Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Spoofning

  1. #1
    ljungkullen Guest

    Spoofning

    Hej

    Tänkte att min "samsung-box" skulle få en Hitachi-läsare. Inte bra läsare men det är så det blir under rådande omständigheter.

    Hitachi ska alltså spoofas till samsung.

    Min stora fråga är om jag ska när jag kör själva write-delen om jag använder guiden för samsung eller hitachin?

    Min lilla fråga är om jag använder min originalfirmware och då blandar den med samsung LT så ska det funka?

    Behöver jag veta om det var M25 eller M28?

    Tack

    /Mats

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av ljungkullen Visa Inlägg
    Hej

    Tänkte att min "samsung-box" skulle få en Hitachi-läsare. Inte bra läsare men det är så det blir under rådande omständigheter.

    Hitachi ska alltså spoofas till samsung.

    Min stora fråga är om jag ska när jag kör själva write-delen om jag använder guiden för samsung eller hitachin?

    Min lilla fråga är om jag använder min originalfirmware och då blandar den med samsung LT så ska det funka?

    Behöver jag veta om det var M25 eller M28?

    Tack

    /Mats
    När du spoofar gör du precis som vanligt med läsaren du ska flasha men ändrar lite i mjukvaran du ska skriva in (OBS: du väljer fortfarande samma mjukvara som du ska ha till läsaren du ska flasha! det vill säga; du ska ha Hitachi mjukvaran INTE Samsung mjukvaran...) ja, du behöver veta om det är en MS25 eller MS28 som satt i från början...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    ljungkullen Guest
    För mig är det viktigt att den ska vara wavefree. Vad ska jag ha för firmware då?

    jag hittar inte det gamla extremeflashingen nånstans!

    Spelar ej på live....

    Vart hittar man det`?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av ljungkullen Visa Inlägg
    För mig är det viktigt att den ska vara wavefree. Vad ska jag ha för firmware då?

    jag hittar inte det gamla extremeflashingen nånstans!

    Spelar ej på live....

    Vart hittar man det`?
    LT till Samsung, BenQ eller Liteon är Wave Free, 1.51 till hitachi är också wavefree, men inte livesäker [spoofning är ALDRIG live säker!]

    Vart du hittar Xtreme mjukvarorna; Xbins

    Dock rekomenderar jag dig att INTE använda någon av dessa då dom kan ha rejälla läsproblem med nyare spel...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    ljungkullen Guest
    grymt! Tack!


    Då ska jag bara leta upp 1.51

  6. #6
    ljungkullen Guest
    Ok...


    Då har jag fixat iordning firmwaret men hur flashar jag den?


    Jag har nu dumpat driven och den är i Mode-B men då kommer jag ju till Firmwaretool32 igen.

    Ska man inte dumpa driven när man spoofar?

    Just nu har jag dumpat firmwaren från hitachin, men är nu förvirrad över vad nästa steg är? För vad jag gjorde när jag hackade spoofningsfirmwaren var att ta originallyckeln från samsung läsaren och använde hitachi 1.51 som target...

    Var det rätt?

    Hur gör jag då för att gå vidare med flashningen??

    Tacksam för snabbt svar då läsaren är i Mode-b nu...

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Kör du med Jungleflasher? isåfall; stanna nu direkt! byt progarm, JF klarar inte av att spoofa Hitachi speciellt väl, sist jag gjorde det fick jag driven att dyka upp som "ffffffff ffffffff" och därmed inte fungera någonstans...

    FWToolbox 4.8 är ett mycket mycket bättre program för hitachi...

    *edit:*

    Jag kan hjälpa dig fixa det via remote om du är osäker på vad du gör, gjort det många gånger utan problem you know where to find me if you need me; MSN eller IRC: Efnet nätverket #psxcare kanalen
    Last edited by Swizzy; 2010-07-25 at 16:07.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    ljungkullen Guest
    Ok det vore förstås väldigt grymt .... Min MSN är loopy@live.se


    har kanske inte riktigt tid nu dock, MEN tack för självklart var det jungleflasher.

    Finns det nån guide till Toolboxen som ja kan följa?

    OCH nu när läsaren är i mode-b, är det nåt jag behöver gå ut nu innan jag stänger ner JF????

    Eller är det bara att stänga ner JF och den hoppar automatiskt ut ur Mode-b?

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    stänger du av läsaren stängs mode b av, det finns 2st guider på min hemsida, en video för hur du utför en flashning med FWToolbox, samt en text guide för hur du spoofar med FWToolbox...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Guide: Flasha liteon
    By Swizzy in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 401
    Senaste inlägg: 2012-10-22, 22:33
  2. Spoofning med Spear och nya Xecutor fungerar inte.. :(
    By KOFF in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-20, 13:53
  3. Banning vid spoofning
    By ljungkullen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-08-25, 23:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •