Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Hjälp SMG2

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19

    Hjälp SMG2

    Hej.

    Har försökt att få igång SMG2 på mitt wii men får de inte att fungera, kommer upp att jag skall uppdatera och jag gör det men efter en liten stund kommer de upp att det misslyckades. Vet inte vad som är fel.

    Senast jag chippa mitt wii var när New super mario kom och har inte gjort någonting sen dess.
    Tror jag har Wiikey2 uppdaterat när NSM kom.
    Hoppas kunna få lite hjälp!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Vad kör du för version av SMG2? är den "scrubbed"?? om du bara kör PAL spel och inte planerar softmodda din wii kan du uppdatera genom internet... (OBS: skulle du vilja softmodda är det mycket svårare när du har 4.3, uppdateringen som är på skivan är 4.2)

    Om det är en "scrubbed" release är det där problemet ligger, man tar bort uppdateringen (och lite annat)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    är inte scrubb versionen jag har utan local versionen tror jag.
    vill du förklara för mig hur jag kan göra för att spela spelet eller länka till någonstans jag kan läsa det? ska vara enkelt förklarat.
    Finns de någon risk att ens andra spel inte fungerar när man updaterar?
    Spelet jag har är utbrännt på TDK skiva men de borde väl inte spela roll i detta läget?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av reddie Visa Inlägg
    är inte scrubb versionen jag har utan local versionen tror jag.
    vill du förklara för mig hur jag kan göra för att spela spelet eller länka till någonstans jag kan läsa det? ska vara enkelt förklarat.
    Finns de någon risk att ens andra spel inte fungerar när man updaterar?
    Spelet jag har är utbrännt på TDK skiva men de borde väl inte spela roll i detta läget?
    Hur du gör för att spela spelet är väl något du får lära dig själv, men hur du får igång spelet; uppdatera... om du inte får det att fungera som backup; köp det original! (det har jag gjort, kostar inte mer än 500:- ungefär)

    Uppdaterar du spelet kommer spel från PAL regionen fortfarande fungera, men NTSC spel kommer inte fungera (om du inte kör softmodd)

    TDK skivor kan ställa till det ja, men borde om det fungerat bra tidigare även fungera nu, du rekomenderas dock köra Verbatim skivor... felet du har just nu kan mycket väl bero på dålig bränning (dåliga skivor/brännare/program)
    Last edited by Swizzy; 2010-07-14 at 06:27.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    May 2010
    Inlägg
    37
    Respekt
    14
    Sätt på block disc updates och block online updates i priiloader, om du har det. Ett tips: Uppdatera aldrig. Finns inga fördelar med System menu version 4.2 och högre. Även om du har chip.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Gfer Visa Inlägg
    Sätt på block disc updates och block online updates i priiloader, om du har det. Ett tips: Uppdatera aldrig. Finns inga fördelar med System menu version 4.2 och högre. Även om du har chip.
    då måste man istället installera IOS:arna själv... nyare spel kräver vissa IOS:ar som inte finns i äldre system menu versioner...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    May 2010
    Inlägg
    37
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    då måste man istället installera IOS:arna själv... nyare spel kräver vissa IOS:ar som inte finns i äldre system menu versioner...
    Hellre det än att HBC avinstalleras :P Oftast rör det sig väl om 1-2 IOS per spel högst, bättre att köra wad manager eller liknande och göra det själv.

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Gfer Visa Inlägg
    Hellre det än att HBC avinstalleras :P Oftast rör det sig väl om 1-2 IOS per spel högst, bättre att köra wad manager eller liknande och göra det själv.
    eller så kör man waninkoko's 4.3 updater [ http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=38699 ] då ligger allt kvar samtidigt som du får allt du behöver fram till 4.3...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    May 2010
    Inlägg
    37
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    eller så kör man waninkoko's 4.3 updater [ http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=38699 ] då ligger allt kvar samtidigt som du får allt du behöver fram till 4.3...
    "...eller liknande" :P Precis.

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    jo precis, eller liknande... för tillfället är det den man ska köra om man vill ha 4.3
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. En idiot behöver hjälp med att flasha!
    By manghole in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 39
    Senaste inlägg: 2009-03-29, 19:02
  2. Hjälp
    By Zarcon70 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-22, 14:48
  3. Xbox Duo X2 HjÄlp
    By JohnnyF in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-12, 23:03
  4. Hjälp, jag behöver verkligen hjälp med det här :(
    By ylvaly in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-12, 11:09
  5. hjælp med streeming
    By pepper75 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-24, 02:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •