Visar resultat 1 till 20 av 20

Diskussion: Red Steel 2 funkar ej.

Registrerade
    Dec 2009
    Respekt
    0

Red Steel 2 funkar ej.

Hej

Fick hem Red Steel 2 och glad i hågen brändes det ut och skulle testas.
    Stoppar i skivan som brukligt är och väntar på "disc channel" men inget händer.

Ger upp efter otaliga försök och ger bort skivan till en med ett nychippat wii (LEH250xxxxx) jag har (LEH235....) och där funkar det..

Jag uppdaterade båda med ver 1.3 och det enda som skiljer är la att hans är nyare och lödpunkterna var annorlunda pga "eject issues"

Någon som har nån idé vad man kan göra för att det ska funka på mitt?
    Eller är det bara att ta hem en ny release och testa. Alternativt köpa förstås.

Övriga spel funkar utan problem

//Matte
    Last edited by Draupner; 2010-06-21 at 11:44.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Nya spel brukar ha nya kopieringsskydd, vänta o se vad som händer om ingen annan skriver här
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Dec 2009
    Respekt
    0
    Men varför funkar det på den ena konsollen om det är kopieringsskydd?

Det är ju samma chip med samma uppdatering.

Skumt är ordet :P

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Vissa lasrar gillar inte vissa skivor, bränner man till Verbatim funkar det oftast bäst för majoriteten maskiner och med imgburn...

Lasrar är lite som vi killar när vi går på krogen o tittar på tjejer, även om du o jag är födda av samam mamma o delar samma genpool så kan vi när vi växer upp ha olika smak på kvinnor... Jämför det med två lasrar som tillverkas efter varandra o ligger på transportband o ena lasern kalibreras lite annorlunda än den andra vid test...
    Jämför kalibrering med synfelskorrigering... Nintendo o andra tillverkare skiter högaktiningsfullt om du kör CD-R / DVD-R eller DVD+R DL skivor i din enhet... original är det de kalibreras för...

Om du o din kompis har samam chipp med samma uppdateringar borde det fungera om hans maskin tar dina skivor, bränner du på kissiga märkesskivor som TDK/Basf/Maxell/Traxdata/Ritech/Princo/Premium/A-One o vad fan de heter och speciellt märken som gjort kasettband på 80talet så kan du ge dig på att de inte kan tillverka bra medium för DVD-R skivor..
    Kör du DVD+R är det också fel på din Wii...

MEn om ni har samma chipp, samma uppdateringar o lött identiskt o det fortf inte fungerar, återgå till mitt Gen exemepl...
    Last edited by Pendragon; 2010-06-22 at 12:04.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Vissa lasrar gillar inte vissa skivor, bränner man till Verbatim funkar det oftast bäst för majoriteten maskiner och med imgburn...

Lasrar är lite som vi killar när vi går på krogen o tittar på tjejer, även om du o jag är födda av samam mamma o delar samma genpool så kan vi när vi växer upp ha olika smak på kvinnor... Jämför det med två lasrar som tillverkas efter varandra o ligger på transportband o ena lasern kalibreras lite annorlunda än den andra vid test...
    Jämför kalibrering med synfelskorrigering... Nintendo o andra tillverkare skiter högaktiningsfullt om du kör CD-R / DVD-R eller DVD+R DL skivor i din enhet... original är det de kalibreras för...

Om du o din kompis har samam chipp med samma uppdateringar borde det fungera om hans maskin tar dina skivor, bränner du på kissiga märkesskivor som TDK/Basf/Maxell/Traxdata/Ritech/Princo/Premium/A-One o vad fan de heter och speciellt märken som gjort kasettband på 80talet så kan du ge dig på att de inte kan tillverka bra medium för DVD-R skivor..
    Kör du DVD+R är det också fel på din Wii...

MEn om ni har samma chipp, samma uppdateringar o lött identiskt o det fortf inte fungerar, återgå till mitt Gen exemepl...
    dom hör lötts olika, men samma chip... skrev han ju tidigare i tråden
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    dom hör lötts olika, men samma chip... skrev han ju tidigare i tråden
    Jag såg det det jag skrev var ett förslag till att han lödde om det identiskt med sin kompis som det fungerar på o funkar det fortfarande inte så är det lasern som är kalibrerad dåligt eller sliten...
    / Pendragon

Registrerade
    Dec 2009
    Respekt
    0
    Mjo, kör bara Verbatim DVD-R, har dåliga erfarenheter av annat skräp.

Tack för svar... ska ta och mecka lite (inte be) så får vi se vad jag kommer fram till

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Återkom gärna med resultat
    Lycka till...
    / Pendragon

Registrerade
    Dec 2009
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Återkom gärna med resultat
    Lycka till...

Hmm, det Wii som spelet funkade på har helt plötsligt samma fenomen som på min, dvs spelet dyker inte längre upp i disc channel.

Och allt detta efter att han kört uppdateringen som följde med SMG 2, så där har vi nog boven i dramat.

Har en annan release som jag ska testa, återkommer med resultat.

//Matte

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Draupner Visa Inlägg
    Hmm, det Wii som spelet funkade på har helt plötsligt samma fenomen som på min, dvs spelet dyker inte längre upp i disc channel.

Och allt detta efter att han kört uppdateringen som följde med SMG 2, så där har vi nog boven i dramat.

Har en annan release som jag ska testa, återkommer med resultat.

//Matte
    Super Mario Galaxy 2 lägger in 4.2 systemmjukvaran..
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Dec 2009
    Respekt
    0
    Men spelar dom uppdateringarna någon roll om man kör Wiikey2?
    Är det inte bara de äldre chippen som kan fuckas upp om man uppdaterar?

Går det att göra om och göra rätt på något smidigt sätt annars?

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Uppdatera ditt Wiikey2 med fw 1.3 så borde den hoppa igång igen.

http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=37985
    / Pendragon

Registrerade
    Dec 2009
    Respekt
    0
    Båda är uppdaterade med 1.3.

Men jag ska som sagt testa med en annan release av spelet så får vi se.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Prova uppdatera igen ifall Nintendos uppdatering trashat sönder saker.
    Skadar inte att prova
    / Pendragon

Registrerade
    Dec 2009
    Respekt
    0
    Provade att uppdatera igen igår, men fick bara fram config-menyn så det borde väl innebära att det är "den senaste". Eller måste man göra något speciellt för att uppdatera igen?
    Förra gången var det ju bara att köra skivan och då uppdaterades ju allt nästan automatiskt.

Provade även en annan release utan framgång, blev samma sak , spinner upp men dyker inte upp i disc channel.

Kan det månne vara NTSC-releaser jag fått tag på så det spelar in?
    Vet att den senaste är det, men den första skulle vara PAL.

Om regionsfriheten försvunnit iom fw4.2 på något sätt kanske?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Provade att uppdatera igen igår, men fick bara fram config-menyn så det borde väl innebära att det är "den senaste". Eller måste man göra något speciellt för att uppdatera igen?
    Förra gången var det ju bara att köra skivan och då uppdaterades ju allt nästan automatiskt.

Provade även en annan release utan framgång, blev samma sak , spinner upp men dyker inte upp i disc channel.

Kan det månne vara NTSC-releaser jag fått tag på så det spelar in?
    Vet att den senaste är det, men den första skulle vara PAL.

Om regionsfriheten försvunnit iom fw4.2 på något sätt kanske?
    Det lär vara det som är problemet ja... har du kollat spelen i WiiBrickblocker?
    Google is your friend!

Registrerade
    Dec 2009
    Respekt
    0
    Nope, var får jag tag på det och hur funkar det?

Edit:
    Använde Google och hittade det :P
    Last edited by Draupner; 2010-06-29 at 09:14.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Regionsfriheten försvinner efter Wii system update 4.0+
    Är det ett NTSC spel så kommer det med 98% säkerhet inte starta efter 4.2E uppdateringen

Wiibrickblocker hittade du, lstarta den o ladda .iso filen så berättar den vad det är för region den tillhör.
    NTSC titlar kan man med fördel patcha bort uppdateringsfiler från då dessa är skadliga för Europeiska konsoler.
    / Pendragon

Registrerade
    Dec 2009
    Respekt
    0
    Provade brickblocker men det funkade tyvärr inte.
    Men det visade sig att min "PAL" version i själva verket var en NTSC, så enkelt var det.

Men borde inte chippet kunna göra wii regionsfritt med någon uppdatering eller liknande? Bara en tanke....

Fick hem en ny PAL-release som funkar alldeles utmärkt.

Tack för hjälp och idéspruteri
    Last edited by Draupner; 2010-06-30 at 09:34.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Provade brickblocker men det funkade tyvärr inte.
    Men det visade sig att min "PAL" version i själva verket var en NTSC, så enkelt var det.

Men borde inte chippet kunna göra wii regionsfritt med någon uppdatering eller liknande? Bara en tanke....

Fick hem en ny PAL-release som funkar alldeles utmärkt.

Tack för hjälp och idéspruteri
    Chippet gjorde konsollen delvis regions fri innan 4.x uppdateringarna... ända sättet att få den regions fri igen är genom softmodd... (för tillfället iaf)
    Google is your friend!

Liknande diskussioner

1. Nyköpt R4 funkar inte.
    By mlk in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Senaste inlägg: 2009-01-30, 23:45
  2. Hur funkar R4 egentligen?
    By Kokkie in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Senaste inlägg: 2009-01-07, 14:28
  3. Det funkar inte
    By Ovashoot in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-05-27, 17:57
  4. Funkar M3 real ds till den äldre versionen av ds?
    By budida in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Senaste inlägg: 2008-05-25, 22:50

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner