Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Köra emulator på PSP 3004?

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Köra emulator på PSP 3004?

    Tjo!
    Köpte mig ett PSP 3004 idag.
    Hade tänkt att "flasha" den lille rackaren men efter lite efterforskningar verkar det vara ganska svårt (omöjligt?) att göra detta med denna modell.

    Hade inte tänkt att köra nerladdade psp spel utan endast köra nes och snes (och eventuellt PS1) emulatorer på den.

    Är det helt kört att på något vis göra så att man kan spela dessa emulatorer på denna enhet?
    Jag vet dock inte vad det är för firmware i psp´n då jag inte öppnat förpackningen ännu eftersom den åker tillbaka till butiken om emulatorspelandet är omöjligt..

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av DaCapo_x Visa Inlägg
    Tjo!
    Köpte mig ett PSP 3004 idag.
    Hade tänkt att "flasha" den lille rackaren men efter lite efterforskningar verkar det vara ganska svårt (omöjligt?) att göra detta med denna modell.

    Hade inte tänkt att köra nerladdade psp spel utan endast köra nes och snes (och eventuellt PS1) emulatorer på den.

    Är det helt kört att på något vis göra så att man kan spela dessa emulatorer på denna enhet?
    Jag vet dock inte vad det är för firmware i psp´n då jag inte öppnat förpackningen ännu eftersom den åker tillbaka till butiken om emulatorspelandet är omöjligt..
    Köper du den ny i butik får du en maskin med mjukvara över 5.03 som krävs för att köra homebrew på den, däremot ska det gå att köra nes på en 6.20 maskin tror jag, dock inget jag testat själv...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Lämnade tillbaka den nya PSP´n och skaffade en beggad på game med förhoppning om att den inte skulle vara uppdaterad..
    Det var 6,20 i den lilla jäkeln!
    Är väl bara att hoppas på att någon snäll hackare fixar detta snart och ge fanken i den nya uppdateringen som psp´n vill ladda ner..

    För jag misstänker att det inte går att nedgradera firmwaren i psp =/

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av DaCapo_x Visa Inlägg
    Lämnade tillbaka den nya PSP´n och skaffade en beggad på game med förhoppning om att den inte skulle vara uppdaterad..
    Det var 6,20 i den lilla jäkeln!
    Är väl bara att hoppas på att någon snäll hackare fixar detta snart och ge fanken i den nya uppdateringen som psp´n vill ladda ner..

    För jag misstänker att det inte går att nedgradera firmwaren i psp =/
    inte på en PSP 300x eller 200x med V3 moderkort...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2010
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Det går fint att köra diverse homebrew inkl. vissa NES/SNES-emulatorer på alla PSP, inkl PSPGo, upp till och med OFW 6.20 (dock inte 6.30 f.n.) med hjälp av HBL.

    Ett bra ställe att börja läsa och ladda ned nödvändiga filer:
    http://wololo.net/wagic/category/hbl/

    HBL är open source för övrigt:
    http://code.google.com/p/valentine-hbl/source/list

    Forum:
    http://advancedpsp.tk/foro_es/viewforum.php?f=39

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Varför länka till andra sidor än källan direkt ?
    http://www.psp-hacks.com

    Alla andra sidor är överflödiga
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2010
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Varför länka till andra sidor än källan direkt ?
    http://www.psp-hacks.com

    Alla andra sidor är överflödiga
    Jag länkade till de sidorna eftersom de ÄR källan/källorna. SVN-repon håller källkoden, de övriga två drivs av de två huvudsakliga upphovs-männen bakom HBL. Sidor som psp-hacks rapporerar ju nyheter, med mer eller mindre korrekt innehåll.

    edit: typo

Liknande diskussioner

  1. hacka psp slim & lite 3004 PB hjälp!!!
    By bawaan7 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2009-11-30, 12:59
  2. Psp 3000 HjÄlp!
    By sneelhest in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-12-24, 18:41
  3. PSP slim-Custom firmware 3.71=ladda ner spel å köra utan problem?
    By infantil in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-12-18, 17:17
  4. PSP bytes mot PSP Slim
    By Pendragon in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-23, 02:48

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •