Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Chippa ny Wii själv?

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0

Chippa ny Wii själv?

Hej

Jag har just köpt en Wii som har serienummer LEH2874xxxx.
    Vilket chipp kan jag sätta i själv? Det verkar som om jag skulle kunna köra med ett Wiikey 2, men måste det bytas styrkort även då?

Det jag vill är att kunna spela backupade spel, antingen via skiva eller minneskort. Jag blev inte riktigt klok på vad som gällde.....

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Om du ska köra antingen från skiva eller minneskort behöver du antingen ha både chip och softmodd eller helt enkelt softmodd, chippen gör det bara möjligt att köra från skivor som inte är original samt ger regionsfrihet (dock inte efter 4.x)

Du måste byta styrkort oavsett vilket chip du monterar om du ska köra från skiva också på dom senaste wii modellerna, kolla på sidan för wii chip så ser du vilka exakt som behöver byta styrkort (jag har inte dom siffrorna i huvudet)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0
    Tack för svar!

Vad gör en softmodd? ursäkta dumma frågor, men jag är helt ny på Wii....

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    En softmodd gör det möjligt att köra homebrew program för Wii, bland annat USBLoaderGX som gör det möjligt att spela spel från hårddisk istället för från skiva... sen finns det andra bra liknande program, detta är bara ett exempel...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0
    Så om jag vill spela spel som är brända så räcker det med en softmodd?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Kör du softmodd kan du köra backups ja, med rätt program och sådär, dock måste man med softmodden tänka på att ALDRIG uppdatera konsollen, gör man det kan softmodden sluta fungera och i värsta fall kan du bricka din wii...

det vill säga, har du småbarn kanske softmodden inte är det bästa alternativet direkt, eftersom det är så lätt att något blir fel och konsollen blir ett bokstöd istället...
    Google is your friend!

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0
    Hjälper det inte att endast köra PAL spel och använda brickblocker för att inte få wiit brickat?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av silverolle Visa Inlägg
    Hjälper det inte att endast köra PAL spel och använda brickblocker för att inte få wiit brickat?
    inte om du kör softmodd, med softmodd har du arbetat med mjukvaran på konsolle, ändrat i den, det gör att om du skulle uppdatera och den uppdateringen ändrar fel saker... ja då fungerar inte konsollen längre...
    Google is your friend!

Liknande diskussioner

1. Problem med att chippa nya versioner av Wii?
    By AK17 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-01-24, 03:01
  2. Hur kan spela brända spel utan att chippa wii och xbox?
    By maddikken in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-12-13, 21:21
  3. Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 23:31
  4. [Fråga] chippa själv
    By PMS in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-09-30, 11:42
  5. chippa wii själv?
    By El maco in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-09-08, 01:55

Bookmarks

Behörigheter