Jag skulle nog rekomendera att du bara kör in Xellous istället för hela XBR... och varför köra in XBR i huvudtaget? bättre o bygga freeboot direkt... du kan flasha nanden med xellous genom USB minne (formaterat i FAT32, filen ska då heta "updflash.bin" och du får sätta i minnesstickan för att sedan dra ur ström från 360'n och sätta tbx, därefter starta igång)
*jag antar att du kör över LPT, därav ovanstående rekomendation, kör du USB är något tok fel om det tar en timme o skriva till nanden!*
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
okey låter ju bra ska se hur detta går annars kör jag så
TACK för HJÄLPEN !!
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
AJdå hoppas det inte beror på mig bara .
men så om jag kör in xellous så kommer väl den där blå rutan upp men om jag har i usb minne med filen updflash.bin i roten o den ska jag ju fixat med freeboot på ?
ps. trodde inte freeboot funkade utan cygnos eller det andra , för nu har jag ju inget sånt :P
Sedan version 0.031 har man inte behövt något extra chip för Freeboot, XBR ligger kvar på 8955 just för att freeboot fungerar utan chip och sådär plus att det är bättre!
http://forum.psxcare.com/support/sho...ot-0.04-(12611) <--- läs här hur du kan skapa en freeboot, skippa delen med att dumpa nanden (början) och istället för att flasha nanden med flash360 kör du bara som jag skrev tidigare... (xellous)
Google is your friend!
yeeey tror det löste sig iaf till en början men nu så e det 2 röda lampor o ingen fel kod utan stänger av sig direkt är väl en värre rrod eller vad tror du "Mäster" ?
om 2 lampor lyser/blinkar indikerar det att något överhettar... men kan med JTAG även betyda; ingenting!
prova att starta om maskinen
Google is your friend!
nää fortfarande 2 lampor , och det trots att jag suttit och rensat bort gammal pasta osv tvättat ny pasta osv så känns som nått med jtagen , nå andra tips kanske ?
När du har dragit åt skruvarna, har du gjort det med eller utan brickor då? har det varit ordentlig kontakt (avtryck mot flänsen) när du tagit loss det?
Google is your friend!
Bookmarks