsoll med gammal flash... det är bättre/lättare att helt enkelt uppdatera flashen, lämna in konsollen till oss...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Ja men då måste jag skicka in boxen och allt.

    jaha det är så det fungerar.
    Så du menar att jag måste köra PPF-O-Matic3 v14-15 till alla spel innan jag bränner dem? Behöver jag köra activate iso också då?

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Dumt o slösa skivor, uppgradera läsarna istället gott folk!
    och ABGX360 allt ni kommer över !!!
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av mega1 Visa Inlägg
    Ja men då måste jag skicka in boxen och allt.

    jaha det är så det fungerar.
    Så du menar att jag måste köra PPF-O-Matic3 v14-15 till alla spel innan jag bränner dem? Behöver jag köra activate iso också då?
    det var ett j*vla tjat om activate.iso! läser du inte vad jag skrev tidigare?? iXtreme 1.6 är den ÄNDA mjukvaran du behöver activate.iso!

    men ja, du måste göra det på ALLA spelen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Uppdatera flash
    By mega1 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2010-06-08, 12:45
  2. Misslyckad Lite-on Flash?
    By xxjokerxx in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2010-03-02, 15:26
  3. Uppdatera flash?
    By Billybadass in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2009-11-14, 17:24
  4. IGR - Kommer till MS-dashboard
    By mansnet in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-06-21, 09:28

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •