Vilket minnskort ska man köpa? Vissa spel laggar när jag spelar. Som gta god of war osv.. Filerna är på ISO. Och jag spelar på 333MHz. Brukar det lagga för er när ni spelar på de inställningarna?
Vilket minnskort ska man köpa? Vissa spel laggar när jag spelar. Som gta god of war osv.. Filerna är på ISO. Och jag spelar på 333MHz. Brukar det lagga för er när ni spelar på de inställningarna?
lås inte CPU'n, kör default
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Men när jag spelar på "default" så laggar det ju som fan.. Har vanliga memory stick från sandisk. Undrar om det blir bättre med snabbare kort eller spelar det inge roll? Jag har den äldsta PSP:n
Last edited by kaTana; 2010-06-10 at 18:29.
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Har inte heller upplevt nåt lagg när jag kört enbart iso och jag har testat 8-9 olika varianter på kort och det har då bara funkat prima ... Inte ens när det är piratkort borde du egentligen uppleva nå lagg men möjligtvis en del andra skumma saker ... Vad kör du för CFW???
Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!
Kortet jag har är köpt i sverige och det är äkta. MagicGate Supported står det när jag kollar med hjälp av PSP:n
Kör just nu på 5.00 M33-6. Ska jag uppdatera till 5.50 eller?
Och jag har det äldsta PSP.. kanske den som är dålig bara..
5.50 GEN-D3är den senaste CFW ... Pröva uppgradera kanske?? Men pröva då först och resetta alla settings till default eller så kanske det är lika bra och uppgradera ialf ... Filer till det finns på www.swizzy.se
Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!
Har nu uppdaterat mitt PSP(5.50 GEN-D Full). Det laggar fortfarande när man litar GTA. Så frågan är ju om ett nytt kort hjälper. Testade på att spela på CPU: Default Och spelet var en ISO-fil.
Google is your friend!
Ska testa! Ska det vara FAT eller FAT32 på kortet?
[EDIT]
Nu har jag testat det och formaterade på FAT32. Det laggar fortfarande.. T.o.m på 333MHz (laggar mindre)
Har ni några tips eller ska jag köpa ett nytt kort? Vilken i såfall?
Last edited by kaTana; 2010-06-11 at 03:19.
Google is your friend!
Okej, nu laggar det inte!! Fan vad skönt! Kan någon ändra på FAQ, om att man ska formatera minneskortet på PSP.
Tack för hjälpen!
Det skall stå i faq har jag för mig fördelen är att det dyker upp mappar o annat gott gott på rätt ställen om man formaterar minnen i en CFW maskin
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
Har läst det med lagg. Men det står inget om att man ska formatera med PSP. Jo märkte det!
Tack för hjälpen igen!
Bookmarks