Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: psp stängs / batteriet slutar funka

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2010
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    psp stängs / batteriet slutar funka

    har efter en olycka skadat mitt psp slim 2000 så att batteriet slutar funka ibland under en tid och om jag har i laddaren så får den ofta inte kontakt. den stängs även av av sig själv. vet ni vilken del som är sönder och har ni denna del ? undrar även om ni har batteri luckor till psp slim i silver?

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Vi har nog bara någon svart eller vit lucka kvar på lager, det du kan prova med är att knacka ut batteri o köra enbart med AC, fungerar det bra prova en väns batteri, funkar det bra köp nytt batteri

    Trötta battericeller slutar ladda efter några sekunder eller håller inte laddning länge. Se det som en förbrukningsvara som med rätt skötsel håller max 1-2 år.

    Ladda alltid ett nytt batter i minst 16 timmar.
    Låt aldrig Li-ION celler ladda ur helt, ladda hellre medans de har ström kvar.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2010
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    har kört med bara ac, men det dör väldigt lätt så fort jag vrider på det, och batteriet är full laddat och anledningen till att jag har ac i samtidigt är för att det inte ska dö när batteriet inte vill funka.
    Last edited by Nisselox; 2010-07-13 at 22:29.

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Porva ta ut batteriet o kör bara på Ac, stängs den av då ?
    Isf kan det vara fel på maskinen eller AC adaptern. har du tur är det bara kabeln som glappar.

    Fastän ett batteri visar 100% laddning betyder det inte att det är ett fräscht batteri.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2010
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    aa det händer ibland att den stängs av även då. jag misstänker att det är maskin eftersom detta började hända efter olyckan.

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Vad för olycka ?
    Tappskada, Vattenskada eller en kombination av båda ?

    Vid tappskador kan det uppstå microsprickor på kretskort som kan ställa till gissel.
    Vätskeskadade apparater kan bete sig hur dumt som helst.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2010
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    mhm en vätskeskada kan man väl säga... råkade ha det vid sängen, och var magsjuk... kom inte så mycket på det och det var vid on/off knappen det var typ, gjorde rent det snabbt men det blev endå någon skada ...

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Nisselox Visa Inlägg
    mhm en vätskeskada kan man väl säga... råkade ha det vid sängen, och var magsjuk... kom inte så mycket på det och det var vid on/off knappen det var typ, gjorde rent det snabbt men det blev endå någon skada ...
    Tråkigt tråkigt, hoppas du mår bättre nu
    Har man tur räcker det med att byta powerboarden som on/off knappen sitter på, du kan även själv försöka rengöra den genom att öppna upp din psp själv med en philipsskruvmejsel.

    lämnar du in den till oss tar vi 350 kr i serviceavgift + reservdelskostnad men minimum 350 kr.
    Säg gärna till att någon råkat kräkts på den så kan den teknikern som skrivar isär den förbereda med plasthandskar o plastskydd

    Alltid mycket trevligare att ta ställning ang en service om man vet om djur har pinkat på saker eller om saker trillat ned i toalettskålar som inte spolats innan man går in i maskiner än att sitta där efteråt *skratt*

    Fukt som fukt, det kan ställa till rejäla problem iaf.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2010
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    haha jaa det gör jag ^^ okej men vad kan powerboarden kosta då ?
    var ett bra tag sen det hände så det bör inte vara någon större fara för teknikern ^^
    ska kolla om jag har någon skruv mejsel som passar så kan jag försöker rensa lite själv :P

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Nisselox Visa Inlägg
    haha jaa det gör jag ^^ okej men vad kan powerboarden kosta då ?
    var ett bra tag sen det hände så det bör inte vara någon större fara för teknikern ^^
    ska kolla om jag har någon skruv mejsel som passar så kan jag försöker rensa lite själv :P
    200 kr kostar den om man köper den löst själv:http://www.psxcare.com/product.php?xProd=689&xSec=101

    Vi tar 350 kr extra för att montera på den om du inte kan själv
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. PSP problem (vill ej starta)
    By ohha in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-06-29, 17:41
  2. Ny köpt Psp vill inte installera 3.90 custom.
    By Downp in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 18
    Senaste inlägg: 2008-04-30, 00:05
  3. PSP bytes mot PSP Slim
    By Pendragon in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-23, 02:48
  4. Kan garantin funka om man har brickat en PSP???
    By Bajen13 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2007-08-03, 16:07

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •