Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Title updates försvinner mystiskt på en JTAG maskin.

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    14

    Title updates försvinner mystiskt på en JTAG maskin.

    Hej!

    Har nyligen köpt en jtaggad 360 jasper här på psxcare och är mycket nöjd.

    Dock har jag ett konstigt problem:

    Har tankat ner ett pack med ett par hundra title updates, som jag drar in i cache mappen på hårddisken. Det funkar bra först, spelen blir uppdaterade och kommer åt nytt material som inte går utan patchen. Men sen rätt vad det är (efter några timmars användande av xboxen) så har alla utom cirka 30 uppdateringar försvunnit.

    När jag kollar i cache mappen finns inte längre flera hundra filer där, utan bara c:a 30st. Så jag FTPar in dom igen och så funkar allt igen, ett tag (tills dom bestämmer sig för att gå upp i rök igen). Men varför försvinner dom? Jag har inte gjort något med xboxen som borde ta bort dom. Har fått lägga tillbaks dom 4 gånger nu, det börjar bli lite jobbigt.

    har även googlat på detta (title updates vanishing/disappearing/getting deleted) utan framgång

    Tack på förhand.
    Last edited by anden1; 2010-07-07 at 03:28.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Är maskinen en Arcade (inbyggt minne) eller är det en annan? behöver du verkligen alla 100? lägg bara in den senaste av dom du egentligen behöver...
    Last edited by Swizzy; 2010-07-07 at 06:26.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    14
    Det är en Jasper BB 512MB arcade med 60GB original microsoft disk som jag lagrar game saves, DLC, title updates och arcade spel på. Lagrar såklart inget på onboard minnet då det blir korrupt.

    Jag har ju fått ner alla title updates som ett pack.
    Skulle gärna lägga in dom jag behöver men dom har ju så kryptiska namn så det är ju lite svårt att veta vilken som e vilken. Därför lägger jag in alla, och det tar ju inte upp mer än en dryg GB ändå.

    Har hört att cache mappen har en 2GB gräns, sen börjar xboxen rensa bland inaktiva updates när den ska hämta en ny från live. Något som min maskin inte borde göra eftersom jag aldrig kommer att koppla upp den mot live.

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Lerum
    Inlägg
    230
    Respekt
    20
    ladda ner xm360 så kan du göra en backup på din cache, då skapas en cache 2 mapp där alla titleupdates lägger sig.
    så innan du startar ett spel där du vet att titleupdaten försvinner ifrån så går du bara in i xm360 å trycker på "restore" då kopieras cache 2 mappens innehåll till cache mappen.
    *PS3 slim 120- CFW 3,55
    *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
    *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
    *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
    *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
    *Xbox 360 slim original so far
    *Pstwo original x)
    *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

    Har satt i allt själv

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av matte.90 Visa Inlägg
    ladda ner xm360 så kan du göra en backup på din cache, då skapas en cache 2 mapp där alla titleupdates lägger sig.
    så innan du startar ett spel där du vet att titleupdaten försvinner ifrån så går du bara in i xm360 å trycker på "restore" då kopieras cache 2 mappens innehåll till cache mappen.
    Med xm360 kan man även kopiera dom titleupdates man vill ha bara och radera resten (den identifierar dom)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    14
    tackar för tipsen!
    körde xm360 och satt å radera uppdateringar jag inte ville ha (hade 698st förut, nu är det 439) i en dryg timma *phew*
    segt var det, men hoppas det var värt det :P

    sen tog jag en backup på alltihop

    hoppas backupen håller sig kvar för jag orkar inte sitta å rensa igen :P

    men är ändå nyfiken på om någon vet varför xboxen tar bort dom?
    gör era maskiner också så?

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Jag har inte haft så många title updates på min, så jag kan inte ge dig ett bra svar :/
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    14
    ok. men tack ändå

Liknande diskussioner

  1. JTAG XBR ger E79 error
    By TTBob in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 64
    Senaste inlägg: 2011-09-08, 08:39
  2. Jtag?
    By JWhale in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2010-02-18, 17:25
  3. Frågor angående Jtag
    By satcrow in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2010-02-06, 19:26
  4. Frågor angående Jtag
    By satcrow in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2010-01-23, 01:23
  5. Street Fighter IV
    By int21 in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2009-03-29, 07:45

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •