Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 50 av 50

Diskussion: Waninkoko Firmware Updater v4.3

  1. #31
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    35
    Respekt
    14
    går det bra med den här New SUPER MARIO bros. wii [pal]

  2. #32
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    236
    Respekt
    14
    Den ser ju bra ut, kör på den

  3. #33
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    35
    Respekt
    14
    jag håller på

  4. #34
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    35
    Respekt
    14
    hopas att det funka nu när man har fått hem New SUPER MARIO bros. wii [pal] och att mitt SD kort funka som det ska göra vi hörs i morgon

  5. #35
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    35
    Respekt
    14
    jag har gjort som du sa och fixa det men när jag stoppa in cd och ska börja spela så kommer det upp an error has occurred press the eject button and remove the disk. then turn the wii console off and refer to the wii operations manual for help troubleshooting

  6. #36
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    35
    Respekt
    14
    hej igen nu tror jag vad jag har 4.2 jag har fixat Super Mario Galaxy 2 och sen uppgadera den sig och om jag såg rätt så är det 4.2. jag går in på wii och sen wii settings och sen där står ver.4.2 e

  7. #37
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    236
    Respekt
    14
    Vad bra då är allt löst med din Wii enhet.
    Nu när du har 4.2E (PAL) så kan du endast spela spel som är just PAL, alltså inte Japan, USA eller annat. Så din "dumma/ovetande" kompis kan inte spela sånna spel och installera sådana uppdateringar.

    Så ville du nu oxå softmodda din enhet?

  8. #38
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av grov35 Visa Inlägg
    vad menar du med softmodda din enhet? så jag kan ej spela sånt här då The.Last.Airbender.USA.WII-ProCiSiON [NTSC-US ? men hur ska man göra då för att kunna spela sånt ? om du menar homebrew channel så vill jag ha det
    Softmoddning = Installation av Homebrew Channel o program så som USB loader, Gecko, Emulatorer o annat gott.
    För tillfället går det inte att softmodda en Wii med Systemmjukvra 4.3e
    Utan endast 4.2e max.
    För mer info hänvisar jag till några av våra klistrade trådar.
    Klarar du inte av det själv så gör vi det: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1029&xSec=86
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #39
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    236
    Respekt
    14
    Softmoddning funkar på 4.3E men det är "knepigare" än på typ 4.2.

    Ja, det stämmer, du kan inte spel "The.Last.Airbender.USA.WII-ProCiSiON" på 4.2.

    Det finns tre alternativ: nedgradera till 4.1 eller "installera ett hack" i 4.2 (har dock inte själv kollat på detta) eller softmodda

  10. #40
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    35
    Respekt
    14
    har du någon bra sida där man kan ta hem det nedgradera till 4.1 eller "installera ett hack" i 4.2

  11. #41
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Softmoddning fungerar inte stabilt alls på Systemmjukvara 4.3e och är därför inget vi rekommenderar. Vi har själva Softmoddat en 4.3 enhet (Stan64) men förmodligen kommer den metoden ändras för varje dag som går...

    Synd o invagga folk i en falsk trygghet så de får stå o skämmas efter de uppgraderat för högt. 4.2e är fortfarande stabilare om man vill softmodda i dagsläge...

    Apropå NSMB så hade vår NSMB PAL Original 4.1e som uppdatering på skivan, vi köpte spelet när den släpptes i affär för att testa våra chipp efter det kom patchar.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  12. #42
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Har du 4.2 så titta bland våra klistrade trådar här: http://forum.psxcare.com/support/forumdisplay.php?f=110

    Klarar du fortfarande inte av att softmodda själv gör vi det : http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1029&xSec=86
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  13. #43
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Snälla människa... Läs vidare i de länkar jag postat, i länken som går till vår Webshop står det även pris (595 kr ) om vi kastar in en Softmoddning o vad den klarar av och inte...

    Sluta dubbelposta o börja redigera dina äldre inlägg...
    Från och med nu svarar jag inte längre på dina frågor då jag postat länkar två ggr med info till dig.
    Sorry, har massor med annat att jobba med o har inte riktigt tid o upprepa mig själv hela tiden.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  14. #44
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    236
    Respekt
    14
    Jag håller med att man inte ska gå till 4.3 i onödan men har man haft softmoddning på 4.2 och "råkat" uppdatera till 4.3 så kan man fixa det.

    Grov35: Du kan inte nedgradera med en Wii Game Disc (typ NSMB), bara uppradera.

  15. #45
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    35
    Respekt
    14
    men hur ska man kunna spela andra spel då?

  16. #46
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av riger Visa Inlägg
    Ladda ner New Super Mario bros eller Endless ocean 2, dom innehåller system meny 4.2
    Se till att du laddar ner PAL versionen och en "untouched" eller "incl updates"
    Du ska inte ha en som heter "updates removed" eller "scrubbed"

    Länken nedan tar dej till ett forum som beskriver hur du får bort semi-brickningen
    http://www.wiihacks.com/bricked-wii-...era-error.html
    NSMB innehåller 4.1 om jag får be... Super Mario Galaxy 2 innehåller däremot 4.2
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #47
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av grov35 Visa Inlägg
    men hur ska man kunna spela andra spel då?
    Sväng förbi PSXCare med din Wii, och be om att få HBC paketet, detta kostar dig 595:- då ingår ett 2gb SD kort med mjuvkara samt ett pappersark där det står hur du använder USBLoaderGX... du får då även med Gecko, som kan starta utländska spel... (även detta finns en kort liten instruktions manual för om du ber om det) det e jag som skrivit båda dessa... borde vara hyffsat enkelt att förstå sig på...

    Bor du inte i stockholm kan du skicka in konsollen också... då kostar det lite mer (frakt fram och tillbaka) men du är mer eller mindre garanterad att det fungerar, plus att du får support på det
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #48
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    236
    Respekt
    14
    Ja, stämmer. Började på en mening för att avsluta på en annan

  19. #49
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    35
    Respekt
    14
    japp

  20. #50
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    35
    Respekt
    14
    har märkt lite till på wii som är fel sen man låna ut den till som skulle vara en kompis för jag vet ej vad det är för SD kort han har stoppa in till wii för igår när jag köpte SD kort så går ej att få ut jag får väll skicka upp den till er PSXCare så får ni kolla den och se om det kan fixa

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 95
    Senaste inlägg: 2010-01-10, 11:00
  2. PSP v1.50 --> Custom Firmware 5.50genD3
    By Tabasco75 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2010-01-02, 10:05
  3. Wiikey2 + nya spel (firmware?)
    By GurkGager in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2009-12-26, 22:28
  4. Wavefree firmware
    By Vazzer in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2009-11-05, 22:25
  5. Flasha en redan flashad firmware
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 21:52

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •