Visar resultat 1 till 20 av 20

Diskussion: Forza Motorsport 3 - DVD2

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    Forza Motorsport 3 - DVD2

    Jag försöker installera dvd 2 av detta spel, problemet är att jag har den som en iso-fil. Jag har provat att lägga den på interna hdd samt externa. Dvs i content samt då i games mappen. Men när jag startar spelet och väljer installera dvd 2 så säger spelet att stoppa in dvd 2 i dvd-läsaren. Måste man bränna ut spelet på en dvd? Någon som vet?

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Du borde kunna starta skiva 2, hoppa ut i Dash, ladda XeXMenu, ladda skiva 2
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Du borde kunna starta skiva 2, hoppa ut i Dash, ladda XeXMenu, ladda skiva 2
    det går inte, för att installera Forza 3 DVD 2 måste man bränna ut skivan vad jag vet... tyvär...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Aha, då är det bara att gå ner till affären imon och köpa DL skivor.
    Spelar det någon roll dom det är +R DL skivor eller -R DL skivor?

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Stingerboy Visa Inlägg
    Aha, då är det bara att gå ner till affären imon och köpa DL skivor.
    Spelar det någon roll dom det är +R DL skivor eller -R DL skivor?
    måste vara DVD+R DL... helst ska du använda dig av Verbatim skivor... andra fungerar även dom, men oftast inte lika bra...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    aha, tackar.

    När jag ändå är på ämnet undrar jag hur det fungerar med andra spel så som "Mass effect" eller "Halo Odst" när det finns två dvd:s. Är det bara att lägga in dem på externa hdd:n som vanligt? eller måste man lägga dem på den interna hdd:n i content (med ISO2GOD)?

    Den andra frågan är vad som gäller för *.nrg filer, hur lägger man in dem? Går det? Hittade nämligen Silent Hill 4 i detta format men kan inte lägga in det.

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Själv förstår jag inte varför man inte kan starta om o ladda skiva 2, skjuter man ut en DVD läsare på en 360 slängs man ju ut i dash så i teori borde det fungera.
    Andra spel bör lägga en sparfil som laddas efter du startar skiva 2, typ FF13 etc.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Själv förstår jag inte varför man inte kan starta om o ladda skiva 2, skjuter man ut en DVD läsare på en 360 slängs man ju ut i dash så i teori borde det fungera.
    Andra spel bör lägga en sparfil som laddas efter du startar skiva 2, typ FF13 etc.
    det går att göra så med vissa spel, spel som ff13, masseffect 2 etc. men just forza 3 är spelet fortfarande igång och spottar ut släden, det är inte att den fortsätter story'n eller så på DVD 2... det är bara extra material...

    men spel som t.ex. FF13 kan man hoppa vidare genom att spara precis när den säger byt skiva, sedan hoppa ut i dashboarden och hoppa in på nästa skiva, som du skrev tidigare pendragon
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Stingerboy Visa Inlägg
    aha, tackar.

    När jag ändå är på ämnet undrar jag hur det fungerar med andra spel så som "Mass effect" eller "Halo Odst" när det finns två dvd:s. Är det bara att lägga in dem på externa hdd:n som vanligt? eller måste man lägga dem på den interna hdd:n i content (med ISO2GOD)?

    Den andra frågan är vad som gäller för *.nrg filer, hur lägger man in dem? Går det? Hittade nämligen Silent Hill 4 i detta format men kan inte lägga in det.
    http://en.wikipedia.org/wiki/NRG_(file_format) .nrg är troligen inte en ordentlig rip... jag skulle tippa på att om du bränner .nrg filen kommer du bara få videon, du kommer alltså inte få med själva spelet...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Makalöst dåligt kodat
    Normalfall så kastas man ju ut i Dash, så vi får väl hoppas på att fler kodare inte gör samma sak för att försvåra för folk
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Jag packade upp dvd1 med Xbox Image Browser och skickade över innehållet i 'games'-katalogen på den interna disken.
    Sen packade jag upp dvd2 och kopierade över dels det som skulle ligga i gameskatalogen men också det som skall ligga under content/0000000000000000/4D53084D/00000002/
    Jag får inte upp några uppmaningar att installera dvd2.
    Kanske en lösning.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    30
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Jag packade upp dvd1 med Xbox Image Browser och skickade över innehållet i 'games'-katalogen på den interna disken.
    Sen packade jag upp dvd2 och kopierade över dels det som skulle ligga i gameskatalogen men också det som skall ligga under content/0000000000000000/4D53084D/00000002/
    Jag får inte upp några uppmaningar att installera dvd2.
    Kanske en lösning.
    Så här har jag också gjort. Fungerar prima och de content som ligger på DVD2 dyker även upp i XM360 så jag vet att det finns där. Lycka till

  13. #13
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    87
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av fr_3dd_3 Visa Inlägg
    Så här har jag också gjort. Fungerar prima och de content som ligger på DVD2 dyker även upp i XM360 så jag vet att det finns där. Lycka till
    Nån som har testat att lägga in på usb?
    Finns det nån lösning på det?
    Jag har lånat spelet av en kompis,
    det är original och tänkte kopiera till usb som jag gjort med alla andra spel jag haft liggandes. hör löser man det (om det går)? vad tror ni?

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av nalle077 Visa Inlägg
    Nån som har testat att lägga in på usb?
    Finns det nån lösning på det?
    Jag har lånat spelet av en kompis,
    det är original och tänkte kopiera till usb som jag gjort med alla andra spel jag haft liggandes. hör löser man det (om det går)? vad tror ni?
    du kan inte köra DVD2 från usb minne eller liknande, utan du måste i så fall lägga in all datan manuellt, alternativt köra in datan från en äkta/backupad DVD2...

    DVD1 kan du köra från USB utan problem
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    87
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    du kan inte köra DVD2 från usb minne eller liknande, utan du måste i så fall lägga in all datan manuellt, alternativt köra in datan från en äkta/backupad DVD2...

    DVD1 kan du köra från USB utan problem
    Jag har ju äkta skivor här, hur menar du med köra in datan? med usb menar jag min usb hårddisk, där jag lägger in alla mina spel

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    På skivan ligger det DLC (extra materialet) du får om du inte har en original/backup av skivan lägga in dessa på rätt plats på hårddisken manuellt... och eventuella Titleupdates...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    87
    Respekt
    19
    Var ju ett tag sen det skrevs nåt i denna tråd.
    Jag la in alla grejer, men jag spelade aldrig spelet, nu när jag tänkte prova så står det ju insert disc 1 när jag startar spelet. Jag har det ligger under SPEL på min usb disk, man skulle väl inte ha en mapp med namnet games på usb disken? Jag har inga spel installerade på interna disken. bara xbla spel, och emulatorspel, är det nån mer som har forza 3 installerat på usb och kan köra utan skivan?
    Last edited by nalle077; 2010-08-19 at 12:21. Anledning: förklara bättre

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av nalle077 Visa Inlägg
    Var ju ett tag sen det skrevs nåt i denna tråd.
    Jag la in alla grejer, men jag spelade aldrig spelet, nu när jag tänkte prova så står det ju insert disc 1 när jag startar spelet. Jag har det ligger under SPEL på min usb disk, man skulle väl inte ha en mapp med namnet games på usb disken? Jag har inga spel installerade på interna disken. bara xbla spel, och emulatorspel, är det nån mer som har forza 3 installerat på usb och kan köra utan skivan?
    Du kan köra Games på USB hårddisken om du INTE använder det som ett Minneskort också, jag kan kolla och se hur det fungerar för mig o köra från USB... men som sagt, du ska ha DVD 1 installerat på hårddisken INTE 2...

    *edit:*

    Har nu kopierat in den och lagt på USB hårddisk, fungerar hur bra som helst att starta igång och köra...
    Last edited by Swizzy; 2010-08-19 at 13:53.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #19
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    87
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Du kan köra Games på USB hårddisken om du INTE använder det som ett Minneskort också, jag kan kolla och se hur det fungerar för mig o köra från USB... men som sagt, du ska ha DVD 1 installerat på hårddisken INTE 2...

    *edit:*

    Har nu kopierat in den och lagt på USB hårddisk, fungerar hur bra som helst att starta igång och köra...
    hm konstigt ? hur ser din setup ut ? kan man ha GOD-spel på usb, är det så du har? har du en games-mapp på den? hur ser det ut helt enkelt?

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Jag kör såhär:

    usb1:\Games\Forza Motorsport 3\default.xex

    Du kan ha GOD på USB också ja, men då kan du bara starta dom genom FSD (FreeStyle Dashboard) om du inte lägger dom på USB formaterat med 360'n (special)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. 360 Forza edition
    By .db. in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2010-01-25, 10:47
  2. Bannad - Vill spela Forza 3
    By lejonel in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2009-12-03, 16:20
  3. Forza 3 fråga vid ban
    By xopenex in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2009-11-16, 19:03
  4. Problem med forza motorsport 2?
    By dvs_dc in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-07-03, 12:09
  5. Forza motorsport och rattproblem
    By Lampan in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-01-04, 22:49

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •