Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 59 av 59

Diskussion: Jtag-bar?

  1. #31
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Förtydligar

    J-Taggning 700 kr
    Flashning i samband med J-Taggning 200 kr extra

    Endast flashning alla modeller (Hitatchi,Samsung & Benq)utom Lite-On 400 kr

    Flashning Lite-On 400 kr om du inte vill att vi läser ut Laser Calibration data
    Detta påstås göra folk lite livesäkrare. Inget vi rekommenderar och det fungerar enbart på DVD läsare med 74*** mjukvara. Läsare med 8*xxx samt 9*xxx mjukvara måste det kapas banor på. ( 600 kr )

    Lite-On flashning med LaserCalibration Data urläsning
    600 kr då vi måste löda o kapa banor på DVDläsarens kretskort.

    Mukvaror vi har för de olika läsarna i dagsläge är:
    Hitatchi ( iXtreme 1.51 )
    Samsung ( iXtreme 1.6 NS )
    Benq ( iXtreme LT 1.1 )
    Lite-On ( IXtreme LT 1.1 samt det vi kallar IXtreme LT 1.1 Cal då vi läser ut Laser Calibration Data efter lödning/bygling )
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  2. #32
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    87
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Priserna stämmer nog rätt bra, senast jag var inne var det dom priserna iaf... om jag inte minns fel, kanske hade sänkt priset på JTAG till 600... eller om det var nya liteon priset...

    Flash ingick inte i priset då, men om man flashade konsollen i samband med JTAG:ning får du 200:- rabatt på det totala priset (var iaf så för en månad sedan)

    Vad gäller behovet av flashning är det egentligen inget BEHOV... men om du vill spela dina backuper som du redan har (eller dina polare har) som är brända enligt vanliga flash reglerna måste du ha den flashad, om du däremot bränner spelen som en vanlig DATA skiva (extraherar iso'n och bränner innehållet på en vanlig skiva eller DVD skiva) behöver du INTE ha någon flashning...
    halloj. allt funkade perfekt det var dock en "orginal" skiva med ff13 på i min box när jag kom hem är det något ni vill ha tillbaka?.

    En annan fråga. Hittade en ny box på ett ställe som är MFR date 2009-07-25
    När kom boxarna med uppdateringen på, Hur gammal ska boxen vara för att man ska vara säker på att den går att jtagga om den är helt ny i förpackning?

  3. #33
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    2009-06-20 brukar man säga är sista datumet innan bootloadern är uppdaterad...

    glömde nog bort den skivan när jag testade flashningen... my bad... det spelar egentligen ingen större roll... vi har flera att använda till o testa med
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #34
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    87
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    2009-06-20 brukar man säga är sista datumet innan bootloadern är uppdaterad...

    glömde nog bort den skivan när jag testade flashningen... my bad... det spelar egentligen ingen större roll... vi har flera att använda till o testa med
    Det låter bra det, då får jag tacka så länge. nu ska jag läsa på om allt med jtag. Återkommer om jag får problem med något. mvh Nalle

  5. #35
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    87
    Respekt
    20

    usb drive för jtag 360 HFS+ eller fat32?

    Hej håller på att förbereda en stor disk för att användas med min jtaggade 360. Ska man köra HFS+ eller fat32? för/nackdelar. Om man vill lägga in stora hd-filmer blir det väl problem med fat32? vad är det som blir problem med HFS+ ? har läst nåt om att det inte går att spara till den? vad är det man skulle vilja spara? jag har ju en 20GB HDD till min box, sparas inte saves och profilinställningar där?. fungerar inte ftp heller då? det är väl bara att koppla in usb disken till datorn och överföra det man vill, eller är det problem med HFS+ ? Har letat både här och där efter en bra guide för att förbereda en usb drive för jtaggad 360 men får bara massa andra svar. är det nån som vet en bra guide?

    ber om ursäkt att jag skriver detta i denna tråd.
    Försökte starta ny tråd men det funkar inte och har inte gjort förrut för mig.
    det är därför dessa inlägg ligger i denna tråd

    mvh Nalle

  6. #36
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av nalle077 Visa Inlägg
    Hej håller på att förbereda en stor disk för att användas med min jtaggade 360. Ska man köra HFS+ eller fat32? för/nackdelar. Om man vill lägga in stora hd-filmer blir det väl problem med fat32? vad är det som blir problem med HFS+ ? har läst nåt om att det inte går att spara till den? vad är det man skulle vilja spara? jag har ju en 20GB HDD till min box, sparas inte saves och profilinställningar där?. fungerar inte ftp heller då? det är väl bara att koppla in usb disken till datorn och överföra det man vill, eller är det problem med HFS+ ? Har letat både här och där efter en bra guide för att förbereda en usb drive för jtaggad 360 men får bara massa andra svar. är det nån som vet en bra guide?

    ber om ursäkt att jag skriver detta i denna tråd.
    Försökte starta ny tråd men det funkar inte och har inte gjort förrut för mig.
    det är därför dessa inlägg ligger i denna tråd

    mvh Nalle
    HFS+ är MAC format, det fungerar inte med windows som den är, utan du får då använda massa special program, men det är som du säger ett bättre alternativ om du ska titta på HD filmer (stora) men du kan ändå inte spela upp MKV på den än sålänge, när du väl kan det borde dom kunna ha fått in stöd för NTFS också förhoppningsvis.

    FAT32 fungerar galant med 360'n och även Windows, utan några extra program, däremot kan du inte formatera stora diskar rakt av i windows med FAT32... du får då köra ett program som heter FAT32Format eller Guiformat länk: http://www.ridgecrop.demon.co.uk/ind...?guiformat.htm

    finns väldigt få guider på svenska för hur du gör saker och ting med en JTAG maskin, jag försöker skriva lite guider och ge tips till nybörjare, men jag har inte tid/ork/lust att skriva så himmla mycket...

    Vad gäller ditt problem med att skapa nya trådar är det ganska vanligt, skriv "test" som både innehåll och rubrik så brukar det fungera bra därefter kan du sedan editera tråden (både namn på tråden och även innehållet)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #37
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    76
    Respekt
    18
    Lånar tråden pga jag inte vill starta en ny tråd

    Såg att man kunde köpa den gamla xbox 360 arcade i en butik på nätet. Den är bundlad (stavning) med Sega Superstars Tennis. Tror ni att den är JTAG bar?

    Sen i en annan butik så säljs xbox arcade med 5 arcade-spel. Jag tror det är med den senaste moderkortet med 256MB minne.
    Last edited by kaTana; 2010-08-30 at 18:58.

  8. #38
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det är svårt att säga faktiskt, men med största sannolikhet är den nog JTAG-Hackbar, då det spelet är relativt gammalt...

    senaste moderkortet heter Trinity och finns bara i slim det moderkortet du tänker på är Jasper...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #39
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    76
    Respekt
    18
    Så den bundlade går kanske att JTAG:a. Vågar man slå till? så här ser bilden ut iaf http://********************/catalog/po....php?pID=42831

    Vad tror du om den andra jag beskrev? Det följer ju med 5 arcade spel på skiva. Det paketet har väl funnits ett bra tag? Man kanske ska kolla upp det. Gå in på Clas Ohlosons hemsida och söl på xbox 360.

  10. #40
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av kaTana Visa Inlägg
    Så den bundlade går kanske att JTAG:a. Vågar man slå till? så här ser bilden ut iaf http://********************/catalog/po....php?pID=42831

    Vad tror du om den andra jag beskrev? Det följer ju med 5 arcade spel på skiva. Det paketet har väl funnits ett bra tag? Man kanske ska kolla upp det. Gå in på Clas Ohlosons hemsida och söl på xbox 360.
    Lita inte på bilden, följ informationen som det står om konsollen, vad gäller den med "5 arcade spel" är det 50/50 chans att den är gammal, men när vi snackar Clas Ohlson är risken överhängande stor att det är nya konsoller... 5 arcade spel följer ALLTID med en arcade maskin...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #41
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    76
    Respekt
    18
    Haha, vem köper Xbox på Clas Ohlson? Jag ska dra dit o kika imorrn. Är det bara datumet jag ska kolla?
    O den med Sega Superstars Tennis är troligtvis en jtag bar.. men jag vill inte beställa från nätet.. tänk om det är fel..

  12. #42
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Precis, kolla på datumet se till att det stämmer överens med den information vi har skrivit... är du osäker på datumet kan du kolla min FaQ: http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=38703
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #43
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    76
    Respekt
    18
    Okej. Tack! Hitta en på begangnat sidan B. Han säljer en xenon. http://www.*******.se/vi/29272463.htm byt ut * mot sidans namn

    Ska jag köpa den?
    Snabba svar skulle vara snällt. Vill inte att någon annan köper den innan jag gör det
    Last edited by kaTana; 2010-08-31 at 10:42.

  14. #44
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Kör på, den är med 99% säkerhet JTAG-Hackbar
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #45
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    76
    Respekt
    18
    Okej, tack! Han säger att han inte är säkert med kernel. Han säger att han måste löda fast lite grejer för att kolla. Ska jag be honom att skita i att kolla upp det själv o lämna in det hos er istället?

  16. #46
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av kaTana Visa Inlägg
    Okej, tack! Han säger att han inte är säkert med kernel. Han säger att han måste löda fast lite grejer för att kolla. Ska jag be honom att skita i att kolla upp det själv o lämna in det hos er istället?
    Ja, om konsollen INTE varit inne på reparation inom det senaste året ska det inte vara några problem alls att JTAG:a den... men baserat på datumet som står lär den inte ha varit inne på reparation nyligen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #47
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Den går att jtagga men den kommer troligen dö då den har fått RROD redan och är lagad enl. annonsen ... löda om bollarna under GPU är nästan ett måste om den ska hålla ett tag.

  18. #48
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    76
    Respekt
    18
    Jag frågade honom vad han hade gjort. Han sa att han gjorde xclamp. Vad det nu betyder..

  19. #49
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av kaTana Visa Inlägg
    Jag frågade honom vad han hade gjort. Han sa att han gjorde xclamp. Vad det nu betyder..
    han har bytt fästena för kylningen, och förhoppningsvis också kylpastan...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #50
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    76
    Respekt
    18
    Gick till Clas ohlson o hitta en ny Xbox 360 tillverkad 2008-09-01 tror ni det går att jtaga den? Om inte lämnar jag tillbaka det.
    Last edited by kaTana; 2010-08-31 at 15:54.

  21. #51
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av kaTana Visa Inlägg
    Gick till Clas ohlson o hitta en ny Xbox 360 tillverkad 2008-09-01 tror ni det går att jtaga den? Om inte lämnar jag tillbaka det.
    ja, det ska gå, 2009-06-20 är det datumet som inte går, den där konsollen är nästan ett år från datumet, det ska gå med den!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #52
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    76
    Respekt
    18
    Låter skitbra ju! Men jag ringde in till er o berättade om att jag hade en xbox tillverkad 2008. Han som svarade sa att det ändå inte var säkert.. Frågan är om jag vågar ta risken o kolla vilken dashboard det är. Då kan man ju inte lämna tillbaka den ju.

  23. #53
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det är inte helt 100% säkert, men det är hyffsat säkert att det går, risken för att det inte fungerar är väldigt liten när konsollen är tillverkad 2008 om det är en helt ny maskin...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #54
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    76
    Respekt
    18
    Okej.. Nu har jag kollat vad jag har för dashboard. Jag har 2.0.6683.0

    *Edit*
    Vad ska jag ha med mig förutom xboxen? Xbox HDD? USB minne?
    Hur mycket kostar det om jag ska jtagga o flasha?
    Last edited by kaTana; 2010-08-31 at 19:56.

  25. #55
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Du måste ha med dig minst:

    Konsollen (Xbox 360)

    Det är bra om du har med dig:

    Konsollen (Xbox 360)
    Hårddisk *att få XEXMenu etc. på*
    USB Minne *att lagra backup av din mjukvara på*

    Det kostar dig:

    JTAG 700:-
    Flash 400:-

    Båda vid samma tillfälle 900:-
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #56
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    76
    Respekt
    18
    När du menar hårddisk menar du extern hårddisk eller xbox hårddisk?

  27. #57
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av kaTana Visa Inlägg
    När du menar hårddisk menar du extern hårddisk eller xbox hårddisk?
    Xbox hårddisk
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #58
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    76
    Respekt
    18
    okej, tack! Kommer in med boxen imorgon! Jag har en 120GB och en 20GB hdd. Den på 120 har jag på en oflashad xbox där jag spelar online. Kan jag komma med den o? Menar då att jag skiftar på hdd beroende på vilken xbox jag spelar på, utan att bli bannad på den jag spelar online med.

  29. #59
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    15
    jag skulle inte ha kört i en hårddisk från en jtaggad maskin i en maskin som jag kopplar upp mot live. låter som något man kan bli bannad för, men man vet aldrig.

    däremot rekommenderar jag att du öppnar chassit till din 20GB disk och byter ut disken som sitter i mot en valfri laptop sata disk (2.5") då jtag maskiner tar i stort sett vilken hårddisk som helst utan problem

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. JTAG XBR ger E79 error
    By TTBob in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 64
    Senaste inlägg: 2011-09-08, 08:39
  2. Jtag?
    By JWhale in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2010-02-18, 17:25
  3. Frågor angående Jtag
    By satcrow in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2010-02-06, 19:26
  4. Frågor angående Jtag
    By satcrow in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2010-01-23, 01:23
  5. Länge räckvidd med Sensor Bar?
    By pemani in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-06-28, 18:43

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •