Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Konstigt ljud från spelaren

Konstigt ljud från spelaren

Hej jag har ett Wii med några år på nacken, inte säker på när jag köpte den dock, men det var nog ett år efter release eller så. Den har gått igenom ett Wiikey 1 chip som jag fick installerat gud vet vart någonstans, som ialla fall gick sönder förra sommaren, då jag lämnade in den till PSXCare och uppgraderade till Wiikey 2 istället. Sen så med ett nyköpt Xbox 360 så rörde jag mitt ny chippade Wii inte så mycket mer, testade inte änns om alla minna gamla backups fungerade på det nya chippet. Så nu nästan ett år senare så plockade jag fram den i och med att lite nya intressanta spel släppts.

Så då bara för att testa och se om det var några gamla backups i min samling som behövde förnyas så märkte jag att en utav minna backups fick mitt Wii's spelare att göra det underligaste ljudet. Det lät inte bra ialla fall, ett sorts "bzzzzz" ljud, men den spelade backupen helt perfekt (inge read errors eller så). Så jag brände om den på en Verbatim -R skiva istället (har märkt att Verbatim fungerar bäst för backups på flera plattformar) och det fick det att sluta låta om spelaren (för den lät inte på några andra backups jag hade). Så sist så provade jag några original spel jag hade, och till min fasa så upptäckte jag att alla minna original spel får spelaren att ge ifrån sig ett "bzzz" ljud. Från Zelda TP till Wii Sports.

Det verkar inte som om den spelar upp dem här spelen sämre än normalt förväntat, eller som om den har några problem med dem. Utan det är bara det här "bzzz" ljudet, som är ganska högt och låter bara fel på en sån nivå att man inte kan ignorera det (fel på det sättet att man blir rädd att något är trasigt). Men nya backups spelar den upp perfekt och låter inte mer än vad är normalt. Detta måste vara relativt nytt för så här lät den inte strax efter att jag hade chippat den hos PSXCare med Wiikey 2.

Är detta något allvarligt, eller är det bara normalt slit som man får leva med? För om den gjorde det här ljudet på alla spel, då är det ganska uppenbart att det nog behövs en ny spelare. Men att den bara gör det här ljudet på nån enstaka backup och sedan alla original, verkar riktigt mysko.

Tack för hjälpen i förhand, och ursäkta att det blev så långdraget.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Skulle du möjligtvis kunna spela in ljudet med en mobil telefon eller liknande och ladda upp någonstans så att man kan höra hur det låter?
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Jag lyckades spela in ljudet genom att ta mikrofonen på mitt Fatality Gaming Headset och trycka upp den emot toppen utav Wii:et, precis ovanför spelaren. Spelade in det med hjälp utav "Sound Recorder" i Windows 7, resultatet blev inge vidare, men det är det bästa jag kan göra.

Om man har ganska hög volym så kan man höra ljudet rätt så väl, det kvävs ganska mycket tack vare inspelningsmetoden. Så när du lyssnar på det föreställ dig att det är högre och vassare.

La upp det på en bra upload sida där du kan ladda ner det som .wma http://solidfiles.com/d/5c39/

Och som sagt, den låter bara så här när jag spelar original spel och nån enstaka dålig backup.

Säg till om det är så att du vill att jag ska spela in hur det låter normalt, som jämförelse.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Helt solklart inte normalt, svårt att avgöra vad det kan vara för något som orsakar det dock...

Lättaste lösningen skulle jag tippa på är att byta hela DVD enheten...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

1. Guide: Nergradera från 3.4 till 3.2
    By joabor in forum Nintendo WII - Klistrade trådar och guider
    Senaste inlägg: 2009-10-21, 10:46
  2. 3 olika sigill från M$
    By Arasul in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-01-17, 00:17
  3. Problem med ljud
    By Benno123 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-11-19, 19:27
  4. Samsung från er?