Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: D2pro+Smg2

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2010
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    D2pro+Smg2

    Tja detta blir min första post här

    Hur som helst så har jag ett Wii chippat med d2pro v2. Jag har uppdaterat det med 1.8 Final update från d2pro, så NSMB fungerar kanon. Nu vill jag lira Smg2, jag stoppa i skivan och den ville uppdatera så jag gjorde då en update. Allt gick bra och sen tänkte jag starta Smg2 men då ville den uppdatera igen. Någon som har någe förslag på vad man ska göra? uppdatera igen eller helt enkelt låta bli smg2? Det är pal version jag körde update med. Och nej jag har inge Softmodd :P

    update: Jag uppdaterade till 4.2e tror jag, sen stog det i disc channel wii system meny update. Har ej kört den updaten än väntar tills man får lite råd

    Tacksam om någon vänlig själ ville hjälpa mig

    //Virtual
    Last edited by Virtual; 2010-07-20 at 00:16.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    SMG2 ska innehålla System Update 4.2E alltså ska du inte behöva uppdatera igen... du kan uppdatera via nätet till 4.3E om du inte planerar köra spel från NTSC regionerna eller softmodda wii'n det borde lösa ditt problem
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2010
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    aa ok har aldrig haft mitt wii uppkopplat mot internet förut, men man kan ju alltid testa . Men vad tror ni som kan detta, kan nästa update bricka wiiet även att det e pal version på både konsolen och spelet. Denna update kan den också trassla till chipet någe? för d2pro är ju inte det nyaste chipet men det har alltid fungerat för mig Förresten kan man lira online med d2pro utan att Nintendo lägger sig så wiiet blir knas?

    //Virtual
    Last edited by Virtual; 2010-07-20 at 12:03.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Virtual Visa Inlägg
    aa ok har aldrig haft mitt wii uppkopplat mot internet förut, men man kan ju alltid testa . Men vad tror ni som kan detta, kan nästa update bricka wiiet även att det e pal version på både konsolen och spelet. Denna update kan den också trassla till chipet någe? för d2pro är ju inte det nyaste chipet men det har alltid fungerat för mig Förresten kan man lira online med d2pro utan att Nintendo lägger sig så wiiet blir knas?

    //Virtual
    Nintendo har ännu inte gjort något som brickat CHIPPADE konsoller vad jag vet om, så det ska inte vara någon fara såvida du inte softmoddar din wii, men för säkerhets skulle tycker jag nog du ska uppdatera via nätet om du har den möjligheten och inte planerar köra in softmodd...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2010
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Ok men då ska jag prova att lira online vore kul Förresten så gjorde jag den andra updaten och det funka klockrent. Sitter och kör Smg2 nu har fortfarande 4.2E, så jag vet ej riktigt vad den andra uppdateringen gjorde :P

    Tack Swizzy för dina råd

    //Virtual

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Inga problem, kul att det löste sig iaf förmodligen fattades något bara
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Hjälp SMG2
    By reddie in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2010-07-15, 06:23
  2. SMG2 NTSC på PAL
    By thejonas in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2010-06-16, 12:05
  3. D2pro chip
    By Krazko in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-05, 12:53
  4. montering av d2pro
    By elrufa in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2008-03-04, 00:36
  5. programerare för d2pro
    By DrMyxo in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-02-25, 19:06

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •