Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 50

Diskussion: Waninkoko Firmware Updater v4.3

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Malmö
    Inlägg
    112
    Respekt
    21

    Waninkoko Firmware Updater v4.3

    Någon som provat den nya firmware updaten från Waninkoko?

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Undenius Visa Inlägg
    Någon som provat den nya firmware updaten från Waninkoko?
    Vilket chipp hade du tänkt att man använder den till ?
    Länk med info ?
    Vem har tillverkat den o för vilka chipp ?
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Vilket chipp hade du tänkt att man använder den till ?
    Länk med info ?
    Vem har tillverkat den o för vilka chipp ?
    det är en applikation för själva Wii'n i sig skulle jag tro, waninkonko är en av personerna bakom CustomIOS versionerna som kommer hela tiden och massa andra apps till wii

    *edit:*

    snabb googling säger: http://www.ps3news.com/Nintendo-Wii/...dater-arrives/

    4.3 har nu även släppts for real

    Värt att nämna är också att du bör tanka version 4.3b istället för 4.3

    http://www.teknoconsolas.es/blogs/waninkoko
    Last edited by Swizzy; 2010-06-23 at 19:47.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Kan säga såhär, det fungerade bra för mig, jag körde dock in cIOSx rev19 innan jag uppdaterade, och jag patchade System Menu och IOS... det påverkade totalt 26 saker, 22 IOS'ar samt 4st andra...

    USBLoaderGX startar, men laddar inte spel går jag in på system menyn och kollar systemversionen står det: 4.3E Wan.

    *edit:*

    Efter en snabb felsökning upptäckte jag att jag behövde uppdatera USBLoaderGX till rev 937 för att få det att fungera igen
    Last edited by Swizzy; 2010-06-23 at 21:00.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    Samtidigt så finns ju inte behovet att uppdatera egentligen. Eftersom denna uppdate och förra vara bara för att blokera homebrew och custom IOSer. Ingen ny funktionalitet har lagts in...

    Så varför uppdatera innan behovet finns?

    Bjerlk

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Bjerlk Visa Inlägg
    Samtidigt så finns ju inte behovet att uppdatera egentligen. Eftersom denna uppdate och förra vara bara för att blokera homebrew och custom IOSer. Ingen ny funktionalitet har lagts in...

    Så varför uppdatera innan behovet finns?

    Bjerlk
    If it works don´t bother mess around with it ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Bjerlk Visa Inlägg
    Samtidigt så finns ju inte behovet att uppdatera egentligen. Eftersom denna uppdate och förra vara bara för att blokera homebrew och custom IOSer. Ingen ny funktionalitet har lagts in...

    Så varför uppdatera innan behovet finns?

    Bjerlk
    Super Mario Galaxy 2 kräver väl att man har 4.2 för att det ska fungera?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Stämmer, Mario Galaxy 2 har även 4.2 uppdateringen på skiva, 4.3 har ju kommit ut på Nintendos uppdateringsservrar så man får passa sig lite
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    Njae..
    Kräver skulle inte jag vilja påstå. För att köra det från skiva så krävs det. Men USB Loader GX med cIOS rev 17 så sitter jag med 4.0E och spelar utan problem.

    Detta utan att ha lagt in andra cIOSer eller updates överhuvudtaget...

    Jag ligger kvar tills det måste uppdateras. OCh det enda problem jag har för tillfället är ju Metroid Prime Trilogy med USB loader. Men det problemet är ju i iosreloading funktionerna som itne stöds av USB loaders... än....

    Bjerlk

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Har man inte 100% kontroll över vad som körs på sin wii (föräldrar som moddar sin wii så att ungarna kan spela t.ex.) så underlättar det om man kan ha senaste firmwareversion installerad så att ingen råkar sabba installationen genom att stoppa i ett nytt spel som sätter igång och uppdaterar sönder allt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Bjerlk Visa Inlägg
    Njae..
    Kräver skulle inte jag vilja påstå. För att köra det från skiva så krävs det. Men USB Loader GX med cIOS rev 17 så sitter jag med 4.0E och spelar utan problem.

    Detta utan att ha lagt in andra cIOSer eller updates överhuvudtaget...

    Jag ligger kvar tills det måste uppdateras. OCh det enda problem jag har för tillfället är ju Metroid Prime Trilogy med USB loader. Men det problemet är ju i iosreloading funktionerna som itne stöds av USB loaders... än....

    Bjerlk
    hehe ok, jag har inte så jätte bra koll på allt det där ännu, men när jag la in 4.3E på min maskin fick jag med WiiSpeakChannel 2.0, vet inte om man kan tanka den via shopen med äldre mjukvara...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av grov35 Visa Inlägg
    är ny här och undra hur gör man en Nintendos Backup skiva till wii för jag kan inte göra något för jag låna ut den till en kompis men han har ändrat allt där och hoppas att det ska funka för jag har fått japanska men vill ha det på english eller som det var när man köppte det
    hoppas att det är någon som för står vad jag menar och kan hjälpa mig.
    och sen när man spela så låser det sig vad kan det vara för fel?
    Jag förstod inte riktigt frågan men om du undrar om man kan göra en kopia på ett originalspel så kan man det men det är inte så lätt.
    För att göra en backup av ett Wiispel så kan man antigen använda en LG Läsare en specifik modell o ett program på sin PC för att dumpa en iso man sedan patchar innan man bränner ut på en DVd-R skiva.
    Dual layer spel blir det problem med.
    Man kan även dumpa spel med USB loader men den Scrubbar spelet o komprimerar så det inte blir en bra kopia, dessa körs enbart via HDD o kan inte brännas ut på DVD i efterhand har vi märkt. För många spel strular då.

    Har din kamrat en japansk wii konsol o vill ha den på engelska och låter patcha det o sedan uppdaterar via nätet kommer den med 99% säkerhet dö... Det ahr alla vi sett folk köpa i Thailand som är koreanska men USA patchade göra.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av grov35 Visa Inlägg
    vad kan jag få tag på låter patcha ? och jag kan inte mycket av det här men jag köpte wii
    här digitalboxen för några år sen . 99% säkerhet dö. för står ej vad du menar?
    man hoppas att du kan hjälpa mig. men då måste man väll ha sd kort för att det ska funka eller ?
    dina meningar är väldigt svåra att hänga med i, jag antar att du antingen har dysleksi eller inte är född i sverige, eller så är du väldigt ung...

    Det han syftar på med patchen är inte något vi gör själva då det inte är bra... om du uppdaterar konsollen efter en sådan patch kommer den välja fel uppdatering för konsollen, och då självklart bricka konsollen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    35
    Respekt
    14
    ja jag har dysleksi.

  15. #15
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    236
    Respekt
    14
    Det finns inga spel som kräver en viss version av system menyn (sm)
    Spelen kräver bara sin lägsta version av en IOS fil, tex:
    Call of Duty: Modern Warfare Reflex -> IOS55 v4633
    New Super Mario Bros Wii. -> IOS53 v5406

    Gäller samma för Channels som Shop, Internet.

    IOS filer kan du ladda ner med NUS Downloader som WAD-filer och sedan installera manuellt på diverse sätt.

    Shop Channel, Internet Channel och dom andra kan du ladda ner med NUS Downloader.

    Vill man inte ha några uppdateringar från Nintendo så kan man installera Priiloader 0.4.
    Med Priiloader så kan du bla blockera uppdateringar från DVD/Disc och Online.

    Den största anledningen till att Nintendo uppdaterar system menyn är att bli av med
    alla som softmoddar sina Wii enheter. Dom har ju inte kommit med många bra nyttigheter...

    Själv kör jag med sm 3.2 och har inga problem att spela dom senaste spelen.
    Kör med chip WiiKey 1 och softmodd.

  16. #16
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Vi länkar inte till releaser eller sidor där du kan hämta de från annat än: http://www.google.se/#hl=sv&source=h...30295cd20915e5
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  17. #17
    Registrerade
    Jul 2010
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Jag är inte speciellt teknisk av mig, satt på en ouppdaterad 3.3e och ville installera homebrew för att kunna installera lite gamla WAD:s. Utan att tänka mig för uppdaterade jag via systemmenyn för att kunna använda större SDminnen, och då fick jag 4.3e och när jag sätter in SD-minnet som min kompis preparerat för att installera Homebrew (bannerbomb) så får jag en svart skärm där det står att filerna är korrupta.

    Går det att nedgradera till 4.2? Är det isåfall värt det? Fungerar homebrew alls till 4.3?

    Vad jag vill göra är att kunna spela brända spel, och helst installera lite gamla Zelda och Mario spel. Vad rekommenderas att göra?

    Jag tror jag har wiikey2, vilken version jag har vet jag inte.

  18. #18
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    236
    Respekt
    14
    De filerna/programmen jag refererade till är freeware, så här kommer länkar:
    NUS Downloader: http://www.wiibrew.org/wiki/NUS_Downloader
    PriiLoader 0,4: http://www.wiibrew.org/wiki/Priiloader

    WiiBrew.org är en bra sida med många HomeBrew program

    Som sagt spel siter får du hitta själv

    System Meny 4.3
    Ja, det går att nedgradera till 4.1/4.2 men det är lite omständligt.
    Och HomeBrew fungerar på system meny 4.3
    Kolla in denna: http://**************/guide-till-soft...-3-vt7131.html

  19. #19
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    35
    Respekt
    14
    jo jag glömmde säga det till dig Swizzy's jag har dysleksi och jag är född i sverige och jag är inte ung men det är inte lätt att skriva och läsa när man har dysleksi -men tycker att man skriva så bra men sen kan dom inte andra för stå vad man skriver. men du ska ha stort tack att du för står vad jag skriver. men idag ska jag skaffa sd kort och läsare

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Ingen fara, jag har vänner som har dysleksi, därför är det lite lättare för mig att förstå vad du försöker säga... hoppas det löser sig för dig
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #21
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    35
    Respekt
    14
    hej igen nu är det stora problem du kan läsa det här jag stara wii och sen till vänster nere i hönet så finns det en knapp där står wii
    och sen sen in till wii settings men då kommer upp you tried to access the adress mare:EU/eng/indexol.html. which is urrently unavailable please make sure that web address (URL) is orrectly spelled and punctuated. then try reloading the page make sure your internet connection is active and check whether other applications that rely on the same connection are working.
    sen kommer det här

    need help
    open the opera help
    go to opera's on-line support desk.

    och en sak till mitt wii vill ej läsa mitt SD kort som jag har laggt in saker på
    hoppas att någon kan hjälpa mig med det här. det är sen jag låna ut mitt wii

  22. #22
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    35
    Respekt
    14
    glömde säga när ficj upp det här need help
    open the opera help
    go to opera's on-line support desk.
    så ska amn kunna trycka på någon av dom här men funka ej

  23. #23
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    236
    Respekt
    14
    Hej Grov35

    Ditt Wii är "semi-brickat/trasigt".
    Din kompis körde en uppdatering från ett spel från Japan
    Du måste installera om system menyn.
    Vet du vilken version av system menyn du hade innan? 4.0,4.1, 3.2 ???
    Har du HomeBrew Channel?
    Wii enheten är väl chippad?

  24. #24
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    236
    Respekt
    14
    Grov35:
    Nu ska du testa några saker
    1. stata Wii som vanligt
    2. klicka på WII-knappen nere till vänster
    3. Klicka på "Data Management"
    4. Klicka på "Channels"

    om inte detta funkar så stäng av Wii och se om du kan göra nedan
    1. starta Wii men stanna kvar i "Warning-Health And Safty" skärmbilden
    2. Trycker ner och håll inne dessa knappar på Wiimoten: Minus, Plus och A (tre knappar)
    3. Håll dessa inne tills Wii konsolen startar
    4. Nu är du inne i "wii maintenance menu"
    5. klicka på WII-knappen nere till vänster
    6. Klicka på "Data Management"
    7. Klicka på "Channels"

    6b. klicka på "Wii settings"
    6c. funkar det kan du se vilken version du har nu, uppe till höger

    Så återkom när du testat detta

  25. #25
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    35
    Respekt
    14
    och hur ska jag kunna ta hem HomeBrew Channel och när man har fått hem det och ska lägga in det på SD kort så finns et ej något när man stoppa in det i wii

  26. #26
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    35
    Respekt
    14
    när jag trycker på -+ a så kommer det upp the system is operating in maintenace mode.
    the maintenace mode. the wii message board cannot be used, trycker okej sen in på wii options sen data managem ent sen wii channels då kommer alternativen wii eller SD card upp ner till höger står det blocks open:1558 SD card finns inget i trotts det sitter i på wii är det endast toma vita rutor

  27. #27
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    236
    Respekt
    14
    Fick du tag på vilken version du hade?
    För det enklaste sättet att få tillbaka system menyn är att ladda ett spel med hela den uppdateringen.
    så har du 4.0 tar du ett spel med 4.1 eller 4.2
    Har du 4.1 så tar du ett spel med 4.2

    Men har du 4.3 (som kom förra veckan) så funkar inte det.

  28. #28
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    35
    Respekt
    14
    jag fatta ej vad du menar kvitta det vad det är för spel eller kan du säga något namn ?
    nä jag fick ej reda på vad jag har för något. jag har haft det lite mera än ett år och lite till

  29. #29
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    236
    Respekt
    14
    Ladda ner New Super Mario bros eller Endless ocean 2, dom innehåller system meny 4.2
    Se till att du laddar ner PAL versionen och en "untouched" eller "incl updates"
    Du ska inte ha en som heter "updates removed" eller "scrubbed"

    Länken nedan tar dej till ett forum som beskriver hur du får bort semi-brickningen
    http://www.wiihacks.com/bricked-wii-...era-error.html

  30. #30
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    35
    Respekt
    14
    okej ska fixa det men en gång tack hör av mig sen

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 95
    Senaste inlägg: 2010-01-10, 11:00
  2. PSP v1.50 --> Custom Firmware 5.50genD3
    By Tabasco75 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2010-01-02, 10:05
  3. Wiikey2 + nya spel (firmware?)
    By GurkGager in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2009-12-26, 22:28
  4. Wavefree firmware
    By Vazzer in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2009-11-05, 22:25
  5. Flasha en redan flashad firmware
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 21:52

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •