Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Fråga angående säkerhet av Wave 2 spel på ixtreme LT help !

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    15

    Fråga angående säkerhet av Wave 2 spel på ixtreme LT help !

    Jag har spelat Blur och SSFIV (wave 6) alla gröna Checkar och SSV2.

    Nu undrar jag hur över dessa 2 spel då jag blev sugen och lira dom online:

    Soul_Calibur_IV_Region_Free_XBOX360-KFC

    eller ( tror båda funkar eller? )

    Soul.Calibur.IV.PAL.XBOX360-LoCAL

    samt

    Burnout.Paradise.The.Ultimate.Box.XBOX360-RANT


    Frågan lyder: båda spelen är Wave 2 ganska gamla är det säkert med wave 2 på Ixtreme LT liteon 1.0, samt ska det vara SSV 1 när man tittar i abgx progget eller ska det stå SSV 2 trusted och sen efter man vet det om allt är grönt är det lika safe som Wave 4 5 6 spelen då ?


    ( om det är något annat jag glömt för livesäkerheten med Wave 2 samt kanske andra tidigare waves så nämn gärna det så jag vet innan jag vågar bränna )


    Tack på förhand vill jättegärna köra dom här liren online snarast så Safe som möjligt =)


    /Mvh Boz
    Last edited by Boz666; 2010-07-27 at 23:16.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Wave 1/2 ska vara safe om dom har; Splitvid och SSv1 samt allt grönt i ABGX360...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    15
    ok tack för svar men är det bara Wave 1 och wave 2 som ska ha SSV 1 har alla dom spelen det eller finns det vissa med ssv2 som man måste nergradera. ska alla spel från wave 3-6 ha ssv2 trusted och wave1-2 ssv1 ( varför står det inte trusted på ssv1 då om man ska ha det???) aldrig riktigt fattat det där med ssv vet bara det är väl nån check om microsoft kollar min skiva på live att den är 1:1.

    ps glömde säga är det spelen som tar 7,05 gb som inte har splitvid och dom som tar 7,29 gb när man packar upp dom har splitvid, det står väl annars i abgx checking med splitvid LO 1 nått sånt, fixar abgx splitvid själv om det inte finns eller måste man haxxa in det själv annars samt ska exakt alla spel i xbox 360 biblioteket ha splitvid grön check i abgx programmet för att det ska tolkas som en 1:1 kopia?

    /tack på förhand Boz

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    SSv2 är krav på wave 3+
    SSv2 är möjligt på Wave 1/2, men inget krav... behöver INTE byta till SSv1 om det finns SSv2 redan...

    Splitvid fixas automatiskt av ABGX360 om du ställt in det så, kolla settings i gui'n
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    15
    va jobbigt nu blev jag tvungen till följdfråga med inget krav svaret hehe

    om SSV2 är möjligt men inget krav på wave1-2 och det finns ibland ssv2 på spelen hur ska man veta vilket som är säkrast för xbox live då eller är båda lika säker samt hur kan du veta det att båda är lika säker på wave 1 o 2 isåfall=? dessutom så står det ju trusted på ssv2 men inte ssv1 ? jag lär väl köra på det som följer med iso som man laddar hem på wave 1 o 2 spelen men blev väldigt osäker när du sa att man kan ha vadsomhelst med tanke på att när jag fråga förut om wave 3-6 spelen blur och ssfiv så var ssv2 superviktigt och alla gröna checkar, o nu är ssv helt plötsligt oviktigt i xbox live syfte ?

    /T P F boz

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Wave 1/2 är samma med SSv1/2 vad jag förstått, eller mer eller mindre iaf, det är samma värden och sådär... däremot måste du på dessa se till att det inte finns några 359 vinklar (tror jag iaf, jag är inte helt 100 på detta...)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    15
    Ok nu blev jag mer eller mindre ganska osäker när du inte är hundra angående spel på wave 1 o 2 vet inte om jag vågar riskera hela xboxens live framtid då , om du hittar någon sida eller nått som stöder din wave 1+2 teori så får du gärna länka blev väldigt osäker nu surt...

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    bästa svaren kan du få på IRC; Efnet nätverket kanalen #FW där kan du fråga c4eva, han som skapat firmwaren och har bäst koll på allt vad gäller stealth
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Ännu en wave 6 fråga...
    By Crimme in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2010-05-25, 20:13
  2. iXtreme 1.6 och annat!
    By Deru in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2009-09-21, 09:35
  3. Lista över spel med third wave
    By Grimmy in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2009-03-24, 10:34
  4. Nya spel fungerar inte med iXtreme 1.5 ( 1.6 på ingång)
    By PalmiNio in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 165
    Senaste inlägg: 2009-03-19, 19:10
  5. Fråga angående chip
    By Luffy in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-03, 12:08

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •