Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 40 av 40

Diskussion: Frågor Angående Blur samt SSFIV på Ixtreme LT Hjälp!

  1. #31
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    15
    Om autofix level 3 inte kan fixa en grej ser man det då i programmet så man inte blir lurad då annars blir man ju vansinnig ? lär nog bli auto level 3 då


    Angående angle 359 ska jag ha det eller inte tycker ni påverkar det ison mer positivt än negativt gällande 1:1 kopia ? eller kan det i vissa fall bli banrisk om man har angle 359 påslaget på gamla eller nya spel ?

  2. #32
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    Om autofix level 3 inte kan fixa en grej ser man det då i programmet så man inte blir lurad då annars blir man ju vansinnig ? lär nog bli auto level 3 då


    Angående angle 359 ska jag ha det eller inte tycker ni påverkar det ison mer positivt än negativt gällande 1:1 kopia ? eller kan det i vissa fall bli banrisk om man har angle 359 påslaget på gamla eller nya spel ?
    Om Autofix inte kan fixa din ISO står det längst ner, med gul text... står det med Grön text är det OK... den brukar då inte heller visa ALL CRC matches...

    Om du har 359 vinklarna på ett spel kommer du bli bannad eftersom det betyder att vissa värden går utanför gränserna...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #33
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    15
    tjena, skulle bara säga dragonslayer att jag fick inte svar på alla grejer av swizzy om du trodde det behöver veta om jag är good to go o bränna med den information jag givit ovanför också hur det blir med framtida ss crc och dmi crc som jag skrev ovan

    samt

    Så här stog det efter jag kört launch i abgx 1.02 med nya SS OCH DMI:

    cannot check splitvid due to invalid or uncertain pfi/video

    men allt stog rätt till 4 gröna lampor och SS version 2 trusted när jag starta om o körde med autofix level 2 det ska vara så eller ?


    Vore fett kung om du kunde svara innan kl 22 (eller så fort du kan/har lust såklart )så kanske jag äntligen kan spela live idag efter mitt arbetspass


    /boz
    Last edited by Boz666; 2010-06-17 at 20:03.

  4. #34
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    tjena, skulle bara säga dragonslayer att jag fick inte svar på alla grejer av swizzy om du trodde det behöver veta om jag är good to go o bränna med den information jag givit ovanför också hur det blir med framtida ss crc och dmi crc som jag skrev ovan

    samt

    Så här stog det efter jag kört launch i abgx 1.02 med nya SS OCH DMI:

    cannot check splitvid due to invalid or uncertain pfi/video

    men allt stog rätt till 4 gröna lampor och SS version 2 trusted när jag starta om o körde med autofix level 2 det ska vara så eller ?


    Vore fett kung om du kunde svara innan kl 22 (eller så fort du kan/har lust såklart )så kanske jag äntligen kan spela live idag efter mitt arbetspass


    /boz
    Det ska vara grönt att köra med det... men 4 gröna lampor?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #35
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    15
    öh lol ja du vet alla 4 som kan bli grön blir grön: CRC, verification, Stealth och Splitvid samt SS version: 2 (trusted) du sa ju förut du inte var hundra på det här med vilka SS/DMI combo o man skulle välja hur kan du veta det är grönt då ? hade varit nice om dragonslayer svarade också dock så man kunde varit 100% samt vet jag fortfarande inget om angle 359 då tekken har det felet fast jag får så lov o bränna ssf iv nu iaf då antar jag o se hur fort jag blir bannad

  6. #36
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Jag är säker eftersom jag vet hur ABGX360 fungerar, men jag håller inte på patchar och har mig, om det är så att alla värdena stämmer (grönt) och det står SSv2 (Trusted) ska allt stämma = Det är safe att köra med!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #37
    dragonslayer Guest
    Det stämmer bra att du får ett meddelande om:
    cannot check splitvid due to invalid or uncertain pfi/video
    i samma runda som du patchar in de nya filerna... men kör du en normal runda sen (jag kör Level3) så kan den kolla och då borde allt bli grönt (+ den gula texten som inte är något att bry sig om)

    Jag gissar att du kör med iXtreme LT .. fixen för angle 359 är för dom som vill använda skivan i en 360 med lägre firmware än 1.4 (ungefär) .. du behöver alltså inte bry dig om det alls ifall du inte tänkt låna ut skivan till någon...

    i firmwares innan 1.4 så hoppade firmwaren från 359 till 360 istället för 0 som kommer efter 359.

    eller som det står i abgx360:
    Is There such a thing as a "bad kreon rip"?

    Short Answer: No, at least not yet, and if MS changes the angles in the future, abgx360 will know (by decrypting the CCRT) and will be able to adjust bad angles.
    Long Answer: Current versions of Kreon's ripping firmware use preset values for the angle responses to Challenge Types 24 and 25 (Response Types 7 and 5) which isn't a problem because currently all Xbox 360 games use the same target angles. Kreon applies a small jitter to the preset angles, and sometimes it will give an angle of 359 degrees for CCRT target angle 1 (deviation of -2). When stored in the SS in LSB format this angle is also known as 6701, and back when the now useless KreonChecker was introduced these angles were thought to be timing values, and a value of 6701 was thought to be radically different from values like 0000 and 0100 observed when ripping the same disc with a Samsung drive. Although original firmwares may use timing to calculate the angle measurement, the difference between 6701 and 0000 is actually only 1 degree and definitely not a huge difference as originally thought. All was not in vain however, since this discussion brought about the realization that iXtreme would improperly jitter 6701 to 6801 (359 to 360), which is completely invalid and not an angle that original firmware will ever return. The proper behavior is to rollover from 359 to 0, which was implemented in iXtreme v1.4 and is a very important security update if you use or plan to use Xbox Live, even if you only play backups ripped with a Samsung drive because it can also return an angle of 359, and for some discs it's actually the most likely measurement. And yes, this means that you can stop using KreonChecker! abgx360 has an option (not enabled by default) under the AutoFix tab that will adjust 359 degree angles to 0 so that older versions of iXtreme will not exhibit this bug, but the best solution is to simply update your firmware to the newest iXtreme release for your drive, and there will be no need to reburn any of your backups.
    Last edited by dragonslayer; 2010-06-21 at 08:53.

  8. #38
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    Det stämmer bra att du får ett meddelande om:
    cannot check splitvid due to invalid or uncertain pfi/video
    i samma runda som du patchar in de nya filerna... men kör du en normal runda sen (jag kör Level3) så kan den kolla och då borde allt bli grönt (+ den gula texten som inte är något att bry sig om)

    Jag gissar att du kör med iXtreme LT .. fixen för angle 359 är för dom som vill använda skivan i en 360 med lägre firmware än 1.4 (ungefär) .. du behöver alltså inte bry dig om det alls ifall du inte tänkt låna ut skivan till någon...

    i firmwares innan 1.4 så hoppade firmwaren från 359 till 360 istället för 0 som kommer efter 359.

    eller som det står i abgx360:
    Men gäller det även för iXtreme LT? LT är har ju inga stealth checkar och sådant... de är ju typ 90% original...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #39
    dragonslayer Guest
    jag tror ju inte att han återskapat en bugg!

  10. #40
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    jag tror ju inte att han återskapat en bugg!
    sant, men för att vara på den säkra sidan bör man fixa det ändå det tar inte mer än några sekunder extra...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 95
    Senaste inlägg: 2010-01-10, 11:00
  2. benQ ixtreme 1.4 allmän hjälp!?
    By bubbaa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2009-09-15, 17:44
  3. Kör ni ixtreme 1.5 på ALLA spelarna?
    By milky81 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2009-02-25, 14:23
  4. Två påståenden ang. iXtreme bränning, hjälp
    By diiist in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-02, 11:44
  5. hjælp med streeming
    By pepper75 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-24, 02:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •