Tjenixen...
Synd att man är så jävla rudis på det här så man måste belasta alla stackars anställda på PSXCare med idiotfrågor som dom nedan
Jag kör Wii PAL 4.2E Wode med senaste FW +extern HDD -allt funkar prima hittills men har funderingar som kräver svar på frågorna nedan.
1. Hur Scrubbar jag en ISO?
Provade med Wii Scrubber 1.3. Pekade ut en vanlig isofil som var 4.5GB stor, Scrubbade med standardinställningar i Wii Scrubber, tog 20min allt ok, den scrubbade filen blev dock exakt lika stor som den icke scrubbade. Ok tänkte jag, det kanske inte fanns nåt att scrubba i ison. Provade därför två andra isofiler men kom fram till exakt samma resultat.
Vad gör jag för fel???
2. wbfs -börjar bli fullt på disken med iso nu.
Tänkte konvertera mina isos till wbfs via Game Manager i tron att isofilerna skulle bli lite mindre men så är ju inte fallet. Dom konverteras bara och får namnet namn.wbfs och lika stora som innan konverteringen.
Vad gäller för HDD som filerna ligger på? Ska/bör den vara formaterad med wbfs eller duger NTFS? Jag provade att formatera en disk med wbfs via Game Manager som sa att det var ok men när jag kikar så är disken fortfarande NTFS.
Hjälp önskas från kunnig som kan reda ut begreppen och förklara hur jag ska göra. Google har jag som kompis självklart men inte riktigt hittat något som direkt förklarar hur det funkar.
Taxi!
GroGGen
Bookmarks