Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: PSP skärm trasig, startar ibland.

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2010
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    PSP skärm trasig, startar ibland.

    Hej!

    Har problem med min PSP då skärmen bara startar med resten av enheten var sjunde eller åttonde gång. Vad kan vara fel och hur åtgärdar jag lättast detta?

    Tack på förhand!

    Mvh
    Tortimer

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Mycket som kan vara fel, svårt att gissa sig fram till felet bara sådär, för att vi ska ge dig ett ordentligt bra svar måste vi titta på moderkort etc. ngnting har hänt med det förmodligen, tappat konsollen i golvet??
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2010
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Bor på landet, så den har fått sin fare share of bumps and bruises Undrar om det kanske räcker med att byta skärm eller om den kanske helt enkelt är trasig

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Tror det är moderkortet som vridit sig om det är så att skärmen bara fungerar ibland... alternativt kabeln som går mellan moderkort och skärm...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2010
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    När du säger att moderkortet vridit sig vad menar du då? Får väl göra slag i saken och öppna den och ta en närmare titt.

    Edit: Har öppnat den, tagit ut och rengjort skärmen och sedan satt tillbaka den. Hoppas att det hjälper. Hoppas Hoppas Hoppas. Not: Har ingen laddare i skrivande stund så jag återkommer med results när jag kan ladda den.
    Last edited by Tortimer; 2010-07-28 at 23:54.

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2010
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Hej igen. Har laddat den, provat men ingen förbättring. Bakgrundsbelysningen funkar, alla menyerna funkar (hörs på ljudet) men själva skärmen visar ingenting.

    Det kan tilläggas att det var en gradvis försämring, i början hände det att skärmen inte startade, men sedan så blev det värre och värre och nu verkar den inte starta alls.

    Undrar som sagt vad det är mest troligt att det beror på?

    Edit: Fick tillslut igång skärmen efter att ha startat psp:t ett antal ggr. Drog upp klocken i XMB till default och allt verkade fungera fina fisken. Passade på att uppdatera till 5.00 M33-6 och spelade Patapon hela natten och allt funkade fint fram tills idag då den inte startar alls. "På/ladd"-lampan lyser men det är också allt. Nu vet jag onte vad jag ska göra

    Edit 2: Stoppar jag i en UMD så laddar spinner den upp, gång på gång på gång utan att det händer något.

    Edit 3: Den startar efter kanske 5 minuter om man låter den ligga på. Kan detta bero på Firmwareupdaten?
    Last edited by Tortimer; 2010-07-30 at 15:25.

Liknande diskussioner

  1. PSP 2004 Trasig laddkontakt
    By Brighthead in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2010-04-13, 11:58
  2. Mitt psp fryser ibland
    By Beeny in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2009-06-29, 18:17
  3. Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2009-03-29, 22:44
  4. Min psp startar ej?
    By fillsing in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2008-10-31, 18:52
  5. PSP Skärm
    By PhR34k in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-08-09, 11:23

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •