Visar resultat 1 till 18 av 18

Diskussion: Uppdatera från 3.1e-4.2e

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Uppdatera från 3.1e-4.2e

    hejsan
    jag bara undrar hur jag skall göra
    har ett helt orginal 3.1e och tänkte softmodda det och har läst lite att 4.2e skall vara en bra ide att ha hur skall jag göra softmodda först och sen uppdatera eller uppdatera först?
    om det senare hur skall jag få in 4.2e för om man uppdaterar via nätet så får man ju en senare version?

    hoppas på svar mvh henrik

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av henrikz77 Visa Inlägg
    hejsan
    jag bara undrar hur jag skall göra
    har ett helt orginal 3.1e och tänkte softmodda det och har läst lite att 4.2e skall vara en bra ide att ha hur skall jag göra softmodda först och sen uppdatera eller uppdatera först?
    om det senare hur skall jag få in 4.2e för om man uppdaterar via nätet så får man ju en senare version?

    hoppas på svar mvh henrik
    Hej Henrik.

    Med uppdateringar så försvinner softmoddningar så Uppdatera maskinen först till 4.2e o softmodda sedan.

    Kan du köra brända spel kan du få tag på ett spel med 4.2e uppdateringen på o uppdatera o om du ännu inte kan uppdatera via backupper så får du köpa ett originalspel.
    Mario Galaxy 2 som vi införskaffat original när vi hacklar kunders wiis har just 4.2e på sig

    Har man en tidigare softmoddning kan det vara värt o återställa konsolen innan man uppgraderar mjukvaran för att minska en risk för brickning.

    Känner du dig för rudis o inte orkar följa informationen vi har i vårt forum eller via Google tar vi blygsamma 595 kr för ett 2Gb SD kort med alla filer på samt en backup av din nand och programpaketsinstallationen.
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1029&xSec=86

    Uppdaterar man via nätet får man 4.3E och den har jag hört är jobbig o trolla med, den tekniker som gör sånt kommer åter på måndag efter en liten semester. Han brukar dock upskatta att maskinerna max har 4.2 innan han trollar med dem
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    236
    Respekt
    14
    Bättre att bara uppdatera till 4.1E (alt 3.2E) eftersom då behåller du Boot2 ver 2 med 4.2E får du Boot2 ver 4.
    Varför du vill ha Boot2v2, jo då kan du lägga in BootMii som/i Boot2 som ger dej det klart bästa bricknings skyddet. Med Boot2v4 så kan du bara installera BootMii som IOS som ger ett helt klart sämre skydd.
    Med BootMii kan du:
    ta backup på hela Wii NAND minnet
    återställa hela NAND minnet
    Starta valfritt program i form av *.DOL
    Starta HomeBrew Channel (HBC)

    Tillsammans med programmet PriiLoader så har man ett super skydd mot brickningar och uppdateringar (Disc och online)

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av riger Visa Inlägg
    Bättre att bara uppdatera till 4.1E (alt 3.2E) eftersom då behåller du Boot2 ver 2 med 4.2E får du Boot2 ver 4.
    Varför du vill ha Boot2v2, jo då kan du lägga in BootMii som/i Boot2 som ger dej det klart bästa bricknings skyddet. Med Boot2v4 så kan du bara installera BootMii som IOS som ger ett helt klart sämre skydd.
    Med BootMii kan du:
    ta backup på hela Wii NAND minnet
    återställa hela NAND minnet
    Starta valfritt program i form av *.DOL
    Starta HomeBrew Channel (HBC)

    Tillsammans med programmet PriiLoader så har man ett super skydd mot brickningar och uppdateringar (Disc och online)
    Bootmii kan du även installera som boot2 även om du har uppdaterat till 4.2, det har jag provat... gjorde det senast i helgen, då uppdaterade jag med Super Mario Galaxy 2...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    236
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Bootmii kan du även installera som boot2 även om du har uppdaterat till 4.2, det har jag provat... gjorde det senast i helgen, då uppdaterade jag med Super Mario Galaxy 2...
    Jo, men det är nog för att den Wii enheten inte är ny och då funkar det eftersom det är ett "konstruktionsfel" i det chippet.
    3.2E, Wiikey1 1.99, SD:1gb/HD:320gb, BootMii@Boot2, HBC 1.1.2, PriiLoader 0.8beta4, cIOSx r21 d2x-v10beta53, CFG USB Loader Mod v70r65, WiiMC 1.3.4

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    men om man redan har något under 4.0 på konsollen från inköp spelar det ingen roll, då är det ju en gammal konsoll
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    236
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    men om man redan har något under 4.0 på konsollen från inköp spelar det ingen roll, då är det ju en gammal konsoll
    haha... du har rätt. Hade glömt vad tråden handlade om och vad han hade idag....

    Förvisso brukar jag rekommendera 3.2 eller 4.1.....
    3.2E, Wiikey1 1.99, SD:1gb/HD:320gb, BootMii@Boot2, HBC 1.1.2, PriiLoader 0.8beta4, cIOSx r21 d2x-v10beta53, CFG USB Loader Mod v70r65, WiiMC 1.3.4

  8. #8
    Registrerade
    May 2010
    Inlägg
    37
    Respekt
    14
    Om man nu måste uppdatera, uppdatera till högst 4.1. 4.2 och senare har åtgärder för att blockera homebrew och liknande.

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    en följdfråga vilket orginal spel behöver jag köpa för att få 4.1?

  10. #10
    Registrerade
    May 2010
    Inlägg
    37
    Respekt
    14
    Jag hade softmoddat från 3.1. Är ju superenkelt där. Bara lägga hackmii installern på sd kortet och gå till sd-menyn på wiit om jag kommer ihåg rätt. Installera cIOS och wad manager. Trucha buggen kan finnas på IOS36 versionen som finns på 3.1, kommer inte ihåg. Om den inte finns så får man köra trucha bug restorer för att kunna installera cIOS. Sedan installera de IOS som saknas och de som behövs för system menu 4.1. Sen installera 4.1.
    Last edited by Gfer; 2010-07-15 at 23:33.

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av henrikz77 Visa Inlägg
    en följdfråga vilket orginal spel behöver jag köpa för att få 4.1?
    New Super Mario Bro's innehåller 4.1
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    91
    Respekt
    19
    Sitter och förbereder mig inför min första softmod.
    Menar ni fortfarande att jag ska behålla 4.1, eller ska jag uppdatera till 4.2?
    Konsolen levererades med 4.1, och är alltså aldrig uppdaterad.

    Tänkte följa dessa:
    http://gbatemp.net/t171901-modify-any-wii-4-3-below
    http://sites.google.com/site/complet...ide/the-basics

    Jag vill göra en Nand-backup, men kan inte installera BootMii på boot2 om jag förstår allt rätt.
    Något att tänka på med ovanstående guider? Andra tips?

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    236
    Respekt
    14
    Ligg kvar på 4.1!
    Japp, kom den med 4.1 så går det bara att lägga BootMii på IOS

    de guiderna funkar.
    Annars finns dessa oxå:
    guide på **************
    guide på wiihacks.com
    3.2E, Wiikey1 1.99, SD:1gb/HD:320gb, BootMii@Boot2, HBC 1.1.2, PriiLoader 0.8beta4, cIOSx r21 d2x-v10beta53, CFG USB Loader Mod v70r65, WiiMC 1.3.4

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av whad Visa Inlägg
    Jag vill göra en Nand-backup, men kan inte installera BootMii på boot2 om jag förstår allt rätt.
    Något att tänka på med ovanstående guider? Andra tips?
    Du kan installera bootmii som IOS och göra nandbackup så istället, det är inte lika "lätt" att återställa nanden om det skulle vara så att du brickar konsollen så pass att du inte kan starta konsollen, kan du starta konsollen och gå in i HBC så kan du återställa den vägen på samma sätt som du gör med BootMii som boot2...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    91
    Respekt
    19
    Vad är det jag förlorar på att INTE uppdatera till 4.2?
    Ställer det till problem med nyare spel?
    Varför vill guiderna att jag ska lägga in 4.2 och inte ni?

    Varför ska jag inte uppdatera om jag ändå inte kan installera BootMii på boot2?

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Fråga mig inte varför riger inte tycker du ska uppdatera, personligen tycker jag det inte spelar någon större roll... dock kanske det är bättre att uppdatera då du med en uppdatering även får med nyare versioner av IOS'arna som finns i maskinen, dock bör du inte softmodda den innan en sådan update (om du kör officiell update) och du ska INTE uppdatera via nätet, uppdaterar du via nätet får du 4.3 och då fungerar inte Bannerbomb...

    Det ska inte spela någon roll vilken System menu version du har, spelen bryr sig egentligen bara om dom olika IOS'arna...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    91
    Respekt
    19
    När jag ska starta BootMii blir skärmen svart och inget händer.
    Har läst att det kan bero på SD-kortet, men jag har nu testat två olika kort och har även testat starta utan.

    Ska BootMii inte starta utan SD-kort?
    Eller vad är felet?

    Jag är nere på NAND-backupen på http://gbatemp.net/t171901-modify-any-wii-4-3-below.
    Det står att jag ska installera Homebrew Channel & Bootmii både från up42x.zip och 42/43mod.zip, men det är väl samma version i båda filerna?

    Edit:
    "Advance to the Modify 4.2/4.3 section to REINSTALL the Homebrew Channel so it can run under the correct IOS."
    Sorry, jag försöker igen.
    Last edited by whad; 2010-09-19 at 16:39.

  18. #18
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    236
    Respekt
    14
    BootMii startar INTE utan SD kortet, du måste ha katalogen bootmii med filerna.

    Kör du BannerBomb hacket så är det olika filer för 3.2-4.1 och 4.2, se till att du har rätt.
    3.2E, Wiikey1 1.99, SD:1gb/HD:320gb, BootMii@Boot2, HBC 1.1.2, PriiLoader 0.8beta4, cIOSx r21 d2x-v10beta53, CFG USB Loader Mod v70r65, WiiMC 1.3.4

Liknande diskussioner

  1. Nintendo wii konsoll från USA
    By hejpådig in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2010-03-30, 15:29
  2. Spela backup av GC på wii från SD/USB?
    By tomtebloss in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2010-01-17, 20:20
  3. Streama från Xboxen
    By Blappe in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2009-12-29, 20:44
  4. Köpta PSN spel på PSP (M33-4.01) från PS3 ?
    By cid228 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2009-06-19, 14:45
  5. Bannad från live, går det ändå att uppdatera?
    By ante. in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-10-22, 20:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •