Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: behövs RGB sladd??

Registrerade
    Jun 2002
    Från
    halmstad
    Respekt
    0

Post behövs RGB sladd??

jag ska chippa mitt ps2 med messhia och undrar om man behöver RGB kabel för att spela brännda spel? jag har hört att bilden flyttar sig med RGB kabel,kan man ställa in det eller?
    och behöver man RGB kabel till alla brännda spel eller bara importerade kanske?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

<a href="http://www.psxcare.com/support/forum/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=30;t=000003" target="_blank">http://www.psxcare.com/support/forum/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=30;t=000003</a>
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jun 2002
    Från
    halmstad
    Respekt
    0

Tack för svaret, om jag förstod rätt så behöver man bara RGB kabel till NTSC spel inte vanliga ps2 backuper eller?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Exakt. Men du får MYCKET bättre bild med ALLA spel om du använder RGB.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jun 2002
    Från
    norrland
    Respekt
    0

Det här är ett problem som bland annat jag har. Har dvd, ps2 och xbox som jag alla vill köra med rgb (och även en gamecube snart). Är det nån som sett nån scart switch med fjärkontrollslösning ?? väldigt intreserad (tips till produkt hansi). Självklart ska den vara rgb kompatibel, och på nått sätt kan det kännas fel när man har en lite dyrare dvd (14k), 36" bildrörstv, och guldpläterad extra skärmad (bla bla bla sterobutiksförsäljar) scart sladd. Sen ska man köra allt genom en rgb switch för 29.99 på galne gunnar, känns lite fel måste jag säga. Har iofs 3 rgb in på tvn jag har nu, men när panasonic Q'n kommer saknas det en och måste då köpa en switch. Så antingen en fjärrisswitch eller en lite mer "kvalitetsswitch" är intresant..
    Inget ont om den ni saluför här med jag hoppas ni förstår vad jag menar..

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Switchen vi säljer "känns" iallafall som om den har bättre kvalitet än claes olssons variant.

Tillverkaren skall även ha en som går att styra med fjärr, kan försöka få hem en sådan.

Nu hittar jag inte info om just den enheten, men en sökning på google ledde mig till denna sida:

<a href="http://www.threedoubleyou.com/quattroscart.htm" target="_blank">http://www.threedoubleyou.com/quattroscart.htm</a>

Registrerade
    Feb 2002
    Från
    Malmö, Skåne, Sverige
    Respekt
    0

Jag har en DVD, Video o PS2 kopplad till min tv o DVD är kopplad till RGB och de andra är kopplade till de två andra scartingångarna. Min tv klarar ntsc uppspelning så jag behöver inte rgb för att spela importerade spel. Men vill ha ändå ha bättre kvalitet på bilden. Blir det mycket bättre med s-vhs kabel? inte bättre än rgb men mycket bättre än standard kabeln? Jag kunde inte hitta en sådan kabel på er sida. Eller jag kan köpa rgb kabeln och köra s-vhs på den?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Jag rekommenderar S-videokabel i ditt fall. Vi har f.n. slut på kablar, och då ******** just nu har "vissa" problem så måste vi styra över alla våra beställningar till någon annan leverantör...så det tar väl några veckor innan vi har dom inne igen.

Registrerade
    Feb 2002
    Från
    Malmö, Skåne, Sverige
    Respekt
    0

men då måste jag plugga in den i fronten på TVn, tycker det ser fult ut plus att den kostar ca 269kr och en rgb kabel 100kr. Så jag undrar om inte rgb kabeln kan skicka signalen den i s-video?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Vi tar 100:- för S-videokabel.
    Du kan köpa till en S-video till scartadapter för 100:-

RGB-kabeln har inte s-video.

Registrerade
    Feb 2002
    Från
    Malmö, Skåne, Sverige
    Respekt
    0

Jag vet att om man har två scart ingångar i dvd så kan man köra ps2an genom den, men min har bara en fast där är utag för s-video kabel och rca går det och köra igenom den? För då får jag ju en scart ledig till t ex ett framtida x-box köp.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Nej, det går inte att köra genom den eftersom alla kontakter är endast utgångar.

Liknande diskussioner

1. FTP SLADD?
    By erra100 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-05-14, 00:37
  2. Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-12-08, 19:34
  3. Aktivera RGB för bästa bild med DVD-spelare samt ställ in ljudet rätt
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Senaste inlägg: 2002-05-10, 19:44
  4. RGB... Info, fakta mm mm mm. LÄS!!!
    By KnasHatt in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2002-03-25, 21:16