Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Mitt PSP låser sig.

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Mitt PSP låser sig.

    Så här är det. Jag köpte ett PSP Slim igår, flashad med 5.50 GEN D3.
    Jag tiggde också till mig ett minneskort då detta ej egentligen skulle ingå.

    Men. I typ 20 minuter funkar allt bra. Jag kan ladda ISO-filer och EBOOT men utan förvarning slutar allt att fungera och jag kan inte ladda något spel alls. PSP-skärmen visar sig men där stannar allt. Det blinkar icke i minneskortslampan.

    Det enda jag kan göra är att formatera om kortet och börja om igen, för att 20 minuter senare upprepa processen. Jag har funderat på att gå tillbaks till butiken där jag köpte konsolen, MEN. Jag bör testa ett annat minneskort först och det är här jag vill ha medhåll.

    1. Kortet jag fick med är ett SD-kort i en adapter.
    2. Kortet är ett Kingston-kort vilket alltid suger, i princip.
    3. Min PSP påstår att "Magicgate Unknown" - mitt sketna Kingston-kort är alltså fejk dessutom!

    Tror ni att ett Sony Original Pro Duo eller ett Sandisk Pro Duo Gaming Card löser dessa problem? Eller ska jag reklamera varan helt?

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Mraakkks Visa Inlägg
    Så här är det. Jag köpte ett PSP Slim igår, flashad med 5.50 GEN D3.
    Jag tiggde också till mig ett minneskort då detta ej egentligen skulle ingå.

    Men. I typ 20 minuter funkar allt bra. Jag kan ladda ISO-filer och EBOOT men utan förvarning slutar allt att fungera och jag kan inte ladda något spel alls. PSP-skärmen visar sig men där stannar allt. Det blinkar icke i minneskortslampan.

    Det enda jag kan göra är att formatera om kortet och börja om igen, för att 20 minuter senare upprepa processen. Jag har funderat på att gå tillbaks till butiken där jag köpte konsolen, MEN. Jag bör testa ett annat minneskort först och det är här jag vill ha medhåll.
    Trist när det strular sig. Vad hade "Firman" du köpte maskinen av o säga om det ?

    Citat Original inlägg av Mraakkks Visa Inlägg
    1. Kortet jag fick med är ett SD-kort i en adapter.
    Snålt men funkis, Magic Gate lär du aldrig få stöd för just pg.av den adaptern, Micro SD kort har inte den krypteringsfunktionen alls...

    Citat Original inlägg av Mraakkks Visa Inlägg
    2. Kortet är ett Kingston-kort vilket alltid suger, i princip.
    Personligen tycker jag bäst om deras produkter då de har livstids garanti

    Citat Original inlägg av Mraakkks Visa Inlägg
    3. Min PSP påstår att "Magicgate Unknown" - mitt sketna Kingston-kort är alltså fejk dessutom!
    Se svaret åp din första fråga, det är normalt...

    Citat Original inlägg av Mraakkks Visa Inlägg
    Tror ni att ett Sony Original Pro Duo eller ett Sandisk Pro Duo Gaming Card löser dessa problem? Eller ska jag reklamera varan helt?
    Reklamera minneskortet om du först själv provat med ett eget Pro-Duo kort o felen inte visar sig igen.
    Det är supersvårt o få tag på helt flashbara konsoler, jag har några på hyllorna hemma ifall du häver köpet o bestämmer dig
    Dock säljs de i privat regi men de funkar iaf
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Jag har inte pratat med "firman" än (Game-r, Uppsala) men mailat utan svar.
    När jag köpte den sa de dock att den är helt intakt, knappt använd. Den ska aldrig ha krånglat.
    De sa också att den var PSP;n svar på en Xbox 360 JTAG; helt upplåst.
    De lämnar 6 månaders garanti på begagnade produkter. Huruvida öppet köp, ångerrätt och reklamation funkar vet jag dock inte.

    Det står på minneskortsluckan "Memory Stick Duo", men jag kan lika gärna köra i ett Pro Duo?

    Tror du, som erfaren, att detta är minneskortsstrul? Har du hört om liknande fall? Allt funkar, ett tag, sen funkar inget att ladda.

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Vad skulle en helt flashad kosta förresten?

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Mraakkks Visa Inlägg
    Jag har inte pratat med "firman" än (Game-r, Uppsala) men mailat utan svar.
    När jag köpte den sa de dock att den är helt intakt, knappt använd. Den ska aldrig ha krånglat.
    De sa också att den var PSP;n svar på en Xbox 360 JTAG; helt upplåst.
    De lämnar 6 månaders garanti på begagnade produkter. Huruvida öppet köp, ångerrätt och reklamation funkar vet jag dock inte.

    Det står på minneskortsluckan "Memory Stick Duo", men jag kan lika gärna köra i ett Pro Duo?

    Tror du, som erfaren, att detta är minneskortsstrul? Har du hört om liknande fall? Allt funkar, ett tag, sen funkar inget att ladda.
    Du ska ha: Memory Stick Pro Duo...

    men det låter som att det är minneskortet som strular, om du kör konsollen utan minneskort, är det då några problem med den? hänger den sig då? kolla även dina settings om CPU är inställd på något eller så...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Mraakkks Visa Inlägg
    Jag har inte pratat med "firman" än (Game-r, Uppsala) men mailat utan svar.
    När jag köpte den sa de dock att den är helt intakt, knappt använd. Den ska aldrig ha krånglat.
    De sa också att den var PSP;n svar på en Xbox 360 JTAG; helt upplåst.
    De lämnar 6 månaders garanti på begagnade produkter. Huruvida öppet köp, ångerrätt och reklamation funkar vet jag dock inte.

    Det står på minneskortsluckan "Memory Stick Duo", men jag kan lika gärna köra i ett Pro Duo?

    Tror du, som erfaren, att detta är minneskortsstrul? Har du hört om liknande fall? Allt funkar, ett tag, sen funkar inget att ladda.
    Det är sällan en PSP strular om man inte flashat den galet o det är nästan omöjligt att göra Jag tippar på MicroSD adaptern till Pro-Duo...
    Prova kasta i ett riktigt ProDuo kort i valfri storlek o lägg spel på den och prova, strular det även där kan det vara fel på maskin eller CPU hastigheter som skall stå DEFAULT... o inte i 333Mhz eller mindre...
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Tack för svaret! Du är så hjälpsam!

    Jag kikar in på ********* i morgon och plockar upp ett Sandisk- eller Sony-kort på 4GB. De har sjukt bra priser på dem ser jag!
    Hoppas det funkar bättre med det, annars står jag där med en dum PSP och ett Pro Duo-kort.

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Du ska ha: Memory Stick Pro Duo...

    men det låter som att det är minneskortet som strular, om du kör konsollen utan minneskort, är det då några problem med den? hänger den sig då? kolla även dina settings om CPU är inställd på något eller så...
    Nej, den hänger sig inte MED kortet i heller, såtillvida att jag inte försöker ladda upp en .ISO / .CSO.
    Och som sagt, det är inte dåliga ISO-filer, för de funkar när kortet är helt nyformaterat, ett litet tag iallafall.

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Jag har nu testat nytt SD-kort i samma adapter.
    Samma resultat. Metal Slug funkade prima. Avslutade spelet. Spelade Street Fighter. Avslutade Street Fighter. Sen gick inget av dem att ladda, det frös.
    Skit. Då är det antagligen adaptern eller konsollen. Spänning i morgon!

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Har du kikat så att ProDuo kortet är äkta ? Tryck på triangel o leta efter magic Gate Supported info.
    Har du vart in i Recovery o satt CPU speed och XBR speed till Default ?
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  11. #11
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Jo, kortet är äkta. Fast det var inte kortet det var fel på utan mjukvaran. Butiken flashade om maskinen med Prometheus-flashen och nu verkar allt fungera bättre.
    Tackar för all hjälp ändå! Har tipsat en kollega om dina *******-annonser! Hoppas han slår till!

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Mraakkks Visa Inlägg
    Jo, kortet är äkta. Fast det var inte kortet det var fel på utan mjukvaran. Butiken flashade om maskinen med Prometheus-flashen och nu verkar allt fungera bättre.
    Tackar för all hjälp ändå! Har tipsat en kollega om dina *******-annonser! Hoppas han slår till!
    Skönt att det redde sig
    Fins nog en anledning till varför jag eller vi på PSXCare inte kör med Phrometius
    Våra metoder fungerar o är beprävade o vi orkar inte riktigt trolla o testa andra då tid är pengar *skratt*

    Huvudsaken att allt fungerar som det skall i slutänden, för så svårt är det inte att stoppa i ett bootbart minen med "rätt filer" på och jaga igång med ett batteri som ligger i serviceläge
    Det är inte föräns man trollar för mycket med inställningar o annat som det brukar strula som satan har vi hört andra rapportera.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Nytt Psp moderkort ute nu TA-93!
    By allewii in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-12, 22:53
  2. psp problem EBOOT
    By Meister88 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2009-05-22, 22:28
  3. Filmerna låser sig
    By pelle_plutt in forum High Definition (HD-stöd) på XBOX
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 22:19
  4. Smartxx LT OPX låser sig vid menyn
    By dazedpro in forum SmartXX Support
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-02-04, 11:52
  5. XBMC Låser sig :/
    By kokko1ne in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-21, 18:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •