Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Jtag-nybörjare

Registrerade
    Jul 2010
    Respekt
    0

Jtag-nybörjare

Helt ny på det här området!
    Jag köpte en Jtag förra veckan...

Problemet:
    Det finns ingen hårddisk i Xbox:en så programmen man behöver finns inte. Har säljaren missat disken eller ska man använda någon boot-cd av något slag? Det står att den ska innehålla Freeboot 0.032 och XEXmenu. Är dessa flashade till något minne i Xboxen eller är det program jag måste installera?

Xboxen hittar heller inte min WD USB externa disk så jag antar att jag måste köpa ny hårddisk som funkar med Xboxen?

Stort tack för hjälpen!
    Mvh
    Fredrik, Landskrona

Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Respekt
    15
    Hej!

Om du köpte en xbox utan hårddisk så lär du skaffa en till den. Köpte du en Jasper med inbyggt minne kan han ha lagt XEXMenu där, men det är inte bra att göra så, då det inbyggda minnet kan bli korrupt om du använder det.

Är din Xbox utav de äldre moderkorten (Xenon / Zephyr / Falcon / Opus) så kommer den inte att ha inbyggt minne, och då måste du köra XEXMenu från inbyggd hårddisk eller från en skiva. Man tycker ju att han borde ha skickat me en skiva ifall du inte fick nån hårddisk isåfall, men annars är det bara bränna ut det själv.

Vad det gäller din externa USB-disk så bör du kolla vad den är formaterad med för filsystem. Har du NTFS på den är det inte så konstigt om du inte får den att fungera, Xbox 360 kan nämligen inte läsa det filsystemet. Då får du isåfall byta till FAT32 (vilket i regel innebär att du också måste formatera/tömma disken). I Windows kan det bli problem att formatera disken i FAT32, så mitt förslag är att du använder något tredjepartsprogram för att göra det, t.ex SwissKnife, som jag använde för att formatera min USB-disk.

Registrerade
    Jul 2010
    Respekt
    0
    Tack så mycket för ditt svar!!!! Du är en stor man

Är det något mer jag behöver än det där XEX Menu på skiva?
    Last edited by FreddeFM; 2010-07-23 at 16:46.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av FreddeFM Visa Inlägg
    Tack så mycket för ditt svar!!!! Du är en stor man

Är det något mer jag behöver än det där XEX Menu på skiva?
    Egentligen inte, XEXMenu tillåter dig att läsa från FAT32 eller HFS+ hårddiskar (HFS+ är read only och är MAC's version av NTFS kan man säga)

Om du vill titta på film etc. behöver du ha en hårddisk eller ett usb minne så att du kan köra in uppdateringarna där. om du kör med USB minne får du absolut INTE ha en mapp vid namnet "Games" på FAT32 delen, det orsakar nämligen att XEXMenu inte startar...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jul 2010
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Egentligen inte, XEXMenu tillåter dig att läsa från FAT32 eller HFS+ hårddiskar (HFS+ är read only och är MAC's version av NTFS kan man säga)

Om du vill titta på film etc. behöver du ha en hårddisk eller ett usb minne så att du kan köra in uppdateringarna där. om du kör med USB minne får du absolut INTE ha en mapp vid namnet "Games" på FAT32 delen, det orsakar nämligen att XEXMenu inte startar...
    Tackar!

Men det är bara för USB-minne? Detta gäller alltså INTE usb hårddiskar?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av FreddeFM Visa Inlägg
    Tackar!

Men det är bara för USB-minne? Detta gäller alltså INTE usb hårddiskar?
    Använder du någon form av lagringsutrymme via USB eller en vanlig 360 hårddisk som 360 lagring samt lagring av spel (360 lagring = profiler/sparningar etc.) ska du inte ha någon mapp vid namnet "Games" på hårddisken, oavsett om du kör USB eller interna disken... du kan råda bot på det genom att ha en till hårddisk som är "normal" kopplad samtidigt... om du vill ha det så...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

1. Nybörjare behöver hjälp
    By BejjBz in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2010-06-11, 21:29
  2. Jtag på xbox 360 elite maskiner
    By Robotach in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2010-02-22, 14:34
  3. Jtag?
    By JWhale in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2010-02-18, 18:25
  4. Frågor angående Jtag
    By satcrow in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2010-02-06, 20:26
  5. Frågor angående Jtag
    By satcrow in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2010-01-23, 02:23

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner