Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Läsa PS3 hdd

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24

    Läsa PS3 hdd

    Finns det något program så att man kan läsa ur sparningar m.m. från en PS3-hdd? Grabbens PS3 rasade för nåt år sedan och han har bestämt sig för att köpa ny. Han skulle vilja ha ur sina sparningar till div. spel och vi provade att stoppa i hans hdd i en annan PS3 men den ville formattera disken. Vi provade också att koppla den till ett ps3 med sata->USB-kabel, men ps3:an hittade inte disken.
    Man kan ju t.ex. läsa 360-hdd med xplorer360, men finns det motsvarande program till PS3 så att vi kan lägga hans sparningar på ett usbminne och flytta över dem till det nya.
    OBS!! Det gäller alltså inte nerladdat material som han kan hämta igen med sitt konto, utan det är endast sparfilerna han är ute efter.
    Last edited by Game_Freak_se; 2010-07-28 at 13:48.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2010
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Jag känner faktiskt inte till något program alls som kan hjälpa dig med det du önskar... Har disken krashat ordentligt ... så är det kört. Annars skulle du kunna testa gå till någon lokal dator-reperatör och höra ifall dem kan rädda disken med deras verktyg.
    Jag bloggar om PS3 tillbehör och Wii tillbehör.

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Nej, det är inte disken som krashat, utan själva PS3:an, YLOD. Det jag vill ha ut ur den gamla disken är sparfiler så att man kan föra över dessa på den nya så att han slipper spela om alla spel igen.
    Det är jag som är den lokala dator-reperatören =), så jag söker endast ett program som klarar att läsa PS3:ans filsystem. Går bra med program till Linux, Mac OS9, OSX, Dos eller windows.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Någon som vet vad PS3 har för filsystem över huvud taget?
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Borde ju gå att ersätta den nya ps3:ans disk med disken från den trasiga ps3:an och sedan flytta sparningarna till usbminne.

    Eller laga YLOD på den trasiga...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Borde ju gå att ersätta den nya ps3:ans disk med disken från den trasiga ps3:an och sedan flytta sparningarna till usbminne
    Jo, det trodde jag också, men när jag stoppar i den gamla disken säger ps3:an att disken måste formatteras.

    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Eller laga YLOD på den trasiga...
    Japp, men det är några kretsar på moderkortet som kokat och dessa verkar vara helt omöjliga att få tag i, har sökt sedan innan jul efter dessa, bl.a. i detta forumet...
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Kan det ha betydelse att den gamla PS3:an var första releasen, den med PS2-stöd d.v.s. disken är en 60GB och den "nya" PS3:an är en 'FET' 40 GB, alltså utan PS2-stöd? Så att det ev skulle fungera att stoppa den i en annan 60GB PS3 och få loss sparfilerna?
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    ***Precis tillbaka efter 4v semester o svarar på gammalt

    En HDD i en Ps3 är tyvärr låst till den PS3 den suttit i, du kan inte flytta en HDD från en Ps3 till en annan o föra över sparfiler.
    Jag har varit på Sony på deras officiella forum om detta o de har inte några tips heller om hur man gör.
    Det finns inga program som kan "låsa" upp dessa krypterade filer heller.
    Enda chansen är att laga en maskin om den har YLOD eller om lasern stuckit överföra en bqackupp till USB minne/HDD.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Ok, tackar för svaret
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    91
    Respekt
    17

    byta av hdd

    tjenare!
    har precis skaffat psgroove o jag märkte ganska så snabbt att min 40gig hdd inte kommer att räcka direkt länge, har även en extern hdd, men många spel har ju filer över 4gig så man måste installera dom på den interna hårddisken, så jag undrar om det finns någon möjlighet att lägga över allt man har på denna hårddisken till en ny om man köper det? frugan har ju laddat ner en jäkla massa låter till singstar, o dom försvinner ju om jag skulle köpa en ny hårddisk, så är det någon som vet om man kan lägga över alla dom nerladdade låtarna till en annan hdd? eller har sony stoppat det så man inte kan mygla med det? för jag kan ju inte få online o köpa låtarna igen, för då måste jag ju uppdatera till 3.42 o det vill jag absolut inte

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av norda84 Visa Inlägg
    tjenare!
    har precis skaffat psgroove o jag märkte ganska så snabbt att min 40gig hdd inte kommer att räcka direkt länge, har även en extern hdd, men många spel har ju filer över 4gig så man måste installera dom på den interna hårddisken, så jag undrar om det finns någon möjlighet att lägga över allt man har på denna hårddisken till en ny om man köper det? frugan har ju laddat ner en jäkla massa låter till singstar, o dom försvinner ju om jag skulle köpa en ny hårddisk, så är det någon som vet om man kan lägga över alla dom nerladdade låtarna till en annan hdd? eller har sony stoppat det så man inte kan mygla med det? för jag kan ju inte få online o köpa låtarna igen, för då måste jag ju uppdatera till 3.42 o det vill jag absolut inte
    Du kan köra PS3 FTP server och kopiera innehållet den vägen till datorn

    Därefter kan du installera om PS3 FTP server på nya hårddisken och skriva tillbaka allt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Ingen framgång på denna fronten nu när det lossnat med homebrew till PS3? Jag menar givetvis vad jag startade denna tråden om, att läsa ur filer från en HDD som suttit i en YLOD-PS3. Kan man koppla in den på en annan PS3 i USButtaget och använda Open Manager eller BlackboxFTP för att komma åt filerna?
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Inte vad jag hört.
    Problemet är att man inte kommer åt datan då den är låst ( Krypterad ) även om man kastar in den i en identisk modell ps3...
    MEn med lite tur kanske någon löser det

    JB tar bara Fat diskar och en PC läser inte Ps3 formatet.
    Så om någon skriver ett översättningsprogram o filerna inte ligger på krypterad del eller partition på disken eller om någon knäcker kryptot så
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  14. #14
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Bara att hoppas då.....
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  15. #15
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Inget nytt på det här området? Min ena har YLODat nu och frugans saves finns på den..

Liknande diskussioner

  1. [TUTv1.0]Överför Spar fil mellan Profiler
    By SomethingUnkown in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2010-06-10, 17:36
  2. Xbox 360 Ping 17 Test Disc
    By int21 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 08:41
  3. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-07-04, 10:25
  4. testing
    By EvilBoY in forum Test
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-10, 17:26

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •