Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: connectivity kit hjälp

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    270
    Respekt
    22

    connectivity kit hjälp

    Hej har köpt det connectivity kit och det sata kort av psx min fråga är om jag ska flasha en samsung måste man använda kitet då eller varför inte ha videokabeln i då slår den väl inte då sig. Och om man använder kitet under flash processen ska man ju stänga av boxen en stund låter man. Driven vara på då eller lär man slå då den på on off på kitet?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av spenne Visa Inlägg
    Hej har köpt det connectivity kit och det sata kort av psx min fråga är om jag ska flasha en samsung måste man använda kitet då eller varför inte ha videokabeln i då slår den väl inte då sig. Och om man använder kitet under flash processen ska man ju stänga av boxen en stund låter man. Driven vara på då eller lär man slå då den på on off på kitet?
    Connectivity kitet används inte i Xboxen i huvudtaget, så vad dillar du om??

    För att flasha med ett connectivity kit ansluter du det till en ström källa (Molex, 3.5 tums ström...) därefter har du kontroller på kitet för ON/OFF samt Eject plus Mode switch (används BARA med hitachi, alla andra ska den vara i blått läge hela tiden)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    270
    Respekt
    22
    har jag fattat helt fel ska man inte ansluta connectivity kitet för att försörja strömen till xboxens dvd läsare när man flashar? pc ström in i kitet och sedan kabel ner till strömmen på xboxen? annars har man ju bara 5 minuter på sig skriver ni ju. eller kan du förklara hur jag använder kitet på en samsung

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av spenne Visa Inlägg
    har jag fattat helt fel ska man inte ansluta connectivity kitet för att försörja strömen till xboxens dvd läsare när man flashar? pc ström in i kitet och sedan kabel ner till strömmen på xboxen? annars har man ju bara 5 minuter på sig skriver ni ju. eller kan du förklara hur jag använder kitet på en samsung
    jo, du plockar ur DVD läsaren från Xboxen, sedan kopplar du PC ström (Molex eller 3.5 tums) därefter med en kabel till DVD läsaren, det har alltså inget med själva Xboxen i sig att göra
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    270
    Respekt
    22
    jag kanske är lite trög men använder man inte xboxen alls när man flashar med connectivity kit utan tar ur dvd läsaren och flashar den med pcn.
    Ström till kitet med molex. från kitet till xbox dvd med medföljande grön sladd . och sata från xboxdvd till satakort pc? och sedan boota med usb stick gjort med typ iprep?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    precis, du kan lägga xboxen åt sidan när du väl fått ut DVD enheten
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    270
    Respekt
    22
    ok tackar för det nu vart det utrett. en sista fråga bara när man flashar så står det i guiderna att man ska slå av boxen och räkna till 10 för att sedan slå på den. Behöver man göra det med kitet också alltså använda on off på kitet , Eller är det bara ha den på hela tiden.

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    du gör på samma sätt som det står i guiderna, men du bryter strömen med strömbrytaren på kitet istället
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    270
    Respekt
    22
    Ok tack för mig. beröm för väldigt bra support på detta forum.

Liknande diskussioner

  1. Connectivity Kit V3 Pro
    By dr_fredrik in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2009-07-23, 06:04
  2. Flasha mha. bärbar dator, Connectivity Kit ?
    By hmmz in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2009-06-23, 09:58
  3. lite on flashning connectivity kit måste?
    By Stumpen1337 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-03-26, 16:35
  4. Xecuter Connectivity Kit 3 Pro
    By SWEwillow in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-09, 07:27
  5. RROD fix kit. Behöver akut hjälp
    By hgfa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-29, 18:27

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •