Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Arcadespel på Jtag Arcade box utan intern HDD?

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Arcadespel på Jtag Arcade box utan intern HDD?

    God morgon gott folk.

    Efter en väntan som kändes som minst en evighet (2 dagar) fick jag min Arcade box på posten, underbart! Efter några timmars googlande på guider och program fick jag igång vanliga 360-titlar via usb.

    Nu till den stora frågan: Hur får jag Arcade-spel att fungera? Jag har ett original minneskort på kanske 200mb eller liknande samt en extern usb drive på 1tb, ingen intern alltså. De få guider jag har hittat är just för interna drives. Är det kört för mig? Kan tilläggas att jag inte har som plan att bränna skivor.

    För övrigt kan jag tillägga här (om någon annan råkar ut för samma problem som jag) att om Xbox Image Browser vägrar gå igång på windows7 64x, följ den här snabba guiden:

    1. googla "MSCOMCTL.OCX", lägg in filen i "c:windows/syswow64"
    2. klicka på Start -> skriv "CMD" i sökfältet och starta genom att trycka CTRL + SHIFT + ENTER för att starta programmet som administratör.
    3. navigera till "c:windows/syswow64" via prompten.
    4. skriv "regsvr32 mscomctl.ocx", tryck enter.

    Om det dyker upp en ruta där det står "DllRegisterServer in mscomctl.ocx succeeded", grattis! nu fungerar Image Browser i win7 64x ^^

    Tacksam för svar!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Lefuden Visa Inlägg
    God morgon gott folk.

    Efter en väntan som kändes som minst en evighet (2 dagar) fick jag min Arcade box på posten, underbart! Efter några timmars googlande på guider och program fick jag igång vanliga 360-titlar via usb.

    Nu till den stora frågan: Hur får jag Arcade-spel att fungera? Jag har ett original minneskort på kanske 200mb eller liknande samt en extern usb drive på 1tb, ingen intern alltså. De få guider jag har hittat är just för interna drives. Är det kört för mig? Kan tilläggas att jag inte har som plan att bränna skivor.

    För övrigt kan jag tillägga här (om någon annan råkar ut för samma problem som jag) att om Xbox Image Browser vägrar gå igång på windows7 64x, följ den här snabba guiden:

    1. googla "MSCOMCTL.OCX", lägg in filen i "c:windows/syswow64"
    2. klicka på Start -> skriv "CMD" i sökfältet och starta genom att trycka CTRL + SHIFT + ENTER för att starta programmet som administratör.
    3. navigera till "c:windows/syswow64" via prompten.
    4. skriv "regsvr32 mscomctl.ocx", tryck enter.

    Om det dyker upp en ruta där det står "DllRegisterServer in mscomctl.ocx succeeded", grattis! nu fungerar Image Browser i win7 64x ^^

    Tacksam för svar!
    Du kan använda dig av ett USB minne formaterat med din 360 (så att det blir som minnesenheten du har till den)

    Vad gäller MSCOMCTL.OCX är det samma problem för ALLA om man inte har den installerad (även på X86 [32-bitars]) jag gjorde en bat filer för det där förut... länkad här ngnstans på forumet...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    nevermind, lyckades till slut. tack ändå
    Last edited by Lefuden; 2010-06-19 at 19:01.

Liknande diskussioner

  1. Fundering ang bannad box
    By jonas_p in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2010-04-12, 10:20
  2. Nybörjar installtions guide efter jtag?
    By Shrimpkebab in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2010-03-17, 01:59
  3. Tanka hem arcade spel ?
    By Tobbs in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2009-09-16, 10:56
  4. Oginal HDD sönder, ny HDD utan chip?!?
    By cRYPT0NiT3 in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-14, 14:47
  5. Byta HDD, utan chip, enbart mod. bios
    By Berra- in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-08-09, 17:48

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •