Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: media streaming

Registrerade
    Jan 2007
    Från
    kiruna
    Respekt
    18

media streaming

hej!

mina SD - format filmer i ps3 media server hackar som tusan när jag kör trådlöst men med sladd så funkar de bra men inte perfekt, hur kommer de sig? har läst här att ni streamar 720p filmer utan problem :/

med sladd maxar bitrate ~10mbps utan sladd är det ~20

spec:
    windows 7 64bit
    intel core 2 duo e8600 3.33ghz
    4gb ocz titanium 800mhz
    nvidia 8800gt 512mb

nätverk:
    BBB 100mbit
    Belkin N+ (router) (täckningen är 90 - 100%)

kan tilläga att jag har provat tversity free och pro utan några resultat

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Trådlöst är det ett känt problem, PS3:ans trådlösa är värdelöst... det trådade däremot ska inte vara några större problem, kolla på datorn hur mycket minne och sådär som används... och se till att du inte har ngn torrent klient eller motsvarande igång, detta tar upp ganska mycket bandbredd

din internet anslutning är i det här fallet helt ointressant, då du inte går ut eller in på nätet när du streamar lokalt... det intressanta är vad du har för nätverks grejer... tycker dock att PS3:an borde klara upp till 100mbit/s lokalt... det gör ju 360'n!
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jan 2007
    Från
    kiruna
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    din internet anslutning är i det här fallet helt ointressant, då du inte går ut eller in på nätet när du streamar lokalt... det intressanta är vad du har för nätverks grejer... tycker dock att PS3:an borde klara upp till 100mbit/s lokalt... det gör ju 360'n!
    vad menar du med internet grejer? sladdarna är belkin cat 6 snagless 2x 15m. Datorn närverks kort heter NETGEAR FA311v2 PCI Adapter

kan det ha något med inställningarna i ps3 media server? får inte TVersity och spela upp ISO-DVD

Last edited by swifter; 2010-07-19 at 16:09.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av swifter Visa Inlägg
    vad menar du med internet grejer? sladdarna är belkin cat 6 snagless 2x 15m. Datorn närverks kort heter NETGEAR FA311v2 PCI Adapter

kan det ha något med inställningarna i ps3 media server? får inte TVersity och spela upp ISO-DVD
    Nätverks grejer = kablar, Switchar, Routrar, längd på kablarna, kort i datorn etc. sådant som kan påverka nätverkshastigheten...

jag har ingen PS3:a själv, men vet lite grann om den ändå, kan vara något med programmet ja... någon som har en PS3:a som har bättre koll på det där kanske kan hjälpa dig lite mer
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jan 2007
    Från
    kiruna
    Respekt
    18
    okej :/ men tack ändå, får se om jag hittar någon som kan hjälpa till

Liknande diskussioner

1. Media center.
    By Shadow-child in forum Fritt Forum
    Senaste inlägg: 2010-01-19, 12:29