Sida 5 av 5 FörstaFörsta ... 345
Visar resultat 121 till 142 av 142

Diskussion: JTAG - FaQ (Vanliga frågor och svar)

  1. #121
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Djtobeinarobe Visa Inlägg
    Så om jag har köpt en JTAGad Xbox nu från psxcare kommer jag alltså kunna spela fifa 14, nhl 14, och gta 5 iallafall?
    Ja, alla spel som finns på marknaden idag och förmodligen dom som kommer fram tills årskiftet ska funka... (alla spel som finns idag funkar vad vi vet, framtida kanske har nytt skydd eller whatever som behöver fixas först, men det märker du ganska snabbt genom att kika här på forumet, brukar dyka upp trådar när folk har problem med nya skydd)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #122
    Registrerade
    Oct 2013
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Okej, då vet jag. Tack!

  3. #123
    Registrerade
    Oct 2013
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Hej!
    Fick hem min box idag, men har en fråga. Har en 2tb extern hårddisk. Den är uppdelad i 2, en NTFS-partition och en FAT32. Xboxet hittar den inte, eller det står att den hittar den men den kommer inte upp i FSD. Vad behöver jag göra?

    Tobias

    EDIT: Nvm, fixade det. Ändrade partitionen från Logical till Primary så hittade den.
    Last edited by Djtobeinarobe; 2013-10-30 at 17:13.

  4. #124
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    62
    Respekt
    18
    Uppdaterade senast min RGH i augusti förra året. Läste här på forumet att man ibland kan stå sig i ett år tills spelen kräver den senaste dashboarden. Märkte även att jag fortfarande har xell.bin, updflash.bin och orig_nand.bin kvar på min dator. Hur uppdaterar jag enklast (vad jag misstänker blir min sista gång) till senaste officiella dash, så de sista 360 spelen blir spelbara? Skulle vara ett bonus ifall nya xbla fungerade också, vilket inte alla gör i dagsläget.

  5. #125
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Mindbomb Visa Inlägg
    Uppdaterade senast min RGH i augusti förra året. Läste här på forumet att man ibland kan stå sig i ett år tills spelen kräver den senaste dashboarden. Märkte även att jag fortfarande har xell.bin, updflash.bin och orig_nand.bin kvar på min dator. Hur uppdaterar jag enklast (vad jag misstänker blir min sista gång) till senaste officiella dash, så de sista 360 spelen blir spelbara? Skulle vara ett bonus ifall nya xbla fungerade också, vilket inte alla gör i dagsläget.
    http://xebuildtut.xeupd.com <--- där har du en up-to-date guide för hur man gör med en väldigt säker metod (om du följer instruktionerna till pricka) den är dock på engelska...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #126
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    62
    Respekt
    18
    Tack Swizzy!

  7. #127
    Registrerade
    Mar 2014
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Hej!

    Jag undrar vilken modifikation(jtag,rgh) som är enklast att utföra på en Falcon med dashboard 16202?

    Rgh 2.0 ska tydligen vara svår att få till.


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  8. #128
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Matthewchuck Visa Inlägg
    Hej!

    Jag undrar vilken modifikation(jtag,rgh) som är enklast att utföra på en Falcon med dashboard 16202?

    Rgh 2.0 ska tydligen vara svår att få till.


    Skickas från min iPhone via Tapatalk
    R-JTAG är det som jag brukar montera på Phat maskiner (zephyr, falcon och jasper) som har dashboard över 14699 eller har dual cb bootloaders... (dvs. dom som inte kan köra RGH eller vanlig JTAG)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #129
    Registrerade
    Mar 2014
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    R-JTAG är det som jag brukar montera på Phat maskiner (zephyr, falcon och jasper) som har dashboard över 14699 eller har dual cb bootloaders... (dvs. dom som inte kan köra RGH eller vanlig JTAG)
    Ok! Tack för svaret! Vad rekommenderar du för chip för R-JTAG?

  10. #130
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Matthewchuck Visa Inlägg
    Ok! Tack för svaret! Vad rekommenderar du för chip för R-JTAG?
    Vad jag vet finns det bara 1 chip för R-JTAG, och det chippet heter just så... R-JTAG

    R-JTAG är egentligen bara RGH + JTAG, chippet glitchar mycket mycket tidigare än vad vanliga RGH chip gör vilket i sin tur leder till att du kan ladda riktigt gamla bootloaders (JTAG kompatibla CB bootloaders)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #131
    Registrerade
    Mar 2014
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Vad jag vet finns det bara 1 chip för R-JTAG, och det chippet heter just så... R-JTAG

    R-JTAG är egentligen bara RGH + JTAG, chippet glitchar mycket mycket tidigare än vad vanliga RGH chip gör vilket i sin tur leder till att du kan ladda riktigt gamla bootloaders (JTAG kompatibla CB bootloaders)
    Ok! Då får jag ta o köpa mig ett sånt då. Har ni sådana för jag kunde inte hitta något i webbshopen?? Kanske jag som är blind. :P

  12. #132
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Matthewchuck Visa Inlägg
    Ok! Då får jag ta o köpa mig ett sånt då. Har ni sådana för jag kunde inte hitta något i webbshopen?? Kanske jag som är blind. :P
    Skall finnas på hyllan, fixar upp dom i webshoppen ifall vi missat.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #133
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Matthewchuck Visa Inlägg
    Ok! Då får jag ta o köpa mig ett sånt då. Har ni sådana för jag kunde inte hitta något i webbshopen?? Kanske jag som är blind. :P
    Rekomenderar dock att du INTE använder den "JTAG QSB" som följer med, den är ganska kass [t.ex. en av punkterna kan lätt kortsluta en resistor som kan användas, men den resistorn är väldigt känslig och kan orsaka att maskinen inte startar om man har otur] det går dock att "klippa bort" den delen av QSB'n, då är den väl hyffsat ok i guess, personligen brukar jag göra en "old-school" JTAG och monterar chippet med allting annat...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #134
    Registrerade
    Mar 2014
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Rekomenderar dock att du INTE använder den "JTAG QSB" som följer med, den är ganska kass [t.ex. en av punkterna kan lätt kortsluta en resistor som kan användas, men den resistorn är väldigt känslig och kan orsaka att maskinen inte startar om man har otur] det går dock att "klippa bort" den delen av QSB'n, då är den väl hyffsat ok i guess, personligen brukar jag göra en "old-school" JTAG och monterar chippet med allting annat...
    Ok, tack för tipset! Då jag inte är så "old-school" så undrar jag vad jag ska göra istället för JTAG QSB'n? Om det finns en bra guide för den delen uppskattar jag det väldigt mycket.

  15. #135
    Registrerade
    Mar 2014
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Skall finnas på hyllan, fixar upp dom i webshoppen ifall vi missat.
    Kanon!!

  16. #136
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Matthewchuck Visa Inlägg
    Ok, tack för tipset! Då jag inte är så "old-school" så undrar jag vad jag ska göra istället för JTAG QSB'n? Om det finns en bra guide för den delen uppskattar jag det väldigt mycket.


    som på den här bilden, men skippa LPT delen, och istället för att koppla den gula kabeln till punkten vid synk panelen ("bottom") bör du koppla den till aud_clamp:

    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #137
    Registrerade
    Mar 2014
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg




    som på den här bilden, men skippa LPT delen, och istället för att koppla den gula kabeln till punkten vid synk panelen ("bottom") bör du koppla den till aud_clamp:




    Ok! Används samma diod som är med på Lpt delen till den gula och röda kabeln? Den blåa kabeln är alltså en bygling?


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  18. #138
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Matthewchuck Visa Inlägg
    Ok! Används samma diod som är med på Lpt delen till den gula och röda kabeln? Den blåa kabeln är alltså en bygling?


    Skickas från min iPhone via Tapatalk
    Japp, det är samma diod, och ja det är en bygling
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #139
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    Med risk för att ställa gamla frågor igen, min XKEY 360 pajjade förra helgen och jag kände inte för att lägga ut nån större summa på reparationer, så jag köpte en beggad JTAG av er som kom igår. Har flyttat över den gamla HDDn och installerat XeXMeny. Men hur uppdaterar jag Avatarerna ? Har läst mig till att man ska kunna köra en Systemupdate av samma version som man har i dashen, i mitt fall 16747 och att boxen då bara ska uppdatera det som saknas, ej flasha om driven eller jävlas med Jtag, stämmer detta ?

    Är dessutom sugen på att dra igång Wolfenstein och förstår att första disken ska vara i GOD medans följande 3 kan vara XeX, men hur får man in en 8gb fil på en extern HDD med fat32 partition ?

    Ber ödmjukast om hjälp.

  20. #140
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Avatar delen uppdaterar du genom att ladda hem samma version av system uppdatering (den officiella uppdateringen) som du har på moderkortet, i ditt fall 16747, den lägger du sedan på ett usbminne (fat32) och gör precis som det står i dom officiella instruktionerna på xbox.com, det du troligen behöver göra är att döpa om mappen från $SystemUpdate till $$ystemUpdate för att kringå blockeringen vi lägger in som standard (detta för att skydda dig från att av misstag råka uppdatera till högre version)

    GOD kör man helst från den interna hårddisken, men ingen fil i GOD eller XEX formatet är större än max 4GB (dvs. alla funkar med FAT32)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #141
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    Tack, har lyckats lösa allt under veckan, det var en massa pill men nu autobootar boxen in i fsd3, har spel på extern hdd och avatarer. Det svåraste var att få igång Minecraft, men det är löst det med. Ska mecka med Wolfenstein New Order nu i helgen. Hur fasen har jag klarat mig UTAN en Jtag box ?

  22. #142
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    Faktum är att det var svårare att få igång minecraft än wolfenstein. Inga frågetecken kvar nu, tack för en UTMÄRKT produkt.

Sida 5 av 5 FörstaFörsta ... 345

Liknande diskussioner

  1. Jtag dsub9 kontakt
    By spenne in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2010-06-04, 08:45
  2. Jtag?
    By JWhale in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2010-02-18, 17:25
  3. Frågor angående Jtag
    By satcrow in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2010-02-06, 19:26
  4. Frågor angående Jtag
    By satcrow in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2010-01-23, 01:23
  5. JTAG hack FAQ efterfrågas.
    By fArGo_sWe in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2009-10-13, 08:51

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •