Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Filer över 1 GB går ej?

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    0

Filer över 1 GB går ej?

Jag har CFW 5.50 GEN-D3 och försöker lägga in ISO spel som är större än 1GB, men det fungerar inte? Spel under 1GB fungerar utan problem. Jag har provat att köra via kabel och att lägga in direkt på minneskortet. Ingenting fungerar, någon som har något förslag?

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    1. Kika i FAQ o se om du har ett Piratminne eller äkta...
    2. Har du plats för den filen + lite till på minneskortet?

Det är inga problem att lägga 1.8Gb stora filer ens på ett minneskort.
    Jag brukar alltid råda folk som har en PSP som är helt flashad att alltid formatera minneskortet i sin PSP innan de börjar använda dessa och efter varje uppdatering.
    Säkerhetskopiera först alla sparfiler o bilder o annat du vill ha kvar bara
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Se till att minneskortet är formatterat via psp:ns systemmeny. Annars kanske minneskortet är formatterat med något sunkigt filsystem t.ex. FAT istället för FAT32...

Glöm inte att kopiera över alla filer på minneskortet till t.ex. datorn innan du försöker formattera det igen bara (n00b disclaimer...)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    0
    Tack för svaren.
    Jag har formaterat om minneskortet som inte är ett piratkort i PSPn systemmeny. Jag har tillräckligt med plats på minneskortet.

Förut har det fungerat att lägga in de spel jag försöker med, men nu fungerar det inte. Ett spel över 1GB har fungerat men inte dem andra "stora" spelen. Har prövat många under 1GB och det har inte varit några problem.
    Fler förslag?

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Prova ett annat minneskort, prova stäng av ( Speed upp memory ) i Recovery menyn.
    Det låter helt otroligt konstigt faktiskt.

Och gör en säker enhetsborttagning o vänta en minut efter datorn säger att du kan mata ut enheten.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner