Visar resultat 1 till 18 av 18

Diskussion: Xbox - Stora Nyheter på E3

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    146
    Respekt
    18

    Xbox - Stora Nyheter på E3

    Antar att alla fått mailet från Xbox som använder Live.

    Om inte annat så är det här http://view.engage.xbox.com/?j=feca1...96&tid=913&r=0

    Har det hörts något om vad det är för stora nyheter som MS ska presentera?

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Lätt att det blir 3D va??

  3. #3
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    kollade på de där. missade tyvärr dem första 10minuterna så fick inte se de nya halo o gears of war 3 men de jag fick se var lite intressant. kinect som den nya grejen heter, låter en alltså spela utan handkontroll. o de verkar funka riktigt bra. iaf på dem spel dem visade där. de va bland annat typ workout spel o nåt bilspel. tror att de kan ha varit de kommande PGR dem visade lite från. dem körde nåt race o de verkade funka bra. så jag tror att kinect kommer bli en riktigt ball grej när den väl släpps o de kommer lite fler spel till den.
    men den största nyheten var kanske den nya modellen av xbox360. en mindre modell me 250gb o wifi. o de kommer inte bli dyrare än dagens modeller. de skulle släppas inom dem närmsta dagarna om jag inte hörde fel, kanske bara i usa? tyckte även dem prata om att publiken skulle få varsin konsoll helt gratis.

    jag har varit sugen på att skaffa mig ett nytt 360 o ha att köra live me, kanske skulle vänta på den nya modellen
    nån mer som såg sändningen?

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    81
    Respekt
    16
    Det står lite här http://www.aftonbladet.se/nojesblade...icle7301617.ab

    tror ni att man får se 45nm prylar i den eller är det bara att glömma?

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av erklan Visa Inlägg
    Det står lite här http://www.aftonbladet.se/nojesblade...icle7301617.ab

    tror ni att man får se 45nm prylar i den eller är det bara att glömma?
    jodå, det finns

    http://gizmodo.com/5563153/the-new-x...the-same-price

    men dessvärre kan du inte använda minnes enheter från gamla 360'n på den nya
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    jodå, det finns

    http://gizmodo.com/5563153/the-new-x...the-same-price

    men dessvärre kan du inte använda minnes enheter från gamla 360'n på den nya
    Du kan väl alltid skruva isär hårddisken och använda din gamla 250GB om du har någon. Det lär ju sitta exakt samma HDD rent hårdvarumässigt innanför det nya skalet.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Du kan väl alltid skruva isär hårddisken och använda din gamla 250GB om du har någon. Det lär ju sitta exakt samma HDD rent hårdvarumässigt innanför det nya skalet.
    jo, det borde ju fungera... förutsatt att dom inte ändrat skyddet
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    jo, det borde ju fungera... förutsatt att dom inte ändrat skyddet
    Och det har de..

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av 4everapple1 Visa Inlägg
    Och det har de..
    och hur säker är du på det? visst, vi snackar MS... men... hur stora mjukvaruändringar tror du dom gjort? dom måste ha gjort om hela mjukvaruskyddet för hårddiskarna i sådanafall...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    och hur säker är du på det? visst, vi snackar MS... men... hur stora mjukvaruändringar tror du dom gjort? dom måste ha gjort om hela mjukvaruskyddet för hårddiskarna i sådanafall...
    Äsh trötta jag gjorde bort mig precis... Du syftade på mjukvaruskyddet va? eller?

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av 4everapple1 Visa Inlägg
    Äsh trötta jag gjorde bort mig precis... Du syftade på mjukvaruskyddet va? eller?
    Japp, dom nuvarande 360 diskarna har ju en hdss.bin greja... säkerhetssektorer på hårddisken... det var dom jag syftade på...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Fan det är ju ingen NY xbox360 utan bara same shit med NY design det är allt.
    Sen skall man köpa till saker för att det skall funka med den gammla 360 för att föra över saker och ting till den nya, inte ens en HDMI kabel snåla jävlar där på MS.
    Det är ju så här den gammla skulle vara om inget annat, kalla den för NY med WIFI och en 250 HDD är ju bara löjligt billigt sätt att markansföra den bara. Snacka om girighet
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pege63 Visa Inlägg
    Fan det är ju ingen NY xbox360 utan bara same shit med NY design det är allt.
    Sen skall man köpa till saker för att det skall funka med den gammla 360 för att föra över saker och ting till den nya, inte ens en HDMI kabel snåla jävlar där på MS.
    Det är ju så här den gammla skulle vara om inget annat, kalla den för NY med WIFI och en 250 HDD är ju bara löjligt billigt sätt att markansföra den bara. Snacka om girighet
    Ny design, det efterlängtade Valhalla moderkortet... ny hårdvara i största allmänhet... men ja... dom är väldigt snåla och giriga, det är i största drag ett försök att sälja mera
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Gillar hur man får "whisper quiet" till ny fantastisk feature när det i själva verket rör sig om att man rättat till ett av TV-spelshistoriens största designfel.

    Om någon vet en bra guide för att sätta på vanliga pc-fläktar på en gammal vanlig 360 kan man få peka ut den för mig. (kör utan chassi)

  15. #15
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Formell Visa Inlägg
    Gillar hur man får "whisper quiet" till ny fantastisk feature när det i själva verket rör sig om att man rättat till ett av TV-spelshistoriens största designfel.

    Om någon vet en bra guide för att sätta på vanliga pc-fläktar på en gammal vanlig 360 kan man få peka ut den för mig. (kör utan chassi)
    du har pm. har för mig de inte går skicka länkar här på forumet så tog de via pm istället. kika på den länken. finns massa nyttigt där

    edit: blind som man är så missade jag totalt att man kan skicka länkar till andra sidor. vissa iaf. men men... får skylla på värmen o att jag är trött efter dagens arbete :P hoppas länken funkar för dig iaf
    Last edited by mrflim; 2010-06-30 at 15:46.

  16. #16
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Formell Visa Inlägg
    Gillar hur man får "whisper quiet" till ny fantastisk feature när det i själva verket rör sig om att man rättat till ett av TV-spelshistoriens största designfel.

    Om någon vet en bra guide för att sätta på vanliga pc-fläktar på en gammal vanlig 360 kan man få peka ut den för mig. (kör utan chassi)
    Köp en sån här att montera din DVD läsare i.
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1119&xSec=89
    Sätt på skitfeta fläktar på insidan av din 360 o gör ett fläktgaller där släden matas ut normalt o klä den med ett filter/tyg ( Högtalartyg ) så den inte drar in så jädra mycket damm men får luft.

    Jag har själv inte orkat titta på processorkylare själv, hittar du någon som passar skriv upp vad det är för socketnummer på modellen så införskaffar vi några o provar själva
    Personligen skulle jag ta två kylflänsar "samma som sitter på CPU o sen lägga två fläktar ovanpå o sen var det bra med det.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  17. #17
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Köp en sån här att montera din DVD läsare i.
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1119&xSec=89Jag har själv inte orkat titta på processorkylare själv, hittar du någon som passar skriv upp vad det är för socketnummer på modellen så införskaffar vi några o provar själva .
    Har du fått reda på vad det är för socket än?

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av 4everapple1 Visa Inlägg
    Har du fått reda på vad det är för socket än?
    tror inte han har kollat på det faktiskt, och han e nu på semester...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. xbox 360 fråga
    By Red_fox in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-28, 16:18
  2. sälja mitt xbox 360
    By Rostad360 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2009-06-04, 23:54
  3. Full Fall 2007 Update Details Revealed: DivX Confirmed
    By s-p-d in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 53
    Senaste inlägg: 2008-01-14, 10:37
  4. Xbox till xbox hotswap,tänkte testa de
    By Red_fox in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-02-13, 00:08
  5. Playstation 2 versus XBox (updaterad)
    By visuatrox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 12:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •