Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: En riktig nybörjare....Hjälp

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2010
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    En riktig nybörjare....Hjälp

    Hej på er alla.

    Är helt ny med vad det gäller Xbox 360:n och dess förmågor.
    Fick brosans gammla Xbox som är tillverkad Aug 06.
    (FLX06AUG06 T2021 X800340001REVR).

    Konsollen har iXtreme 1.51 vad han trodde sig komma ihåg och versionen av Dashboarden är 2.0.6717.0 (D:2.0.6717.0 - K:2.0.6717.0)

    Kom även fram till att det är en Benq DVD i den. (Philips & Benq Corporation - vita kablar)

    Konsollen är inte bannad.

    Skulle vilja ha en riktig Newbie förklaring med hjälp av vad jag kan göra med xboxet för att få den ultimata spelmaskinen. Har läst lite angående spela från HD med mera men som sagt, behöver hjälp. Svårt att veta vad man ska leta efter.

    Tack på förhand..... =)

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det du söker kallas JTAG, det blir inte "den ultimata spelkonsollen" utan den blir bara extremt användbar, det fattas t.ex. en ordentlig mediaspelare till den, samt finns det inte så många bra emulatorer ännu, dom flesta emulatorerna är för urgammla konsoller (NES, SNES, N64 etc) sen finns det självklart Xbox 1 emulator, den är dock Microsofts egna och fungerar inte med alla spelen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2010
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Ok, JTAG.

    Hur och vem kan fixa detta. Och vad kommer kalaset att gå på? Fick även tag på en 250GB Xbox HD som jag tänkte ersätta min 60GB med.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Vi kan göra detta på PSXCare, alternativt kan någon som har kunskaperna att utföra arbetet göra det också... hos oss på PSXCare kostar det 700:-

    Hur det går till kan jag inte gå in i detalj för, men läs det jag skrivit här: http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=38703 så kanske du förstår dig på litegrann iaf...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2010
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Ok, låter riktigt bra. Kommer skicka in den till er nu nästa vecka för att få den Jtagad. Skulle även vilja ha den omflashad med en senare version av iXtreme. Då den blev flashad av er förra gången fast under min brors ägo kommer jag att få betala fullt pris för det denna gång eller blir det till det nedsatta priset? Funkar det ifall jag skickar med 250GB hårddisken så att ni Jtagar och installerar den nya dashboarden på den istället för 60GB? Är det något mer som ni kan rekomendera att jag gör och vad blir det för paketpris på det hela?

    MVH Joakim "Headake"

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Vi har ett paket pris på att flasha i samband med JTAG som då är 200:- billigare än vad det skulle kostat annars (totalt 900) jag vet faktiskt inte huruvida du får det för 850 eller 900 eftersom det egentligen bara är en uppgradering av din flashning som gäller.

    Du kan skicka med vilken som, när vi JTAG-Hackar konsollerna lägger vi inte in någon "dashboard" på hårddisken utan snarare olika program som man kan köra som på sätt och vis blir en dashboard, det som läggs där är; NXE2GOD, XEXMenu, FreestyleDash, Optional media update (hackad för att slippa logga in på live för o se på filmer) samt Xbox 1 updaten (även den hackad för att kunna köra från USB hårddisk eller intern hårddisk... plus osignerade XBE program som t.ex. Avalaunch eller XBMC [XBMC fungerar inte alla funktionerna i])
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Nybörjare behöver hjälp
    By BejjBz in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2010-06-11, 20:29
  2. Nybörjare, hjälp önskas!
    By Android in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2010-03-10, 12:18
  3. Hjälp en nybörjare att hitta felet!
    By emil1336 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2009-03-03, 11:22
  4. En Riktig Nybörjare!
    By jokim1 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-28, 16:05
  5. Nybörjare behöver hjälp
    By whiSSSper in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-19, 20:40

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •