Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: rrod. andra gången

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    72
    Respekt
    15

    rrod. andra gången

    jag fick rrod för drygt ett år sen, och det var lätt fixat med höjning och lite kylpasta.
    men i förrgår så missade min fru att boxen var igång så hon stängde till skåpet den stod i (ingen ventilation i skåpet). ca 30 minuter senare så bryter hon huvudströmbrytaren till tv/video/stereo/360 då vi gärna har de helt avstängt.
    startade maskinen en kort stund efter, men har nu rrod igen (3 lampor).
    går detta att fixa, och hur?
    jeg menar att förra gången var det höjningen och kylspastan som funkade, men jag kan ju inte höja igen..?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av bena Visa Inlägg
    jag fick rrod för drygt ett år sen, och det var lätt fixat med höjning och lite kylpasta.
    men i förrgår så missade min fru att boxen var igång så hon stängde till skåpet den stod i (ingen ventilation i skåpet). ca 30 minuter senare så bryter hon huvudströmbrytaren till tv/video/stereo/360 då vi gärna har de helt avstängt.
    startade maskinen en kort stund efter, men har nu rrod igen (3 lampor).
    går detta att fixa, och hur?
    jeg menar att förra gången var det höjningen och kylspastan som funkade, men jag kan ju inte höja igen..?
    Steg 1: Kolla felkoden, 3 röda lampor säger ingenting om vad som är fel, det kan vara vafan som helst... det ända det säger är General Hardware failure...

    Vad menar du med "höjning"??
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    72
    Respekt
    15
    med att höja menar jag att jag använde typ detta:
    länk till ebay

    felkod-0102
    ska jag helt enkelt bara överhetta den och se om den startar när den svalnat?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    ahh, i see...

    nja, nu är det dags att ta fram varmluftpistolen och värma kretsen for real [blir bättre resultat om du har en reflow/rework station som vi på PSXCare har]
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    72
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    ahh, i see...

    nja, nu är det dags att ta fram varmluftpistolen och värma kretsen for real [blir bättre resultat om du har en reflow/rework station som vi på PSXCare har]
    hehe, bor i norra skåne, så det lär ju inte bli ni som lagar den.
    finns en firma nära mig, men de tar 800:- för att fixa det. så jag testar med det gamla hederliga "handdukstricket". funkar inte det så lånar jag svärfars varmluftspistol. eller stoppar in den i öppna spisen...

    tack för svar.
    kärlek

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av bena Visa Inlägg
    hehe, bor i norra skåne, så det lär ju inte bli ni som lagar den.
    finns en firma nära mig, men de tar 800:- för att fixa det. så jag testar med det gamla hederliga "handdukstricket". funkar inte det så lånar jag svärfars varmluftspistol. eller stoppar in den i öppna spisen...

    tack för svar.
    kärlek
    HANDDUKS TRICKET?!?!?!?! är du dum????? det är bland det värsta man kan göra mot en 360!!!!!!!!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    72
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    HANDDUKS TRICKET?!?!?!?! är du dum????? det är bland det värsta man kan göra mot en 360!!!!!!!!
    inte dum. mest bara inkompetent enligt min chef
    vad är det som är dåligt med handdukstricket egentligen?

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    72
    Respekt
    15
    hehe:
    "OM JAG FICK EN TIA FÖR VARJE KULA JAG SKULLE SKJUTA FOLK MED SOM LÄGGER UPP HANDDUKSTRICKSVIDEOS PÅ YOUTUBE skulle jag inte tjäna lika mycket som på att sätta en kula i alla som är dumma nog o går på det och överhettar alla komponenterna i sin 360 så att inte bara en sak dör utan fler saker.

    BANNLYS HANDDUKSTRICKET F.F.S!
    *For Fucks Sake!""

    2009-03-23
    Pendragon

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    precis, man värmer upp alla komponenterna i konsollen, alla tycker inte om värmen det plus att fläkten får arbeta på högsta varv i onödan...

    *nedan följer en av pendragons berömda jämförelser inom ämnet [Swizzy style]*

    Se det som att du sätter en plastpåse över din lillebrors huvud för att han står och skriker på dig, skulle du tycka det var BRA/OK??
    Last edited by Swizzy; 2010-06-10 at 01:07.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    72
    Respekt
    15
    hmmm. varmluftspistol. finns det någon guide över hur man bör gå tillväga?
    antar att det bara är själva delen med kylpastan på som ska värmas.
    fått hjärnsläpp pga en kraftig förkylning. vet vad delen heter egentligen men orkar inte tänka.
    antar att man följer vanlig procedur annars gällande rrod med isärplockning och uppstart.

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    du plockar isär konsollen in i minsta detalj [det vill säga, ta isär den, ta loss moderkortet och ta bort flänsarna] ta sedan bort kylpastan och värm med varmluftpistolen, i cirka 350 grader i 2 minuter, det borde räcka ganska bra...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av bena Visa Inlägg
    hehe:
    "OM JAG FICK EN TIA FÖR VARJE KULA JAG SKULLE SKJUTA FOLK MED SOM LÄGGER UPP HANDDUKSTRICKSVIDEOS PÅ YOUTUBE skulle jag inte tjäna lika mycket som på att sätta en kula i alla som är dumma nog o går på det och överhettar alla komponenterna i sin 360 så att inte bara en sak dör utan fler saker.

    BANNLYS HANDDUKSTRICKET F.F.S!
    *For Fucks Sake!""

    2009-03-23
    Pendragon
    *Asgarvar*
    Men det stämmer

    JAg brukar även säga att man inte drar en plastpåse över skallen på sin lillebror som fått damp o ADHD o springer runt i lägenheten o skriker o drar åt med gaffatape heller.
    Samma princip, lillebror dör pg.av syrebrist o mamma o pappa lär inte vara sugen på att göra en ny lillebror om du dummar dig med plastpåsar *läs: handdukar virade runt 360 maskiner..*
    Last edited by Pendragon; 2010-06-11 at 14:03.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Frågor ang garantiärende för RROD hos MS!
    By AdrofleXx in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2009-02-14, 03:12
  2. RROD Key problem
    By Mikael71 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-12-06, 08:08
  3. Andra boxen med RROD, vad göra?
    By xasthur in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-15, 16:48
  4. Jag har köpt en andra 360 och har ett par frågor...
    By Gatubarn in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-05-29, 15:49
  5. Förebygga RROD?
    By KikkomaN in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-04, 15:09

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •