Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Fixa rätt min buggade orginal dashboard

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    17

Fixa rätt min buggade orginal dashboard

Halloj.

Hade en 360 med dashboard 2.0.6xxx, och fick den fixad med JTAG hacket. Det är nu freeboot med senaste dashen på den 9199.

Har lyckat fixat xexmenu o freestyledash på den nu, men orginal dashen är riktigt buggad. Inga avatarer, buggad meny när man trycker xbox guide knappen, återvända till dashboard funkar ej (xbox guide knappen -> Y), inget tangentbord på skärmen så kan inte avaktivera LIVE funktionerna (måste skriva in pass o skit) eller skriva någonstans.

Så hur fixar man det? Har en 120gb orginal hdd till den (var en tidigare dash än 9199 på den)

Bild på hur menyn ser ut

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Det där såg inte normalt ut
    Normalt är att gubben är svart men då kastar man in en oficiell 9199 uppdatering på minne eller skiva så får man avatarerna tillbaka.
    Observera att den måste vara FreeBoot uppgraderad med 9199 annars blåser du säkringar o låser alla bakdörrar...
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Gladjolt Visa Inlägg
    Halloj.

Hade en 360 med dashboard 2.0.6xxx, och fick den fixad med JTAG hacket. Det är nu freeboot med senaste dashen på den 9199.

Har lyckat fixat xexmenu o freestyledash på den nu, men orginal dashen är riktigt buggad. Inga avatarer, buggad meny när man trycker xbox guide knappen, återvända till dashboard funkar ej (xbox guide knappen -> Y), inget tangentbord på skärmen så kan inte avaktivera LIVE funktionerna (måste skriva in pass o skit) eller skriva någonstans.

Så hur fixar man det? Har en 120gb orginal hdd till den (var en tidigare dash än 9199 på den)

Bild på hur menyn ser ut
    Någonting har blivit fel vid updatering till Freeboot 9199, kanske gammal version? kanske gammal utrustning som inte fungerar så bra? kanske fel program eller så... det är det ända jag kan tänka mig gör att det blir sådär... för Freeboot fungerar normalt sätt bra... och ser ut exakt som originalet... ta kontakt med personen som JTAG-ade din 360 och be denna fixa det åt dig... genom att skriva om hela nanden (formatera nanden följt av att skriva, om han/hon inte kan det be honom/henne skriva här eller fråga mig eller ngt...)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Det där såg inte normalt ut
    Normalt är att gubben är svart men då kastar man in en oficiell 9199 uppdatering på minne eller skiva så får man avatarerna tillbaka.
    Observera att den måste vara FreeBoot uppgraderad med 9199 annars blåser du säkringar o låser alla bakdörrar...
    du kan väl förebygga att den inte bränner efuses genom att löda ihop två banor eller om de var att cut:a dem?!

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    17
    Hmm ok :/

Tror ni att man kan lösa det genom att uppdatera från ett usb-minne/skiva när man har hdd:n i(såsom pendragon påpeka om de svarta avatarerna)? Just nu står det 2.0.9199 iallafall i systeminfo och xexmenu o freestyledash funkar bra.

Annars får jag ta o höra av mig till de som fixade det :/

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    du kan väl förebygga att den inte bränner efuses genom att löda ihop två banor eller om de var att cut:a dem?!
    man tar bort en resistor (R6T3) alternativt bryggar på punkter i det området... att ta bort R6T3 är det vanligaste och enligt mig lättast
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Gladjolt Visa Inlägg
    Hmm ok :/

Tror ni att man kan lösa det genom att uppdatera från ett usb-minne/skiva när man har hdd:n i(såsom pendragon påpeka om de svarta avatarerna)? Just nu står det 2.0.9199 iallafall i systeminfo och xexmenu o freestyledash funkar bra.

Annars får jag ta o höra av mig till de som fixade det :/
    testa, troligen kommer det bara hjälpa för avatar delen, resten är ju liksom själva dashboarden i sig... ett tips innan du gör det: kontakta dom som fixat det åt dig och fråga om dom tog bort R6T3 eller fixade så att du inte bränner efuses... om dom inte kan svara på det lämna den till dom och be dom fixa felet...
    Google is your friend!

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    testa, troligen kommer det bara hjälpa för avatar delen, resten är ju liksom själva dashboarden i sig... ett tips innan du gör det: kontakta dom som fixat det åt dig och fråga om dom tog bort R6T3 eller fixade så att du inte bränner efuses... om dom inte kan svara på det lämna den till dom och be dom fixa felet...
    Ja, får göra som du säger. Hellre det säkra före det osäkra ;-) återkommer senare hur det blev.

Liknande diskussioner

1. HJÄLP - Min Xbox spökar....
    By pafa in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2008-11-18, 15:59
  2. Märkligt problem. Min save borta på GTA4. Teori? Hjälp?
    By KristianB in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-11-18, 01:11
  3. Problem med att bränna 360-spel med min HP dvd640...
    By mdmar in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-10-15, 12:29
  4. Något alvarligt fel med min orginal bios.
    By pexmo in forum SmartXX Support
    Senaste inlägg: 2006-02-08, 08:44

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner