Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Vågar jag uppdatera?

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    20

Vågar jag uppdatera?

Hej!

Jag har WiiKey(1) som kör v1.9b. För att kunna köra New Super Mario från backup så var jag tvungen till att lägga in lite extra mjukvara vilket gjorde det möjligt att dels köra bakcups från USB men också kunna köra emulatorer.

Nya Mario Galaxy kräver en system update, vågar jag köra denna?

//SnowJim
    Last edited by SnowJim; 2010-06-09 at 16:38.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Din "extra mjukvara" kommer ju knappast må bra av systemuppdateringen. Frågan är om den kommer orsaka risk för brickning. Svårt att säga utan att veta exakt vad du gjort ch vilken systemversion du ligger på nu.

Bäst är väl att göra en eller flera nand-dumpar och installera vad det nu heter man kan installera (savemee/bootmee) som kan ge möjlighet att återställa från en nand-dump om man råkar bricka sin wii.

Jag har delegerat den kompetensen till några av mina anställda, så jag kan inte svara i detalj om hur man säkrast förhåller sig till uppdatering av softmoddade wii.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    20
    hmm ja jag hade vissa misstankar att det inte var det bästa draget.

För att vara mer exakt :

Hårdvara
    Nintendo WII
    Wii System Menu 4.2E
    Wiikey(v1) chip Installerat
    SD card 256 MB
    USB stick 16GB
    Orginal GameCube minne
    2 GameCube kontroller

Applications
    Homebrew channel installerad
    BootMii installerad(med xDVD)

Installerat i Homebrew channel
    SNES och NES emulators
    NeoGammaR7
    USBLaoderGX1.0Installer
    Dop-IOS installerad
    Trucha Bug Restorer 1.1 installerad

Jag har vidare följt denna sida för att installera : http://sites.google.com/site/completesg/

För att installera softmodden så användes först IOS36 och sen IOS70.

Kan jag kanske på något enkelt vis återställa enheten så att allt med softmodd o liknande försvinner då det verkar mest ställa till med trubbel?

//SnowJim

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Du ska inte lägga in uppdateringen, du får helt enkelt köra spelet antingen genom Gecko eller USBLoaderGX

*edit:*

Skulle du mot förmodan uppdatera ska det gå att fixa om allt på nytt, men det är inte alltid det går... vi hade en kund för ett tag sedan som hade uppdaterat (vet ej om det var över internet eller från skiva...) men iaf... vi kunde inte köra truchabug restorer på nytt utan att först återställa nanden, och det är riskabelt om maskinen i fråga inte har bootmii som boot2... har den bootmii som boot2 kan man köra på utan problem och onödigt stora risker...

har man inte bootmii som boot2 är risken överhängande stor att det går åt h-vete om strömen bryts under tiden du återställer... eller om något händer med konsollen fysiskt...
    Last edited by Swizzy; 2010-06-09 at 17:26.
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    20
    Men måste inte system uppdateringen göras för att Mario Galaxy 2 ens ska starta? Eller de e någon form av uppdatering på USBLoaderGX som måste göras?

Finns det verkligen inget enkelt vis att bli av med denna softmodden? Typ någon Factory Reset eller något?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Super Mario Galaxy 2 ska starta med USBLoaderGX, om den inte gör det får du se över dina settings...

Det finns sätt att ta bort softmodden ja, men det kräver att du har en backup och är riskabelt...

Super Mario Galaxy innehåller 4.2, det vill säga samma mjukvara du redan har... MEN den känner av att du ändrat vissa IOS'ar, därför vill den uppdatera för att återställa dessa till original skick... eftersom du varit på IOS70 känns det inte som en bra idé att försöka sig på att återställa...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    20
    Tack! Det var inga problem att köra Mario Galaxy från USBLoader. MEN betyder detta att om Nintendo kommer med ett spel som kräver uppdatering så är det kört? Nu krävde ju inte nia Mario Galaxy en nyare version av System update.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Alla spel som Nintendo släpper har uppdateringar på sig, vissa äldre än nyare spel givetvis. Det handlar om när spelet kodats o när det släppts.
    Sen är det alltid en katt o råtta lek med att Nintendo försöker försvåra för folk som kör ( Hemhyrda spel )

Nyare spel kan i regel strula i början, speciellt Mariospel, dessa satsar Nintendo själva lite hårdare på.

Men som det har sett ut hittills så har det löst sig efter någon vecka eller månad
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

1. test
    By MaCRo in forum Test
    Senaste inlägg: 2010-05-10, 00:04
  2. test
    By PiGGELiN in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2010-03-11, 15:52
  3. Xbox 360 Ping 17 Test Disc
    By int21 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 09:41
  4. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-07-04, 11:25