Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Bara 1/10 spel funkar

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Bara 1/10 spel funkar

    Hej!

    Köpte ett färdigchippat xbox (1.6) av en snubbe för en vecka sedan. Chippet är av märket xenium, vet inte vilken modell dock, och den kör XeniumOS 2.0.1 för tillfället, med bios x2_5035_v16plus. Problemet uppstår när jag ska starta spel från hårddisken, här är några exempel:

    Fatal Frame 2/Project Zero 2 - Man ser företagsnamnen i början, men i huvudmenyn låser sig spelet så man måste starta om boxen.
    Shenmue 2 - Skärmen blinkar till och man kommer tillbaka till dashboard.
    Call of Chtulhu - Skärmen blir svart, ingenting annat händer.
    Jet Set Radio Future - Kan spela några minuter tills man kommer till en del i spelet där en laddskärm kommer upp. Får sedan felmeddelande om att skivan är smutsig och måste rengöras (kör fortfarande från hdd)

    Det enda spelet jag testat och fått igång på hårddisken är Hitman: Blood Money, samt Ninja Gaiden som jag hade liggandes på originalskiva. Har testat XBMC och EvoX 3935. Även provat XeniumOS 2.3.1 (senaste från xbins) och m8_16 bios. Har stängt av IGR överallt där jag hittat det, försökt ändra mellan PAL och NTSC samt kollat att tidsinställningarna är rätt inställda. Har även formaterat hårddisken via EvoX och FTP som det står lite överallt på internet men inte heller det har hjälpt.

    Kör med componentkablar till TV:n om det skulle göra någon skillnad. Ska kolla upp exakt vad det är för chip jag har dessutom.

    EDIT: Klåparen - läs ägaren - innan mig har pajjat en av skruvarna så jag får inte loss dvd:n just nu, ska ta till med lite våld senare. Kollade dock in i sidan på boxet och det ser ut som ett Xenium Ice.

    EDIT2: Problemet löst. Det går tydligen inte - alltid? - att packa upp iso:n på datorn för att sedan FTP:a mappen till xbox:et. Försökte med Qwix et voilà! Nu funkar det prima. Tydligen är det inte svårare än så och här satt jag och tänkte köpa nytt chip...
    Last edited by hastpojken; 2010-07-07 at 22:51.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    92
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av hastpojken Visa Inlägg
    Hej!

    Köpte ett färdigchippat xbox (1.6) av en snubbe för en vecka sedan. Chippet är av märket xenium, vet inte vilken modell dock, och den kör XeniumOS 2.0.1 för tillfället, med bios x2_5035_v16plus. Problemet uppstår när jag ska starta spel från hårddisken, här är några exempel:

    Fatal Frame 2/Project Zero 2 - Man ser företagsnamnen i början, men i huvudmenyn låser sig spelet så man måste starta om boxen.
    Shenmue 2 - Skärmen blinkar till och man kommer tillbaka till dashboard.
    Call of Chtulhu - Skärmen blir svart, ingenting annat händer.
    Jet Set Radio Future - Kan spela några minuter tills man kommer till en del i spelet där en laddskärm kommer upp. Får sedan felmeddelande om att skivan är smutsig och måste rengöras (kör fortfarande från hdd)

    Det enda spelet jag testat och fått igång på hårddisken är Hitman: Blood Money, samt Ninja Gaiden som jag hade liggandes på originalskiva. Har testat XBMC och EvoX 3935. Även provat XeniumOS 2.3.1 (senaste från xbins) och m8_16 bios. Har stängt av IGR överallt där jag hittat det, försökt ändra mellan PAL och NTSC samt kollat att tidsinställningarna är rätt inställda. Har även formaterat hårddisken via EvoX och FTP som det står lite överallt på internet men inte heller det har hjälpt.

    Kör med componentkablar till TV:n om det skulle göra någon skillnad. Ska kolla upp exakt vad det är för chip jag har dessutom.

    EDIT: Klåparen - läs ägaren - innan mig har pajjat en av skruvarna så jag får inte loss dvd:n just nu, ska ta till med lite våld senare. Kollade dock in i sidan på boxet och det ser ut som ett Xenium Ice.

    EDIT2: Problemet löst. Det går tydligen inte - alltid? - att packa upp iso:n på datorn för att sedan FTP:a mappen till xbox:et. Försökte med Qwix et voilà! Nu funkar det prima. Tydligen är det inte svårare än så och här satt jag och tänkte köpa nytt chip...
    gött att det gick till slut!

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Skönt att höra. Xenium är ett av de bästa chippen du kan ha i din box, finns ingen anledning att byta till något annat.

    Bara SmartXX och Xecuter 3 är i samma klass...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. [TUTv1.0]Överför Spar fil mellan Profiler
    By SomethingUnkown in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2010-06-10, 17:36
  2. test
    By PiGGELiN in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-11, 14:52
  3. Xbox 360 Ping 17 Test Disc
    By int21 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 08:41
  4. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-07-04, 10:25
  5. testing
    By EvilBoY in forum Test
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-10, 17:26

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •