Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Thomson Gateway hjälp!!

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    159
    Respekt
    18

    Thomson Gateway hjälp!!

    Hej nu är jag arg ! Vi har fått en ny THomson Gateway från Telia och den fungerar hur bra som helst att ansluta till med datorn, men ingen annat vill ansluta sig !!

    Innan har mitt xbox varit kopplat till datorn som är trådlöst ansluten till routern, så har jag bara bryggat den trådlösa och lokala anslutnngen på datorn, det har fungerat helt perfekt men nu får jag bara upp "Can't obtain IP from your gateway" när jag gör nätverkstest på xboxet.

    Varför fungerar internet felfritt på min dator men inte på mitt xbox? Hur kan jag åtgärda detta?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Ring telia supporten och be dom hjälpa dig vi kan inte hjälpa så himmla mycke utan att veta:

    Modell på Thomson Gatewayen

    Hur du ansluter datorn till Gatewayen

    Hur du ansluter Xboxen till Gatewayen

    och sådär... det är inte heller säkert att vi kan hjälpa dig trots den informationen heller... bästa är att ringa Telia supporten, du betalar ju trots allt för att få support på skiten
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    159
    Respekt
    18
    det är en thomson gateway TG784 och xboxet är ansluten till min dator via ethernet kabeln (som medföljer xboxet) till min dator som är i sin tur ät trådlöst ansluten till vår thomson gateway TG78. Denna uppsättnige har funkat bra innan, det är nu helt plötlsigt den har lagt ner.

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Thomsonmodemen / Routrarna från Comhem o Telia är inte de bästa...
    Min överhettade stup i kvarten tills kag kastade ut den o köpte en Ciscoprodukt som fick ersätta

    Mina tips: Cisco/Linksys eller nyare D-linkar med bra QOS motor i sig. "635 o nyare"
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. En idiot behöver hjälp med att flasha!
    By manghole in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 39
    Senaste inlägg: 2009-03-29, 19:02
  2. Xbox Duo X2 HjÄlp
    By JohnnyF in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-12, 23:03
  3. Hjälp, jag behöver verkligen hjälp med det här :(
    By ylvaly in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-12, 11:09
  4. SSB BRAWL PROBLEM hjälp
    By chricke90 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-08, 17:05
  5. hjælp med streeming
    By pepper75 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-24, 02:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •