Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Angående xbox SUPER ELITE!

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2010
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Cool Angående xbox SUPER ELITE!

    Tjena alla lanare!
    Har en snabb fråga, å den är väl kanske mer ägnad till admins/personal.
    Undrar om ni har någon info/vetskap om flashning till den nya boxen, eller har ni inte en aning? Vill givetvis ha den nya boxen men väntar nog ett tag tills en flashning kommer ut, då jag sitter på en 225+ brända spel å inget orginal alls.
    Men vore kul å veta om det finns någon info om detta eller liknande tankar, åsikter osv. Ursäkta mitt virriga inlägg, har nog solsting haha

    Hare gott!

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Om du nu menar den nya slim versionen av Xbox 360 så är den inte knäckt så att den går att flasha. Om du istället menar den gamla boxen fast med 250 GB hårddisken i, så sitter det en LiteOn 93850c DVD i den och den har gått att flasha i ca ett halv år.

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Lajnzor Visa Inlägg
    Tjena alla lanare!
    Har en snabb fråga, å den är väl kanske mer ägnad till admins/personal.
    Undrar om ni har någon info/vetskap om flashning till den nya boxen, eller har ni inte en aning? Vill givetvis ha den nya boxen men väntar nog ett tag tills en flashning kommer ut, då jag sitter på en 225+ brända spel å inget orginal alls.
    Men vore kul å veta om det finns någon info om detta eller liknande tankar, åsikter osv. Ursäkta mitt virriga inlägg, har nog solsting haha

    Hare gott!
    Super elite går att flasha, inga problem... men nya slim går inte att flasha ännu (den som släpps i europa nu på fredag) Team THX arbetar med det just nu... (dom bakom iXtreme/Jungleflasher)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2010
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Aaaaha! jag missförstod namnet på den nya boxen. menar ofc den slimmade som kommer nu på fredag! Ni ser ju, hade nog solsting, helt kokt i skallen igår :O aah okey, så dom jobbar på det? vore najs om det gick fort, den är ju så sjukt snygg hihi.

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Lajnzor Visa Inlägg
    Aaaaha! jag missförstod namnet på den nya boxen. menar ofc den slimmade som kommer nu på fredag! Ni ser ju, hade nog solsting, helt kokt i skallen igår :O aah okey, så dom jobbar på det? vore najs om det gick fort, den är ju så sjukt snygg hihi.
    Alla tjocka 360 i dagsläge Ja
    Sista serien 360 FAT med 250 gb diskar kallades för just Super Elite
    Det började med en Svart Elite 360 med 250Gb disk, sen kom Modern Warfare 2 Eliten med 250Gb disk o nu senast Final Fantasy Premium med 250Gb disk, o det enda som är speciellt med någon av maskinerna är MW2 maskinen som har ett customskal som är grått med militärinsignia men FF13 maskinen har bara en klisterlapp på disken där det står just Ff13 på o inget annat...



    Slim håller gubbarna på o jobbar på men i dagsläge så är den omoddbar, en bra Livemaskin o köra originalspel på mao
    Sist det kom ut en ny drive tog det 6.månader sen kunde man byta läsare då man fick ut nycklarna o det var ju den omoddbara Lite-on lädaren
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    81
    Respekt
    16
    Är det samma anslutningar och storlek på den nya driven?
    Tänkte ifall dom lyckas få ut nyckeln ur den men inte kan skriva till flashet, så gåre att stoppa in en äldre drive :P

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av erklan Visa Inlägg
    Är det samma anslutningar och storlek på den nya driven?
    Tänkte ifall dom lyckas få ut nyckeln ur den men inte kan skriva till flashet, så gåre att stoppa in en äldre drive :P
    du menar på slim? nya med den är egentligen nytt case så vitt jag kunnat se änsålänge, numera behöver du bara köra in en hårddisk i rätt storlek rakt in, som på PS3:an dock har jag inte provat att koppla den till datorn ännu...

    *edit*

    Sorry, trodde du tänkte på hårddisken, läste inte ordentligt :$

    Den nya driven i dom är helt annorlunda form på, dom ser ut lite som Xbox 1:ans drive ungefär... det vill säga, du kan inte använda äldre drives i dom nya...
    Last edited by Swizzy; 2010-07-17 at 10:24.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Xbox 1 på Xbox 360
    By Swizzy in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 39
    Senaste inlägg: 2011-10-20, 21:23
  2. .img .iso .mkv på Original Xbox 360 Elite
    By Frisky1337 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-23, 10:51
  3. Full Fall 2007 Update Details Revealed: DivX Confirmed
    By s-p-d in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 53
    Senaste inlägg: 2008-01-14, 10:37
  4. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  5. Importera Xbox 360 Elite
    By Wiii in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-09-15, 14:54

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •