Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Bildproblem med Messiah

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2002
    Från
    SWEDEN
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Post Bildproblem med Messiah

    Hej,
    Sedan jag fick mitt messiah installerat har bilden blivit lite konstig på min PS2, den är flyttad snett upp åt vänster på TV skärmen (ca 3 cm svart under och ca 1 cm svart på andra sidan på en 28" TV) oavsett om jag spelar PAL eller NTSC, original eller backup, jag har en Sony TV som jag aldrig haft några problem med förut, ex alla amerikanska spel på min PS1 gick finfint osv. har provat både med mina 2 RGB och med originalsladden, har iofs hört att det ska vara något med att man behöver en nyare modell av RGB sladd (Mina är från PS1 tiden, en original och en piratsladd) men kan det verkligen vara sant? Eller tror ni det kan vara något annat fel? Hoppas på att det är sladden så jag slipper vänta ihjäl mig...
    Mycket tacksam för svar

    Edit : Jäklar det här skulle gått under teknisk support... oh well...

    [This message has been edited by Henke (edited 17 April 2002).]

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Du får komma in med den så får vi se vad det beror på. En vanlig PS1 RGB-kabel skall fungera alldeles utmärkt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2002
    Från
    SWEDEN
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Post

    Hej,
    Jag skulle nog ha lagt till att det inte var ni som installerade, (har letat efter någonstans att fråga om det här problemet bara) så jag har nog inte råd att lämna in den, misstänker att priset skulle bli detsamma som att köpa en ny
    Tack så mycket för hjälpen i alla fall

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Har du vägarna förbi så kom gärna förbi så att vi får se på de symptom du har iallafall.

    Lämnar du in den så sätter vi ett pristak (1000:-), kan vi inte reparera för max det priset så avbryter vi reparationen och du betalar isåfall ingenting för den felsökning osv vi utfört.

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2002
    Från
    SWEDEN
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Talking

    Ska tänka på det
    Ska testa på några fler TV apparater (har bara testat på 2 än) och så för att se vad jag får för resultat där, kan ju vara så illa att det är dags att byta ut den (TV´n)eller leva med att bara spela pal spel och köpa en ny PS2, är det inget fel på min maskin lär den knappast vara svårsåld...
    , får något konstigt "flimmer" (blinkar genomskinligt rött) överst på bildskärmen när jag kör 60 Hz på min Dreamcast också har jag upptäckt nu när jag gått igenom mina konsoler. Så mitt problem kanske kan ha något att göra med NTSC fullscreen fixen på Messiahchippet och min TV inte funkar jättebra ihop?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Du skrev tidigare att det inte spelar någon roll om du spelar PAL eller NTSC spel.

    Uppträder problemet bara med NTSC-spel så är det antagligen din TV som har problem med NTSC.

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2002
    Från
    SWEDEN
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Post

    På min PS2 spelar det ingen roll om det är PAL eller NTSC nej, det jag funderade över var väl mer om chippet modulerar PAL till NTSC också med den där funktionen

Liknande diskussioner

  1. Säljes: PS2 med Messiah
    By Dajje in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-10-22, 08:43
  2. messiah klon + psx spel med amerikans licens = error...
    By mbse in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-06-12, 21:48
  3. PS2 V5 Med monterat Messiah *Problem* Hansi hjälp
    By Erik in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-04-23, 10:32
  4. Messiah - med eller utan region-fri DVD funktion ?
    By Chipz in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-01-13, 11:11
  5. Hur blir det med Messiah i framtiden?
    By Gustav_A in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2001-12-18, 20:40

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •