Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Köpa beggad PSP slim/phat

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Köpa beggad PSP slim/phat

    Hej
    Ska köpa psp till grabben men det verkar vara en djungel!! Jag vill kunna spela spel från minneskortet, vad ska jag titta på om jag hittar en begagnad??
    Har scannat av forumet men är väl för gammal för att förstå alla förkortningar...färg på modekort V3, version 5.03 osv.....

    Finns det något lätt sätt att kolla om versioner m.m är rätt på beggad PSP??

    Tack På förhand!

    //Leccce

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Det enda vettiga sättet o se om en begagnad psp är flashbar är om det är ett gammalt moderkort med Pandorakit. Fördelen med äldre moderkort är att man alltid kan återställa till läsa spel från minneskort även om de små därhemma råkat uppgradera maskinen för högt, de nyare kan inte backa mjukvara.. Det kan därför bli lite jobbigt o åka land o rike runt om det inte visar sig vara det.
    Vi har inte haft Flashbara PSP enheter i lager på över 2.år o ChickHen maskiner som jag skriver om nedan har vi inte haft i lager på +1 år o vi har luskammat hela sthlm upp till Laplandsväsby och ned till Nynäshamn..

    För ChickHEn trick krävs system mjukvaran är max version 5.03 installerad... Annars blir det tufft o låta ett nyare moderkort som inte går att trolla om hela mjukvaran på helt som vid flashning o ladda spel från minneskort...

    Det finns lite annonser ute på block där folk säljer flashade eller chickHen varianter, jag bland annat har lite annonser ute på nya maskiner samt bättre begagnade.
    Pris efter modell men mina priser varierar från 2.500 kr upp till 2.995 kr för nya och från tusenlappen och upp för de begagnade.

    Hittar du inget ute på nätet vet du vart jag finns
    Bara skicka ett PM via forumet med din mail så kan jag när jag inte arbetar kasta iväg en lista med vad jag har o priser.
    Last edited by Pendragon; 2010-06-22 at 15:46.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Beror även lite på hur länge man orkar leta...
    Jag själv gav mig fan på att hitta nått bra, och nu efter sisådär 6 månaders letande (:P) så fick jag tag på en psp 1004, mer eller mindre helt oanvänd (snubben hade kört 1 spel sisådär 2 ggr, sen hade den hamnat i förrådet och kom fram nu några år senare när han flyttade).
    Bästa bonusen var att jag pröjsade 600:-

    Men, såhär i efterhand så hade det nog varit bättre att bara hosta upp slantarna och slippa slitet, tror jag har en bit över 100 mail bara från ******* som är "ang. psp..."

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Ni anar inte hur många kompisar eller brorshor man får på vissa köp & sälj sidor *skratt*
    En tre fyra frågor är okej men jag har t.om i mina annonser bett om att inte få brevvänner *ler*

    Någ har jag alltid svarat snällt ändå även om man fått fyra fem mail till, o defenetivt om någon som köpt något av mig på deras följdfrågor o hänvisat till olika forum eller sidor på nätet
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Tack för all input!! Hmmm PM funktionen lyckas jag inte hitta....säger väl lite om var IT tummen sitter..
    PENDRAGON: jag är intresserad av att köpa ett nytt psp. Jag ska skicka mail när jag löst PM grejen

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av leccce Visa Inlägg
    Tack för all input!! Hmmm PM funktionen lyckas jag inte hitta....säger väl lite om var IT tummen sitter..
    PENDRAGON: jag är intresserad av att köpa ett nytt psp. Jag ska skicka mail när jag löst PM grejen
    det som pendragon menar med "PM funktionen" finner du på den här länken: http://forum.psxcare.com/support/member.php?u=32076
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    pendragon77 snabela hotmail punkt com
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Pendragon: du har fått mail!

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av leccce Visa Inlägg
    Pendragon: du har fått mail!
    Tack, du fick ett med nyss, hoppas du hittar något o är du tveksam så fins jag tillgänglig ett mailkast eller telefonsamtal ifrån, jag är inte helt omöjlig
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #10
    Registrerade
    Apr 2009
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Köpa beggad psp

    Tjena tänkte själv köpa en begagnad psp som verkar vara lite av ett vrak men för 200 kr...


    Den har ingen umd och är brickad samt vad jag förstår version 1004.

    Psxcare kan väll unbricka den när de flashar? Right?

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av xbenjiboyx Visa Inlägg
    Tjena tänkte själv köpa en begagnad psp som verkar vara lite av ett vrak men för 200 kr...


    Den har ingen umd och är brickad samt vad jag förstår version 1004.

    Psxcare kan väll unbricka den när de flashar? Right?
    ja, vi kan unbricka den för 300:-
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Om den inte är riktigt trasig
    OM UMDn är kajko så kan man ju bara ana sig till resten
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    92
    Respekt
    15

Liknande diskussioner

  1. Köpa PSP
    By abox in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-11-23, 18:19
  2. PSP 3000 Köpa eller vänta?
    By ett-noll in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-11-04, 13:11
  3. Ska kanske köpa psp behöver svar några frågor
    By Goku_93 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 59
    Senaste inlägg: 2008-03-20, 13:20
  4. PSP bytes mot PSP Slim
    By Pendragon in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-23, 02:48
  5. Köpa PSP för att nergradera?
    By PiGGELiN in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-20, 09:52

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •