Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: PS3 60Gb Startar inte PS2 spel längre?!

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0

PS3 60Gb Startar inte PS2 spel längre?!

Hej, ja kan inte spela PS2-spel på min ps3 längre, skärmen blir bara blå, som om det inte finns någon signal från konsolen. Jag har testat med HDMI, Komponent och scart, och olika spel, även annan tv, ps3 spel och dvd's funkar bra. Det funkade bra för några månader sedan.

Är inte säker på om min Ps3 är Import eller Eu, då jag köpt begagnat
    Min nuvarande firmware är 3,30.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Om du spelar spel från PAL regionen (sverige) är maskinen EU maskin
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    Ja då vet man alla flal att det är en Eu maskin, men ingen som har varit med om nått liknande fel eller hört om de?

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Ps3 spelar bara spel från den region den kommer från, japan kör Region 2 som vi här i sverige men tar endast NTSC titlar då de iaf i ps2 saknat minne för att pressa upp 50Hz bild som är högre upplöst än NTSC 60Hz titlar.

En ps3 spelar däremot bara DVD film fr¨ån den region den kommer från o har du aldrig kunnat spela PAL Region 2 titlar kan det mycket väl vara en asiatisk maskin...

Att du efter ett tag bara får blå bild när du förösker spela låter kanske som att din HDMI kabel kan vara felaktig om det är en sån du använder. Om den inte har rätt motstånd försöker maskin o tv kompensera ( normalt 75ohm ) kan den fungera ett tag men sen ger den upp.

Prova därför en annan kabel o gärna så kort som möjligt.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    Takc för nästan helotrelevant svar då jag redan konstaterat att min Ps3 är Pal, och som jag sa i mitt första inlägg har jag provat med dom 3 olika bild kablarna som finns till PS3,

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    24
    Är inte PS3 regionsfri när det gäller spel?
    PS2-spel och dvd är väl regionslåsta men inte PS3-spel...
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Jo det är den tydligen, my bad... http://en.wikipedia.org/wiki/Regional_lockout (står om PS3, att den är en av få konsoller som marknadsförs som region free, dock är den bara region free för PS3 spel...)

*edit:*

Tappade anslutning ett tag... men iaf... jag kom att tänka på det att han har ju vad jag förstår lirat PS2 spel på den tidigare, och PS2 spel är den ju inte regions fri för...
    Last edited by Swizzy; 2010-06-26 at 22:52.
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av parkalash Visa Inlägg
    Takc för nästan helotrelevant svar då jag redan konstaterat att min Ps3 är Pal, och som jag sa i mitt första inlägg har jag provat med dom 3 olika bild kablarna som finns till PS3,
    Ja jag har bara servat datorer och tv-spel i över +15 år o har ingen aning om hur man hjälper folk
    En Japansk maskin kan vara Region 2 med men stödjer bara NTSC,
    Men prova du med nya kablar o om det inte fungerar på en annan tv.

Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    En handfull spel är regionslåsta Japan eller USA men det är oerhört få.

En Europeisk Ps3 spelar bara Ps1-2 spel från det land den kommer från ( Europa bara Europa Pal spel, Japan bara Inc NTSC spel och Usa bara America NTSC ) samt DVD titlar från samma region
    Europa Region 2
    Usa Region 1 och
    Japan Region 3 har jag för mig...

Gällande blålaser är inte alla filmer regionsfria utan många är låsta.
    Europa Region B
    Amerika Region A
    Japan Region C
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    Jag skrev redan i första inlägget att jag har provat med olika kablar och olika tv aparater, vilket alla tycks missa att läsa. slutar med attjag får skaffa en ps2'a för en billig slant

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    Någon som har hört något mer om detta problem? Kan ju inte vara ensam om detta tycker jag =/

Registrerade
    Sep 2010
    Respekt
    15
    Testat att byta kablar?

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av parkalash Visa Inlägg
    Någon som har hört något mer om detta problem? Kan ju inte vara ensam om detta tycker jag =/
    Jag vet ingen annan som har problemet, men har några förslag ändå.
    Har du provat att reseta videosettings genom att hålla inne powerknappen tills PS3:an piper till (ca 5-10 sek)?
    Det finns i settings, i alla fall för PS1 att den ska skala upp bilden, har du provat att ställa det valet till 'Nej'?
    Du skriver att du provat HDMI, Scart och component, men har du provat OLIKA kablar av de sorterna, alltså bytt ut t.ex. din HDMI-kabel mot en annan?
    Har du inte gjort detta så hade jag börjat med att koppla i scartkabeln och resetat videosettings med powerknappen och sett om det hjälpt.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    Kommit fram till att det inte rör sig om kablarna för när jag väl starar spelet så slutar även gamepaden att funka. den stängs av på engång, och den vägrar få kontkat med ps3an när man försöker starta den igen, oavsett om man kopplar dne med sladd eller inte. Har även tagit ut ps2 spele och matat in ett ps3 spel när skärmen är svart för att de om de skulle hända nått då men inget händer, och för att stänga av kosollen måste jag trycka på power knappen cirka 10sec eller längre, de tar alla fall mycke längre tid än vad de tar vid vanliga fall när man stänger av konsollen.

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    ingen som har nått förslag =(

Liknande diskussioner

1. PS3 Felkoder - PS3 Error codes
    By Pendragon in forum Playstation 3
    Senaste inlägg: 2012-10-25, 20:07
  2. Ps3 PRO. FÖRSTA FUNGERANDE CHIPPET TILL PS3
    By Pendragon in forum Playstation 3
    Senaste inlägg: 2009-04-02, 11:02