Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Wiikey Press A to continue

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Wiikey Press A to continue

    Hej,
    Har försökt installera updateringar till mitt Wiikey kort. Har köpt min wii i Sverige så den borde vara europeiskt. Har provat samtliga updateringar från wiikey.cn's hemsida till både wiikey 1 och två då jag har varit lite osäker på vilket chip jag har. När jag provade en äldre variant till Wiikey 2 (1.2) sa den att den inte kunde detekta något wiikey 2 så jag antar att jag har wiikey.

    Iallfall. Under updateringen till wiikey startar den uppskivan ordentligt och visar bilden på de tre robotorna som håller för öron, ögon och mun. DÄrefter kommer det upp "press A to continue". Nu så slutar min wiikeykontroll att svara och därför kan jag inte trycka A. Har provat bränna om flera gånger bootat om flera gånger.
    Vad kan det vara? Det verkar som wifin på Wiin stängs av. För även om jag försöker synca in kontrollen igenn verkar den inte hitta något nätverk.
    Finns det något sätt att utan Wifin trycka A? Direkt via en sladd eller motsv?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av beldrun Visa Inlägg
    Vad kan det vara? Det verkar som wifin på Wiin stängs av. För även om jag försöker synca in kontrollen igenn verkar den inte hitta något nätverk.
    Finns det något sätt att utan Wifin trycka A? Direkt via en sladd eller motsv?
    Wifi? din handkontroll kopplas INTE med wifi! den kopplas med Bluetooth... har jag för mig iaf, wifi är ENBART Internet anslutning, det används alltså inte med kontrollerna...

    det kan vara så att du ska trycka på Reset på din konsoll... med t.ex. Bootmii har du att Reset = A...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Tack tack. Det funkar jättebra! Hur kan jag inte testat den knappen? Trodde jag gjort det.

Liknande diskussioner

  1. Wiikey + NTSC
    By Zyke in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2009-04-28, 08:25
  2. Wiikey 2.0
    By SYNERGiST in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-11-22, 03:01
  3. Wiikey
    By Fade2blk in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-09, 10:34
  4. Inlägg: 18
    Senaste inlägg: 2007-11-29, 19:46
  5. 3.2 Installation of Evolution-X BETA 1.8.2594 using SUPERDISC.ISO (English)
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2003-02-17, 10:11

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •