Visar resultat 1 till 17 av 17

Diskussion: köpa slim elr de "vanliga"

Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Respekt
    16

köpa slim elr de "vanliga"

ska köpa nytt 360 men vet inte vilket. är ju jäkligt sugen på slim men har läst att de blir jäkligt varmt efter en stund spelande. kanske är stor risk för rrrod pgr av de? de felet slipper man gärna o funderar då på att köpa en elite istället. sen vet man ju hur de va när 360:n va ny på marknaden, de va ju en hel del som gick sönder ganska fort o de va en del "barnsjukdomar". va tror ni om de nya, slim? tror ni de är stor risk för att de blir överhettat o går sönder pgr av de? har de några barnsjukdomar?
    pallar inte me en massa strul me den här konsollen också

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
    ska köpa nytt 360 men vet inte vilket. är ju jäkligt sugen på slim men har läst att de blir jäkligt varmt efter en stund spelande. kanske är stor risk för rrrod pgr av de? de felet slipper man gärna o funderar då på att köpa en elite istället. sen vet man ju hur de va när 360:n va ny på marknaden, de va ju en hel del som gick sönder ganska fort o de va en del "barnsjukdomar". va tror ni om de nya, slim? tror ni de är stor risk för att de blir överhettat o går sönder pgr av de? har de några barnsjukdomar?
    pallar inte me en massa strul me den här konsollen också
    Elite och Arcade är på väg ut från marknaden. Slim har några barnsjukdomar ja, bara kolla på youtube! det är ett gäng där som fått E68, E82 och även röd powerbrick, det vill säga fel på konsollen direkt från köpet, sen finns det folk som fått överhettning på dom... dom blir ganska varma i utblåset, delvis kanske det beror på att konsollen knappt blåser ut någon luft alls...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Respekt
    16
    ok va sånt där man va rädd för. kanske skulle köra på en elite då medan man kan. dem vet man ju att dem funkar. alla gamla problem så som överhettning osv borde ju va löst nu. men jag är ju så jäkla sugen på en slim. vore skönt me ett trådlöst nätverk o de är ju ett plus att maskinen är förberedd för kinect.

vilken ska jag välja? köra på eliten som nu då borde ha fått alla probs fixade, probs som är skönt att slippa. elr chansa o köra på en slim o hoppas att man slipper strul?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    ok va sånt där man va rädd för. kanske skulle köra på en elite då medan man kan. dem vet man ju att dem funkar. alla gamla problem så som överhettning osv borde ju va löst nu. men jag är ju så jäkla sugen på en slim. vore skönt me ett trådlöst nätverk o de är ju ett plus att maskinen är förberedd för kinect.

vilken ska jag välja? köra på eliten som nu då borde ha fått alla probs fixade, probs som är skönt att slippa. elr chansa o köra på en slim o hoppas att man slipper strul?
    smak sak, personligen tycker jag slim är ett bättre köp, även om den strular lite, du har 2 års garanti på den, får den utbytt/fixad gratis av MS hyffsat fort... men den går i dagsläget inte att modifiera.

Du får när du köper en ny slim även 250gb hårddisk (eller 4gb) till nästan samma pris som en elite, plus inbyggt trådlöst nätverk m.m. det är 5 USB portar (egentligen 6 men den 6:e är till för Kinect) och när du väl kan byta fläktarna i nya slim är den j*vligt bra i största allmänhet...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Respekt
    16
    jo de är sant. får den fixad om den pajjar. men ändå.. de gör inget att den inte går att modda nu, har tänkt ha den till live ändå. har de gamla kvar som är flashat.

ja, man får ju ett nytt xbox som är, ska va bättre än de gamla o då billigare egentligen. får bli ett slim så får man se hur länge den håller.
    tack för hjälpen swizzy. du har botat min beslutsångest

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    jo de är sant. får den fixad om den pajjar. men ändå.. de gör inget att den inte går att modda nu, har tänkt ha den till live ändå. har de gamla kvar som är flashat.

ja, man får ju ett nytt xbox som är, ska va bättre än de gamla o då billigare egentligen. får bli ett slim så får man se hur länge den håller.
    tack för hjälpen swizzy. du har botat min beslutsångest
    bara kul o hjälpa till happy gaming!
    Google is your friend!

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    19
    Min fina slim frös igår när jag spelade GoW2 (installerat på HDn).
    Var tvungen att döda med knappen.
    Det har aldrig min gamla trotjänare gjort (tidig 360 som saknar HDMI).

Hmm. Det känns inte riktigt stabilt.

Registrerade
    Jul 2010
    Respekt
    0
    Då ska du gå tillbaks med den.

Jag har precis införskaffat mig samma enhet och har ännu inte stött på några problem. Men stöter jag på det lilla minsta, så ska jag vara först på plats hos Elgiganten och lämna tillbaks den.
    Jag bloggar om PS3 tillbehör och Wii tillbehör.

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    19
    Reklamationsrätten är rätt skön. Jag ska köra lite till och se om problemen kommer flera gånger.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    360 slim är inte så himmla mycket bättre än vad Xenon är vad gäller värmeproblemen, kylningssystemet är bättre ja, MEN dom har nu när dom "förbättrat" kylningen också tvingat ner fläkten i lägre varvtal vilket gör att deras förbättringar blir plus minus noll!

Jag väntar bara på att det ska komma någon typ Talismoon Whisper Fan eller XCM High Speed Air Cooler till Slim versionen också...
    Google is your friend!

Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Respekt
    16
    håller me om att den blir varm. fick hem min igår o har spelat en del. den har även stått o tuggat lite på live, laddat ner en del bilar o banor till forza o även en del demos. den har blivit väldigt varm. visst kanske den inte står på de absolut bästa stället för kylning men den har ett par cm på varje sida o jag har ställt den på ett par distanser för kylning under också. se om de kan göra nån skillnad. annars får man väl göra en fulgrej o sätta en datorfläkt som blåser på den :P

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    annars får man väl göra en fulgrej o sätta en datorfläkt som blåser på den :P
    Då bör man koppla ur interna fläkten...
    Google is your friend!

Registrerade
    Oct 2008
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    360 slim är inte så himmla mycket bättre än vad Xenon är vad gäller värmeproblemen, kylningssystemet är bättre ja, MEN dom har nu när dom "förbättrat" kylningen också tvingat ner fläkten i lägre varvtal vilket gör att deras förbättringar blir plus minus noll!

Jag väntar bara på att det ska komma någon typ Talismoon Whisper Fan eller XCM High Speed Air Cooler till Slim versionen också...
    Innebär det att en Elite med Jasper krets är egentligen mer stabil än den nya Slim modellen? Riktigt tråkigt i så fall.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Det är svårt att avgöra såhär tidigt, men det lutar åt det hållet...
    Google is your friend!

Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Respekt
    16
    nån som märkt av att handkontrollen inte funkar riktigt ibland? spelar forza 3 o när man gör egna layers o designer så funkar de inte att trycka på styrkorset utan måste först trycka på styrspaken för att flytta lagret, sen kan jag flytta lagret me styrkorset. har även hänt att när jag tryckt på B knappen för att gå tillbaks, så händer inget.
    hoppas ni förstod hur jag menar. nån som märkt av nåt liknande?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Använder du den nya eller gamla kontrollen? är det BARA på slim det är så? eller är det på den gamla också?
    Google is your friend!

Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Respekt
    16
    de är den kontrollen som följde me till slim konsollen. märker inget på den gamla konsollen. har iofs inte testat den kontrollen till den gamla konsollen. kanske ska göra de o se hur de funkar

Liknande diskussioner

1. PS2 Slim chip?
    By Muyfa666 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2009-04-23, 22:05
  2. Köpa ny xbox360!
    By gnuttes in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-10-07, 10:51
  3. psp slim batteri, original, var kan jag hitta det? psxcare?
    By Aragorn-noob in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2008-08-30, 17:20
  4. Köpa Pandora-batteri som funkar både på Fat och Slim?
    By Drexon in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2008-06-15, 18:09
  5. flashad PSP slim?
    By Flaky in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2008-02-21, 09:06

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner