Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 40 av 40

Diskussion: jtag hjälp

Registrerade
    Nov 2006
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    CPUKey får den aldrig fram manuellt, den får DU skriva in åt den...

Tips; använd inte "Gui for dummies" (JTAG tool) använd command line istället...

360 Flash Dump Tool är grymt bra för o se efter badblocks, eller så kollar du output från nandpro när du dumpar/skriver... får du ngn error är det ett badblock
    verkar som det nu körde jag manuell i cmd o kör Xbr_xenon_8955 o gjort det manuellt skriver nu o hopppas på det bästa men tar ju fan 1 timme typ

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Jag skulle nog rekomendera att du bara kör in Xellous istället för hela XBR... och varför köra in XBR i huvudtaget? bättre o bygga freeboot direkt... du kan flasha nanden med xellous genom USB minne (formaterat i FAT32, filen ska då heta "updflash.bin" och du får sätta i minnesstickan för att sedan dra ur ström från 360'n och sätta tbx, därefter starta igång)

*jag antar att du kör över LPT, därav ovanstående rekomendation, kör du USB är något tok fel om det tar en timme o skriva till nanden!*
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Nov 2006
    Respekt
    18
    okey låter ju bra ska se hur detta går annars kör jag så

TACK för HJÄLPEN !!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av telgetok Visa Inlägg
    okey låter ju bra ska se hur detta går annars kör jag så

TACK för HJÄLPEN !!
    no problems känns dock som att mitt huvud ska explodera när som helst... har enorm huvudvärk atm >_<
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Nov 2006
    Respekt
    18
    AJdå hoppas det inte beror på mig bara .

men så om jag kör in xellous så kommer väl den där blå rutan upp men om jag har i usb minne med filen updflash.bin i roten o den ska jag ju fixat med freeboot på ?
    ps. trodde inte freeboot funkade utan cygnos eller det andra , för nu har jag ju inget sånt :P

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av telgetok Visa Inlägg
    AJdå hoppas det inte beror på mig bara .

men så om jag kör in xellous så kommer väl den där blå rutan upp men om jag har i usb minne med filen updflash.bin i roten o den ska jag ju fixat med freeboot på ?
    ps. trodde inte freeboot funkade utan cygnos eller det andra , för nu har jag ju inget sånt :P
    Sedan version 0.031 har man inte behövt något extra chip för Freeboot, XBR ligger kvar på 8955 just för att freeboot fungerar utan chip och sådär plus att det är bättre!

http://forum.psxcare.com/support/sho...ot-0.04-(12611) <--- läs här hur du kan skapa en freeboot, skippa delen med att dumpa nanden (början) och istället för att flasha nanden med flash360 kör du bara som jag skrev tidigare... (xellous)
    Google is your friend!

Registrerade
    Nov 2006
    Respekt
    18
    yeeey tror det löste sig iaf till en början men nu så e det 2 röda lampor o ingen fel kod utan stänger av sig direkt är väl en värre rrod eller vad tror du "Mäster" ?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    om 2 lampor lyser/blinkar indikerar det att något överhettar... men kan med JTAG även betyda; ingenting!

prova att starta om maskinen
    Google is your friend!

Registrerade
    Nov 2006
    Respekt
    18
    nää fortfarande 2 lampor , och det trots att jag suttit och rensat bort gammal pasta osv tvättat ny pasta osv så känns som nått med jtagen , nå andra tips kanske ?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    När du har dragit åt skruvarna, har du gjort det med eller utan brickor då? har det varit ordentlig kontakt (avtryck mot flänsen) när du tagit loss det?
    Google is your friend!

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

1. Frågor angående Jtag
    By satcrow in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2010-02-06, 20:26
  2. Frågor angående Jtag
    By satcrow in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2010-01-23, 02:23
  3. Xbox Duo X2 HjÄlp
    By JohnnyF in forum DUO-X2 support
    Senaste inlägg: 2008-05-13, 00:03
  4. Hjälp, jag behöver verkligen hjälp med det här :(
    By ylvaly in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2008-04-12, 12:09
  5. hjælp med streeming
    By pepper75 in forum XBOX Media Player / Media Center